Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر حوزه غرب آسیا حمله هوایی اخیر صهیونیست‌ها به مواضع سوری را یک اقدام کور و همراه با های و هوی تبلیغاتی و رسانه‌ای توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با برنامه "رویداد" رادیو گفت‌وگو در خصوص پایان حضور تروریست‌ها در سوریه و ابراز نگرانی صهیونیست‌ها اظهار کرد: این رژیم علاوه بر لرزش‌های درونی دایمی که با اظهار نگرانی آن‌ها روبرو است، مسئله رفتن ترامپ هم برای این‌ها با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره روابط نتانیاهو و ترامپ که دست صهیونیست‌ها را برای بسیاری از اقدامات نظامی و حرکت‌های سیاسی باز می‌گذاشت، ادامه داد: علی رغم روابط خوب بایدن و صهیونیست‌ها و تعهدات دموکرات‌ها به تامین امنیت رژیم صهیونیستی، اما نوع تعامل آن‌ها با ترامپ متفاوت است و نتانیاهو نگران اینست که مدت زمانی را صرف کند تا به شرایط قابل قبولی در راستای سیاست‌های داخلی رژیم صهیونیستی دست یابد.

صدرالحسینی با اعلام اینکه نتانیاهو در روزهای پایانی دولت ترامپ سواستفاده‌های لازم را خواهد برد، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در این رابطه قانع کردن ترامپ برای [حمایت بیشتر از رژیم صهیونیستی] است اما شرایط آن‌ها بسیار شکننده‌تر است و دغدغه آنان در خصوص جولان و مقاومت، موجب نگرانی صهیونیست‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مقاومت با توجه به اقدامات خصمانه نتانیاهو برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ضربه‌زدن به اسرائیل در دستور کار دارد، ادامه داد: این رژیم اقدامات خود را بزرگ‌نمایی می‌کرد بعنوان مثال در روز پنجشنبه با اقدامی رسانه‌ای اینگونه وانمود کرد که به تعداد قابل توجهی از مستشاران جمهوری اسلامی و ارتش سوریه لطمات قابل توجهی زده است اما این عملیات کور بود.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به تقویت پدافند هوایی سوریه و اقتدار آن‌ها، هیچ گزینه خاص و ویژه‌ای تحت عملیات رژیم صهیونیستی قرار نگرفت اما آن‌ها با بزرگ‌نمایی این عملیات تلاش کردند نوعی ترس و واهمه از خود به نمایش بگذارند و نوعی کاستی و ناتوانی را از مقاومت نشان دهند.

این تحلیلگر حوزه غرب آسیا اضافه کرد: با افشاگری صورت گرفته و بیانیه‌هایی که از سوی ارتش سوریه اعلام شد، مشخص گشت که صهیونیست‌ها بیش از اقدام عملی، عملیاتی روانی صورت داده‌اند.

صدرالحسینی با تاکید بر اقدامات متقابل مقاومت، افزود: مقاومت اجازه نخواهد داد این رژیم با عملیاتی کور و هجمه رسانه‌ای شرایط را به نفع خود تعییر دهد.

وی شرایط داخلی این رژیم را بسیار شکننده توصیف کرد و گفت: این‌ها در صدد تغییرات روانی و شناختی در منطقه هستند و قطعا رژیم صهیونیستی برنامه‌هایی را علیه آن دارد.

صدرالحسینی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اضافه کرد: مقاومت با توجه به تقویت خود شرایطی دارد که به توازن وحشت منتج می‌گردد و برای ستاد فرماندهی و نیروهای ارتش صهیونیستی هراس آفرین بوده است.

وی با اعلام اینکه نوع و میزان اقدام مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها با توجه به دست برتر نیروهای مقاومت قابل پیش بینی نیست، گفت: مخالفان در روزهای اخیر در شرف ورود به منزل نتانیاهو بودند و اگر پلیس در تل آویو تعدادی را دستگیر نمی‌کرد و با خشونت وارد عمل نمی‌شد آن‌ها می‌توانستند از دیوار حیاط نتانیاهو بالا روند و این برای نخست‌وزیری که توانمندی‌های خود را به رخ مردم می‌کشاند؛ بسیار سنگین و دشوار است.

صدرالحسینی با بیان اینکه صهیونیست‌ها انتخابات زودهنگام را هم پیش رو دارند؛ از امیدواری نسبت به فروپاشی از درون سخن گفت و اضافه کرد: امروز بر ارتش رژیم صهیونیستی شرایطی حاکم است که آماده باش خسته کننده‌ای وجود دارد و کرونا هم در ارتش آن‌ها نفوذ دارد و بیماری‌های گوناگون اشخاص بسیاری را دچار نموده است.

وی پرونده نتانیاهو و همسرش را آماده روی میز دادگاه دانست و تاکید کرد قدرت تصمیم‌گیری نتانیاهو به شدت کاهش یافته و ادامه داد: بدلیل شرایطی که برای نظام و ارتش سوریه پدید آمده، دولت اسد تا حدودی به مباحث پدافندی پرداخت و آمادگی‌هایی بوجود آمده است و لذا [عملیات سنگین صهیونیست‌ها] موفق نبود و بنظر می‌رسد آمادگی کامل ارتش سوریه برای دفاع از امنیت ملی در حوزه مقابله‌ای و پدافند هوایی پدید آمده است اما هنوز به این نتیجه نرسیده که بعنوان عاملی آفندی علیه منافع صهیونیست‌ها عمل کند ولی قطعا صهیونیست‌ها در عملیات‌های آتی در برابر آمادگی سوریه محتاط‌تر خواهند بود چنانچه فاصله این عملیات‌های هوایی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: صدرالحسینی بحران سوریه سوریه رژیم صهیونیستی صهیونیست ها ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا، به دانشجویان بیدار این دانشگاه‌ها در بیانیه ای پیام داد. متن این بیانیه به این شرح است:

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدتهاست که از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته و بویژه در کشورهایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت نموده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند.

امروز اعتراضات ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه و …، با خطاهای محاسباتی که از سوی حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.

در اندیشه ما «خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود» آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد، وعده صادق آن یعنی همین به میدان آمدن استادان و جوانان دانشجو از هر دین و آئینی در قلب آمریکا و اروپا را قریب می‌دانستیم.

کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.

اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آنها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

امروز آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملت‌ها رفته است و به برکت خون شهدا و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است و ای بسا هراس ایادی استکبار از امکان ملحق شدن شما به این اندیشه است که زورمندانه و با اعمال قدرت قهری در صدد تحدید و تهدید حرکت شما برآمده‌اند.

دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد. ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

کد خبر 6089675

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست