Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سعیدی خطاب به مردم قم، سوگواران فاطمی(س) مجاورین و زائرین کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با صدور پیامی گفت: عزاداران فاطمی از توصیه های ستاد ملی کرونا که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده تبعیت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم در پیام امام جمعه قم آمده است: قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم : لا ضَرَرَ و لا إضرارَ في الإسلامِ، فَالإسلامُ يَزيدُ المُسلمَ خَيرا و لا يَزِيدُهُ شَرّا .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: در اسلام ضرر و زيان زدن به ديگران ممنوع است .[كتاب من لا يحضره الفقيه : 4/334/ 5718 .]

 

آیت الله سعیدی در ادامه آورده است: در ایام سوگواری ام ابیهاء، نخستین شهیده راه ولایت و الگوی شیعیان، حضرت فاطمه زهرا (س) شاهد هستیم که مردم مسلمان و خداجوی شهرکریمه اهل بیت(س) یکپارچه سوگوار همسر وفادار مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب هستند.

 

وی ادامه داده است: بدون تردید سیره اهل بیت علیهم السلام و سفارش اولای ایشان، رعایت حقوق مردم در قالب واژه ارزشمند حق الناس بوده است و در این روزهای سخت که شاهد شیوع ویروس منحوس کرونا در سرتاسر جهان هستیم معنی و مفهوم این مقوله جلوه بیشتری پیدا می کند.

 

امام جمعه قم تاکید کرده است: ️بر همین مبناست که عزاداران عزیز فاطمی(س) می بایست در موضوع برگزاری مراسم  عزاداری و سوگواری حضرت صدیقه کبری(س) از توصیه های ستاد ملی کرونا که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بوده تبعیت نموده و ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به نحوی نسبت به اقامه عزای حضرت فاطمه زهراء (س) اقدام کنند که آسیبی به سلامت مردم نرسد.

 

آیت الله سعیدی در پایان تصریح کرده است: اینجانب به سهم خود شهادت بزرگ بانوی طاهره اسلام(س) را به پیشگاه مقدس حضرت ولی‌عصر اروحنا فداه، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) و به همه دلداگان خط نورانی اهل بیت(ع) در جوار حضرت فاطمه معصومه (س) تسلیت عرض می‌کنم و آرزوی قبولی عزاداری مردم شریف استان قم را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداران فاطمی آیت الله سعیدی امام جمعه قم حضرت فاطمه آیت الله اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی

محمد جلال‌مآب، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین(ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین(ع) مزین به نام صحن و شبستان حضرت زینب(س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب(س)، ساخت چهار شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر(ع)، شبستان امام حسین(ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر(ع) در روبه‌روی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود دو هزار و ۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

به گفته وی، شبستان عقیله به مساحت دو هزار مترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین(ع) به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در جنوب درب باب‌القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

وی درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی ـ رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی(ع) در نجف اشرف مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی‌ گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین به نام شبستان حضرت امام محمد باقر(ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهدا کنند.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود