Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:06:43 GMT

انگلیس میزبان نشست رو در روی گروه ۷ پس از دو سال

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۷۵۴۴

انگلیس میزبان نشست رو در روی گروه ۷ پس از دو سال

انگلیس اعلام کرد که قرار است نخستین نشست رو در روی گروه هفت را پس از دو سال در ژوئن برگزار کند و برای این منظور، رهبران کشورهای توسعه یافته را برای این نشست دعوت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست برای بررسی احیای اقتصاد زوال یافته ناشی از پاندمی کرونا و تغییرات آب و هوایی در یک روستای ساحلی در انگلیس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می گوید که به دنبال استفاده از ریاست کشورش بر این نشست به منظور دستیابی به یک اجماع نظر است که بر اساس آن، اقتصاد جهانی باید از بحران کرونا در یک تجارت آزاد و با ثبات احیا شود.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: کروناویروس بی شک مهمترین نیروی مخرب است که ما در طول این چندین نسل با آن روبرو شده‌ایم و بزرگترین آزمون نظم جهان مدرن است که تجربه کرده‌ایم. به این ترتیب، ما با اتحاد برای ایجاد آینده بهتر، به چالش بازگرداندن بهتر نزدیک می‌شویم.

انگلیس در این بحران بدترین آسیب‌ها را متحمل شد و بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس را با بیش از ۸۸ هزار نفر در اروپا داشته است.

اما با وجود آنکه موج سوم موارد ابتلا به کرونا ویروس با بیش از ۱۰۰۰ کشته در روز این کشور را درگیر کرده اما انگلیس با صدور مجوز استفاده از واکسن مقابله با کرونا امید دارد که ظرف چند ماه آینده، اکثریت جمعیت انگلیس در برابر کرونا مصون شوند.

نشست سال گذشته میلادی گروه هفت که قرار بود به میزبانی ترامپ برگزار شود، به دلیل پاندمی کرونا لغو شد و به این ترتیب، رهبران کشورهای عضو یعنی انگلیس، آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، اتحادیه اروپا و کانادا از ۲۰۱۹ نشستی نداشته‌اند.

روزنامه ساندی تلگراف نوشت که دولت لندن امیدوار است که این نشست یک فرصت برای نخستین سفر جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا پس از مراسم تحلیف ۲۰ ژانویه باشد.

جانسون همچنین از رهبران استرالیا، هند و کره جنوبی نیز دعوت کرده تا در این نشست شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نشست گروه 7 انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران

بانک سامان با تیمی کامل از مدیران و کارکنان خود، از صادرکنندگان کشور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ میزبانی می‌کند.

به نقل از سامان رسانه، ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور فعال بانک سامان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه رویدادی است که در آن معتبرترین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از جمله بانک سامان، توانمندی‌های صادراتی خود را به مراجعه کنندگان معرفی می‌کنند.

بانک سامان که به‌واسطه خدمات گسترده و کامل خود در سال‌های گذشته به انتخاب اول شرکت‌ها و بنگاه‌های صادراتی کشور تبدیل شده است، در مدت برگزاری این رویداد با برگزاری جلسات و ملاقات حضوری آخرین خدمات و امکانات خود را در اختیار صادرکنندگان کشور قرار خواهد داد.
گفتنی است، این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و غرفه بانک سامان در سالن ۵ پذیرای بازدیدکنندگان است.

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس