Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی برای سرقت زمین های ساکنان قدس مالیات های سنگینی را برای آنها قرار داده است تا بتواند مستغلات و دارایی های فلسطینی ها را به دست بیاورد. به این ترتیب ترکیب جمعیتی عرب ها در قدس کاهش بدهد و این شهر را به شهر یهودی تبدیل کند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: در زمانی که ویروس مرگبار کرونا ریه های ساکنان فلسطین را خراب می کند، صهیونیست های اشغالگر اسرائیلی با اتخاذ تصمیمات جنایتکارانه همچون کوچاندن و اخراج ساکنان قدس اشغالی به مردم فلسطین نیش می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در هفته های اخیر، اشغالگران صهیونیستی برنامه های استعماری خود را با سرقت زمین های فلسطینی و آواره کردن ساکنان قدس تکمیل کردند.

اشغالگران تنها به سرقت مستغلات و اموال و دارایی ها فلسطینی ها اکتفا نکردند، بلکه اخیرا سنگین مالیات ها را به ساکنان قدس اشغالی تحمیل کردند.

 

«محمود قاضی» از ساکنان شهرک سلوان در جنوب مسجد الاقصی است که در زمینه ساخت و ساز فعالیت می کند. وی از سال 2006 بدهی مالیاتی دارد و به 100 هزار شِکِل می رسد. وی به دلیل شرایط سخت معیشتی و اقتصادی در پرداخت این مالیات ناتوان است.

 

قاضی می گوید: وضعیت معیشتی در قدس غم انگیز است. ما به سختی می توانیم ساده ترین نیازهای فرزندان خود را تامین کنیم. اما آنچه درد و رنج ما را افزایش می دهد،مالیات های سنگین اشغالگران صهیونیستی برماست که بیش از درآمد ماست.

 

او می گوید: باوجود شرایط سخت و کمبود کار، دادگاه رژیم صهیونیستی من را به پرداخت ماهانه 500 شِکِل به منظور دادن بدهی ها مانند مالیات«ارنونا»، تخلفات رانندگی و مالیات تلویزیون محکوم کرده است.

 

قاضی می گوید: من مجبور شدم این مبلغ را پرداخت کنم تا اموال خانه و گواهینامه مصادره نشود و یا بازداشت نشوم. این مالیات باقی است و ما نیز در قدس حضورداریم و از آن حفاظت می کنیم . هرچقدر اشغالگری باشد، ما پایدار خواهیم بود.

 

مقامات اشغالگر صهیونیستی به عمد به دنبال روش جدیدی برای ادامه جنگ علیه ساکنان قدس و تحقق هدفشان برای تخلیه این شهر از ساکنان اصلی شان و در تنگنا گذاشتن آنها هستند. حتی صهیونیست‌ها به منبع تامین معاش آنها را دنبال می کند و آنها را به پرداخت مالیات سنگین مجبور می کنند.

 

صهیونیست‌ها مالیات هایی با نام املاک، ارنونا، ارزش افزوده، تامین اجتماعی، درآمد، تلویزیون و بهبود در قدس وضع کردند که همه اینها به کابوسی مداوم برای ساکنان قدس تبدیل شده است. این مسئله جیب مردم قدس را تنگ کرده است و رنج آنها در شرایط معیشتی سخت افزایش داده است.

 

«فخری ابو دیاب» پژوهشگر امور قدس دراین باره می گوید: این مالیات ها شمشیری برنده بر گردن ساکنان قدس است. اشغالگران برای کنترل املاک فلسطینی ها در شهر قدس از مالیات بهره برداری می کنند.

 

ابو دیاب می گوید: مقامات اشغالگر از مالیات های ساکنان قدس برای تخلیه این شهر از ساکنانش استفاده می کنند. به طوری که ساکنان این شهر ده‌ها هزار دلار بدهی به خزانه اشغالگران دارند.

 

پژوهشگر امور قدس می گوید: دیون  66 درصد از ساکنان قدس به اشغالگران به دلیل تجمیع این مالیات ها و پرداخت نکردن منظم آنها به دلیل شرایط سخت اقتصادی که این شهر از آن رنج می برد، به صدها هزار شِکِل می رسد.

 

ابودیاب تاکید می کند: خطرناک ترین نوع مالیات، مالیات املاک است. این مالیات بر ساکنان قدس که صاحب زمین یا ملکی هستند، تحمیل می شود و 3.5 درصد از ارزش زمین محاسبه می شود.

 

ابودیاب می گوید: هدف اشغالگران از گذاشتن مالیات های سنگین در تنگنا قراردادن ساکنان قدس و ایجاد خفقان اقتصادی و کوچاندن آنها از شهرشان است تا آنها را از مقاومت در برابر اشغالگران و اقدامات نژادپرستانه شان علیه این شهر و مقدسات آن منحرف کنند.

 

اشغالگران صهیونیستی سیاست تبعیض نژادی را بین ساکنان قدس و یهودیان در اجرای تخفیف مالیاتی به کار گرفتند. این تخفیف مالیاتی برای کسانی است که درآمد محدودی دارند یا شیوخ و خانواده هایی با فرزندان زیاد، بیکاران یا بیماران ناتوان از کار هستند.

 

به گزارش اداره آمار رژیم صهیونیستی، بیش از 80 درصد از ساکنان قدس زیر خط فقر هستند. جمع شدن بدهی ها ساکنان قدس را نگرانی می کند، زیرا این مسئله وسیله ای برای دست گذاشتن اشغالگران بر روی املاک آنهاست. مانند آنچه در سال 1948 رخ داد و بسیاری از املاک درسرزمین های اشغالی تصرف شدند.

 

درگیری جمعیتی در شهر قدس معضل صلی اشغالگران صهیونیستی است، به همین دلیل تلاش می کند با روش های مختلف فلسطینی ها را هدف قرار دهند و نسبت جمعیتی عرب ها را کاهش دهند و این شهر را به شهر یهودیان تبدیل کنند.

 

مقامات اشغالگر از زمان اشغال قدس در سال 1967 سیاست های نژادپرستانه خود را در قبال ساکنان قدس متوقف نکرده اند. بلکه به کوچاندن و اخراج آنها از شهر با زور و با استفاده از ابزارهای مختلف اقدام کردند که لغو حق اقامت از جمله این اقدامات است.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: قدس رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالگران صهیونیستی صهیونیست ها فلسطینی ها ساکنان قدس مالیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است

یکی از ژنرال‌های صهیونیست از دستاورد راهبردی حزب الله در جبهه شمال فلسطین خبر داد و به آشفتگی سران رژیم صهیونیستی و خطری اشاره کرد که جبهه داخلی آنها را تهدید می کند.

به گزارش مشرق، رای الیوم در مطلبی با اشاره به حملات کوبنده حزب الله به شمال فلسطین اشغالی آورده است: به اذعان سران تل آویو، شمال اراضی اشغالی به علت حملات موشکی روزانه حزب الله لبنان به منطقه اشباح تبدیل شده و نتانیاهو اعلام کرده است که موعد مشخصی برای بازگردانیدن دهها هزار نفر اسرائیلی به شمال وجود ندارد؛ موضوعی که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان امور در تل آویو از آن به مثابه پیروزی راهبردی برای مقاومت اسلامی در جنگ فرسایشی یاد کردند.

در این راستا سرهنگ «کوبی ماروم» از نیروهای احتیاط ارتش اشغالگر به رسانه صهیونیستی معاریو گفت: سران سیاسی از اتخاذ تصمیمات سخت در شمال از بیم درگیری تمام عیار خودداری ورزیده و ترس را برگزیده و ضعف نشان می‌دهد.

وی با اذعان به اینکه حزب الله موشک‌هایی در اختیار دارد که کل اراضی اشغالی را در تیررس خود دارد و توان هدف قرار دادن مراکز راهبردی را دارد، افزود: تهدید حزب الله فقط ارتش را در معرض خطر قرار نمی‌دهد بلکه کل جبهه داخلی را در معرض خطر قرار می دهد.

وی بیان کرد: ما شاهد جنگ فرسایشی هستیم که ارتش از آتش هوایی و توپخانه و تانک علیه حزب الله استفاده می کند با وجود دستاوردهای تاکتیکی اما دستاورد بزرگ حزب الله را نادیده گرفته ایم وآن ایجاد منطقه امنیتی در اراضی ما و مجبور کردن بیش از هفتاد هزار نفر برای تخلیه منازلشان است.

این ژنرال صهیونیست اعلام کرد: سیاستی که کابینه اسرائیل در پیش گرفته به نیروهای ویژه حزب الله(الرضوان) اجازه تمرکز در نزدیکی شهرک ها در شمال را داده است بدون اینکه ارتش اسرائیل گامی برای ممانعت از حمله اتخاذ کند و اگر حزب الله دست به حمله به شهرک های مرزی بزند و الجلیل را تحت کنترل خود درآورد زیان به مراتب بسیار بیشتر از حادثه هفتم اکتبر و حمله حماس به جنوب خواهد بود.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: به نظر می رسد که اسرائیل در تحقق هدف مهم یعنی ایجاد واقعیت امنیتی که به آواره شدگان اجازه بازگشت به منازلشان را بدهد، شکست خورده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی/ مجری عملیات به شهادت رسید+ فیلم
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری