Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن محمودی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: اگر بخواهیم نسلی را تربیت کنیم که منتظر امام زمان (عج) باشد، باید به حضرت زهرا (س) نگاه کنیم که دختری را تربیت کرد که در راه امامش یعنی سیدالشهدا (ع) تمام زندگی خود را فدا کرد. لذا بهترین راه الگوگیری برای خانم ها تربیت نسل منتظر است.

وی افزود: بانوان بر این اساس باید طوری رفتار کنند که بهترین فرزندان تربیت شوند و بهترین راه و روش همسرداری را می توان در ۹ سال زندگی حضرت فاطمه (س) با امیرمومنان (ع) دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یعنی اگر مادران می خواهند فرزندان خوبی تربیت کنند، باید در ابتدا همسران خوبی باشند.

نویسنده کتاب آماده باش افزود: در زندگی حضرت زهرا (س) می بینیم که آن حضرت خواسته زیادی از همسرش نداشت. این امر می‌تواند الگویی باشد که بانوان با خواسته‌های زیاد یا غیرمعقول خود موجب سختی زندگی یا گناه همسرشان نشوند. یا حضرت زهرا (س) مطیع شوهر خود بودند. بنابر این زنان با الگوگیری از ایشان می‌توانند فرزندان صالحی را تربیت کنند.

حضرت فاطمه هیچگاه سادگی را ترک نکردند

وی ادامه داد: در زمانی که حضرت زهرا (س) باغ فدک را در اختیار داشت، حدود ۴۰۰ نفر آنجا کار می کردند. بنابر این فاطمه زهرا (س) وضع مالی خوبی داشتند و با همه این ثروت، هیچگاه سادگی را ترک نکردند. در روایات نیز آمده است که به فقر و ثروت کسی نگاه نکنید؛ بلکه به دینش نگاه کنید و ملاک حضرت زهرا (س) نیز این بود که دنبال عملیاتی کردن دین خدا بود.

محمودی افزود: جامعه ما در ارتباط با مسائل نامحرم به الگویی همچون حضرت زهرا (س) نیاز دارد که خودش را از یک مرد نابینا می پوشاند و زمانی که علت را می پرسند، می فرماید ممکن است بوی مرا استشمام کند؛ ولی امروز می بینیم برخی افراد با زنان نامحرم شوخی می کنند و استدلالشان این است که باید قلب انسان پاک باشد. 

وی اضافه کرد: بانوانی که مسائل مختلف مرتبط با حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، نباید انتظار داشته باشند فرزندانشان فاطمی بار بیایند. مادران باید در فضای حقیقی و فضای مجازی مواظب نحوه ارتباط با نامحرم باشند.

نویسنده کتاب حضور در ظهور اظهار کرد: در مسائل عبادی نیز حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای مادران و پدران است. چون آن حضرت به قدری عبادت می کرد که پاهایش ورم می کرد. یعنی وقتی حسن و حسین این عبادت را از مادر می دیدند الگو می گرفتند.

حضرت زهرا الگوی امام زمان (عج) است

وی درباره ضرورت الگوگیری از فاطمه زهرا (س) با استناد به آیه ۲۱ سوره احزاب گفت: خدا در این آیه پیامبر را به عنوان الگوی حسنه معرفی می کند. از طرف دیگر رسول خدا (ص) فرمود فاطمه پاره تن من است. همچنین امام زمان (عج) حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگو معرفی می کند و می فرماید در فرزند رسول خدا برای من الگوی حسنه است.

محمودی افزود: این روایت که پیامبر (ص) فرمود پاره تن یک تعارف نیست. ممکن است ما از روی محبت فرزندان خود را پاره تن بدانیم ولی پیامبر حکیم است و مبالغه در کلامش نیست و می فرماید فاطمه پاره تن من است. بنابر این الگو بودن پیامبر با الگو بودن حضرت زهرا (س) کامل می شود. 

زمینه بعضی از مسائل مثل دفاع از ولایت یا فدا شدن در راه امامت و ولایت برای پیامبر اکرم (ص) پیش نیامد که الگو شوند و زمینه بعضی از مسائل مانند حجاب یا شوهرداری ممکن نبود در حالی که قرآن می فرماید پیامبر الگوی همه جانبه است. اینجا متوجه می شویم چقدر قرآن و سنت با هم عجین است و با هم کامل می شود. بنابراین اگر فاطمه (س) نبود پیامبر در مسائل مربوط به زنان الگوی کامل نمی شد.

وی با اشاره به سخنی از مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی گفت: الگوگیری از پیامبر (ص) با معرفی الگو از طرف امام زمان (عج) که حضرت زهرا (س) بودند، کامل می شود.

این کارشناس حوزه مهدویت تاکید کرد: امام زمان فرمود فاطمه زهرا الگوی من است. بهترین راه رسیدن به کمالات تبعیت از یک الگوی کامل است؛ الگویی که همه کارهایش برای ما سرمشق باشد و چون بر اساس روایات رضایت حضرت زهرا (س) رضایت الهی است، مشخص می شود همه کارهای آن حضرت صحیح است و الگوگیری از ایشان بهترین راه برای رسیدن به ظهور است.

وی افزود: تمام دغدغه حضرت زهرا این بود که امام خانه نشین نشود و حق امام خورده نشود و اگر امام در راس و مصدر حکومت قرار بگیرد، تمام مشکلات حل می شود. برای نجات بشریت جان خود را فدا کرد تا امام به حق خود برسد. اگر حضرت علی (ع) ۲۵ سال خانه نشین شد، امام زمان بیش از هزار و ۱۰۰ سال است که خانه نشین شده است و تا از زهرا الگوگیری نکنیم به ظهور نزدیک نمی شویم.

یکی از بهترین برنامه ها برای دفاع از ولایت را پاسخ به شبهات درباره امام زمان (عج) دانست که به ویژه در فضای مجازی مطرح است. حضرت زهرا از امام علی (ع) دفاع کرد و برای خطبه غدیر استدلال آورد و مردم را جمع کرد. ما هم با پیروی از حضرت زهرا (س) می توانیم شبهات راجع به امام زمان (عج) را جواب دهیم و مردم را با امام زمان آشنا و مردم را برای ظهور آماده کنیم.

حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه به دنیا آمد. سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با حضرت  علی (ع) ازدواج کرد و در تمام برهه‌های حساس زندگی در کنار آن حضرت بود و از او حمایت می‌کرد.

درباره زمان شهادت حضرت زهرا (س) روایات و نقل‌های تاریخی مختلفی وجود دارد. در ایران روزهای ۱۳ جمادی‌الاول و سوم جمادی‌الثانی به عنوان روزهای احتمالی‌ شهادت آن حضرت دانسته می‌شود. این دو روز و روزهای قبل و بعد از آن، به فاطمیه اول و فاطمیه دوم مشهور اند. از میان احتمالات موجود درباره روز شهادت فاطمه (س)، سوم جمادی‌الثانی در میان شیعیان مشهورتر است و بعضی از مراجع تقلید در قم به صورت پیاده‌روی در عزاداری فاطمه زهرا (س) شرکت می‌کنند.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا شهادت حضرت فاطمه زهرا اخلاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا شهادت حضرت فاطمه زهرا اخلاق اختصاصی ایرنا شهادت حضرت فاطمه زهرا اخلاق اخبار کنکور حضرت فاطمه فاطمه زهرا بهترین راه حضرت زهرا امام زمان آن حضرت پاره تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ابراهیمی ظهر شنبه در همایش جهش تولید در دیمزارها گرامیداشت روز جهانی گندم و نان روستای امام‌قیس بروجن، اظهار کرد: در طرح ملی جهش تولید در اراضی دیمزار، سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی در این استان تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: پشتیبانی طرح جهش تولید در دیمزارها، برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری بود که شامل جذب پشتیبان، در اختیار قرار دادن ادوات کشاورزی، پرداخت جهت خرید ادوات و… هستند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمع اعتبارات پشتیبانی این ستاد از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۲، یک صد میلیارد ریال بود.

ابراهیمی عنوان کرد: اراضی تحت پوشش در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و جمع ریالی مجموعه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری که شامل تسهیلات، حضور کارشناسان در پهنه‌ها و خدمات سامانه‌ای است، به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 6089906

دیگر خبرها

  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟