Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:20:21 GMT

۹۰ میلیون متر مکعب آب از سد درودزن رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۷۰۸۰

۹۰ میلیون متر مکعب آب از سد درودزن رهاسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین پژمان در سی و یکمین جلسه کارگروه آب کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه اراضی شهرستان زرقان و سپس اراضی شهرستان خرامه آبیاری می شوند، اظهار داشت: در حوزه شبکه شهرستان مرودشت رهاسازی از ساعت ۱۸ روز شنبه بیست و هفتم دی ماه آغاز وتا روز دوشنبه بیست و نهم برنامه زمان بندی به تفکیک سه شهرستان به شرکت آب منطقه ای اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، رهاسازی آب با توجه به درخواست ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان در شهرستان های مرودشت، زرقان و خرامه و نتایج جلسات کارشناسی صورت گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اسرع وقت شورای تامین شهرستان های مرودشت، زرقان و خرامه به ریاست فرمانداران به منظور نظارت و هماهنگی لازم با شرکت آب منطقه ای در زمان رهاسازی آب تشکیل می شود و فرمانداران دستورات لازم به منظور قطع برق الکتروپمپ های محدوده مناطق پل خان و آهوچر در زمان نوبت آبیاری شهرستان خرامه را صادر می کنند.

پژمان تاکید کرد: نظام های صنفی کشاورزی شهرستان های مرودشت، زرقان و خرامه اطلاع رسانی و همکاری لازم به منظور عقد قرارداد کشت شتوی کشاورزان با شرکت بهره برداری شبکه های آبیاری و زهکشی خواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات سی و یکمین جلسه کارگروه آب کشاورزی استان فارس مقرر شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس بر اساس شرح خدمات تهیه شده از طرف شرکت سهامی آب منطقه ای و درخواست تامین اعتبار ۲۰ میلیارد ریال؛ برنامه ریزی لازم را در حداقل دو فاز مطالعاتی انجام دهد، گفت: توصیه می شود در صورت امکان فاز اول تامین اعتبار در سال ۱۳۹۹ میسر شود.

شهرستان های مرودشت و خرامه و زرقان با سطح زیرکشت بیش از ۱۰۰ هزارهکتار و تولیدی بالغ بر۴۵۰ هزار تن گندم و جو  ( بیش از ۲۵ درصد کل تولید استان) از قطب های اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان هستند.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان فارس سد درودزن آب شهرستان های مرودشت استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در پی بارش‌های اخیر علی رغم خسارت‌های وارد شده به کشاورزان،  میزان قابل توجهی آب در سازه‌های ذخیره آب شهرستان شهرستان ذخیره شد.
حسن مرادی افزود: این حجم آب ذخیره شده علاوه بر کنترل سیلاب، نقش مهمی در بهبود وضعیت سفره‌های آب زیر زمینی شهرستان دارد.
مرادی گفت: در بارش‌های اخیر، سد‌ها نقش به سزایی در کنترل سیلاب‌ها داشتند، بنابراین لازم است سالانه اعتبارات کافی برای ترمیم و نگهداری این سازه‌ها درنظر گرفته شود.
کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی گراش  را در سیل و طوفان اخیر ، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد کرده اند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش