Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@15:37:41 GMT

پیکر ۵۵ شهید دفاع مقدس از شلمچه وارد کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۸۱۸۳

پیکر ۵۵ شهید دفاع مقدس از شلمچه وارد کشور شد

خبرگزاری مهر: صبح امروز در مرز بین المللی شلمچه پیکر ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس به خاک کشور بازگشت و جسد ۷۶ کشته شده نیز تحویل دولت عراق شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروی مسلح در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با وجود همه تغییراتی که در زمین عملیاتی از نخستین ساعات در زمان جنگ تحمیلی توسط یگان‌های مهندسی دشمن ایجاد شده و تغییراتی که در حوزه صنعتی، کشاورزی و عمرانی به وجود آمده و همچنین تغییراتی که در اثر فعالیت اجتماعی و تغییرات زیست محیطی مثل سیلاب سال گذشته ایجاد شده، نیرو‌های مسلح در طول ۵۵ روز گذشته ۵۵ شهید دوران مقدس را کاوش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سیدمحمد باقر زاده افزود: این شهدا از مناطق عملیاتی فکه، مجنون، شرق دجله و شلمچه کاوش شدند و مربوط به عملیات والفجر مقدماتی، کربلای ۵، خیبر، بدر و تک‌های دشمن در سال‌های ۶۵ و ۶۷ بوده‌اند.

بنا به گفته وی، این شهدا برای انجام کار‌های شناسایی و انتقال به زادگاه، به تهران منتقل می‌شوند و مراحل بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد.

سردار باقر زاده همچنین به تحویل جسد ۷۶ جان باخته عراقی دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: امروز همچنین ۷۶ جسد مربوط به کشته شدگان عراقی در جنگ تحمیلی که در ایران کاوش شده‌اند، تحویل مقامات عراقی شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: شهید دفاع مقدس شلمچه کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب