Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:53:14 GMT

اتگلیس میزبان نشست رو در روی گروه ۷ پس از دو سال

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۷۵۰۰

اتگلیس میزبان نشست رو در روی گروه ۷ پس از دو سال

انگلیس اعلام کرد که قرار است نخستین نشست رو در روی گروه هفت را پس از دو سال در ژوئن برگزار کند و برای این منظور، رهبران کشورهای توسعه یافته را برای این نشست دعوت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست برای بررسی احیای اقتصاد زوال یافته ناشی از پاندمی کرونا و تغییرات آب و هوایی در یک روستای ساحلی در انگلیس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می گوید که به دنبال استفاده از ریاست کشورش بر این نشست به منظور دستیابی به یک اجماع نظر است که بر اساس آن، اقتصاد جهانی باید از بحران کرونا در یک تجارت آزاد و با ثبات احیا شود.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: کروناویروس بی شک مهمترین نیروی مخرب است که ما در طول این چندین نسل با آن روبرو شده‌ایم و بزرگترین آزمون نظم جهان مدرن است که تجربه کرده‌ایم. به این ترتیب، ما با اتحاد برای ایجاد آینده بهتر، به چالش بازگرداندن بهتر نزدیک می‌شویم.

انگلیس در این بحران بدترین آسیب‌ها را متحمل شد و بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس را با بیش از ۸۸ هزار نفر در اروپا داشته است.

اما با وجود آنکه موج سوم موارد ابتلا به کرونا ویروس با بیش از ۱۰۰۰ کشته در روز این کشور را درگیر کرده اما انگلیس با صدور مجوز استفاده از واکسن مقابله با کرونا امید دارد که ظرف چند ماه آینده، اکثریت جمعیت انگلیس در برابر کرونا مصون شوند.

نشست سال گذشته میلادی گروه هفت که قرار بود به میزبانی ترامپ برگزار شود، به دلیل پاندمی کرونا لغو شد و به این ترتیب، رهبران کشورهای عضو یعنی انگلیس، آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، اتحادیه اروپا و کانادا از ۲۰۱۹ نشستی نداشته‌اند.

روزنامه ساندی تلگراف نوشت که دولت لندن امیدوار است که این نشست یک فرصت برای نخستین سفر جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا پس از مراسم تحلیف ۲۰ ژانویه باشد.

جانسون همچنین از رهبران استرالیا، هند و کره جنوبی نیز دعوت کرده تا در این نشست شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نشست گروه 7 انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز دوشنبه در نشست بزرگداشت دهه کرامت استان لرستان، اظهار داشت: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان لرستان برای تقویت برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در استان لرستان ضروری است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ رکن مردم‌محوری برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت، افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان‌سازی اجتماعی و ارتقا فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

چگنی نژاد، بیان کرد: برگزاری ده‌ها برنامه جشن و شادی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاه‌چراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری تنها بخشی از برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) دو برنامه شاخص در شهر خرم‌آباد و در هر کدام از شهرستان‌های استان لرستان یک برنامه با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کانون‌های مساجد استان لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090853

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس