Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@23:43:40 GMT

صداقت و راستگویی درس حضرت زهرا(س) برای مسئولان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۸۲۹۶

صداقت و راستگویی درس حضرت زهرا(س) برای مسئولان

حجت الاسلام خداپرست با اشاره به جامعیت شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: یکی از القاب حضرت زهرا (س) صدیقه است یعنی صداقت و راستگویی. ببینیم چرا سردار سلیمانی این قدر محبوب شد،چه اتفاقی افتاد که دنیا را تکان داد، سردار سلیمانی با همه روراست بود.

خبرگزاری شبستان_گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: حضرت زهرا (س) بعنوان یکی از الگوهای کامل ائمه معصومین (ع) مطرح می شود تا جایی که امام زمان (عج) حضرت فاطمه (س) را الگوی خود معرفی می کنند ویژگی های بارز حضرت زهرا در بیان حقیقت و شجاعت ایشان در دفاع از ولایت الگویی تمام عیار برای مردان و زنان عالم است که نشان می دهد تنها دختر گرامی پیامبر خدا فقط الگوی زنان نیست و مردان نیز در عرصه های مختلف مدیریت و سیاست باید از شخصیت کامل ایشان الگو بگیرند در هیمن رابطه گفتگویی با  حجت الاسلام« قاسم خداپرست»  امام جمعه شریف آباد به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الگوپذیر در روایات اسلامی چگونه بیان می شود؟

موضوع الگوپذیری در روایات قرآن و ائمه معصومین (ع) در روایات گوناگون از عوامل رشد مطرح شده است و در در سوره احزاب لقد کانتی فی رسول الله اسوه الحسنه که در واقع عامل رشد انسان ها در امور مادی و معنوی دو چیز است؛ ابتدا اینکه در زندگی برنامه داشته باشند و پس از آن الگوی مناسبی برای خود اختیار کنند.

 

آیا حضرت زهرا(س) تنها الگوی زنان است؟

در این امر که پیامبر گرامی اسلام الگو برای مردان و زنان است، شکی نیست اما نسبت به حضرت زهرا (س)، حضرت ولیعصر (عج) فرموند و فی عبرته رسول الله لی اسوه الحسنه. در جهان امروز برترین افراد و اشرف مخلوقات حضرت ولیعصر (عج) است که امام حاضر محسوب می شوند. ایشان مادرش فاطمه را الگوی زندگی خود معرفی می کنند. این جمله بسیار مهم است یعنی کامل ترین موجود عالم برای ایجاد مخلوقات حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)، حضرت مرضیه زهرا(س) را الگوی خود معرفی می کند. این بدان معنا است که حضرت زهرا (س) تنها الگوی زنان جامعه نیست که تنها در سبک زندگی، تربیت فرزند و همسرداری الگو باشند، این گونه نیست. یکی از ویژگی های حضرت زهرا (س) این است که اولین مدافع حریم ولایت است یعنی در دفاع از دین و ولایت، حق و حقیقت دین ،  زن و مرد تفاوتی ندارد و حضرت زهرا (س) در کنار آموزه های همسرداری و خانه داری که برای جامعه بشری مسلمان و غیر مسلمان دارد، بهترین الگو برای سیاسیون جامعه ما است که هیچ گاه در برابر حقیقت چشم خود را نبستند و در برابر هجمه های به دین بی تفاوت نبوده و چشم خود را گشودند.

 

اگر حضرت زهرا (س) نسبت به هجمه دین چشم خود را می بست چه اتفاقی می افتاد؟

اگر حضرت زهرا (س) نسبت به هجمه دین چشم خود را می بست چه اتفاقی می افتاد، انحراف از مسیر ولایت شکل می گرفت و دین منحرف می شد؛ پس مشخص است که حضرت صدیقه زهرا در تمامی ابعاد زندگی بشری الگو است و در تمام حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مورد توجه قرار دارد و در خطبه ها، دعاها و مضامین روایت شده از ایشان همیشه برای همگان دعا می کردند و وقتی به موضوع دفاع از ولایت می رسند، اولین کسی است که در حریم دین وارد می شود و جان خود را سپر قرار می دهد و از امام زمان عصر خود دفاع می کند. این سیره نشان می دهد که زن و مرد همیشه باید احساس تکلیف و وظیفه کنند و هر جا خطری نسبت به دین و انحرافی در مسیر دین و مسایل اجتماعی رخ داد، باید جان خود را تقدیم کنند.

 

چه توصیه ای به سیاسیون در الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) دارید؟

وقتی به سیره حضرت زهرا (س) نگاه می کنیم در سبک زندگی خود باید ببینیم که نگاه مان نسبت به بیت المال چگونه است. حضرت زهرا (س) همسر ولی خدا و تنها دختر پیامبر گرامی اسلام است اما زندگی ای واقعی ساده و زاهدانه دارد و هیچ نگاهی به دنیا ندارد و دستبردی به بیت المال نمی زند. امروز نیز باید دقت کنیم در شرایطی که در جامعه حضور داریم، چگونه انتخاب کنیم. مصیبت های سنگینی که پس از رحلت پیامبر اسلام رخ داد تا جایی که حضرت علی (ع) می فرمایند اندوه من در غم حضرت زهرا (س) همیشگی است و همیشه تازه می ماند و اندوه زهرا هرگز از دل من رخت بر نمی بندد در روایتی از حضرت علی(ع) می فرمایند:

 

"أمّا حُزني فَسَرمَدٌ، وَ أمّا لَيلي فَمُسَهَّدٌ إلى أن يَختارَ اللّه ُ لي دارَكَ الَّتي أنتَ بِها مُقيمٌ. وَ سَتُنَبِّئُكَ ابنَتُكَ بِتَضافُرِ أُمَّتِكَ عَلى هَضمِها فَأحفِها السؤالَ وَ استَخبِرها الحالَ امّا از اين پس ، اندوه من [از غم فراق شما ]هميشگى خواهد بود و شبهايم به بيدارى خواهد گذشت ، تا آن گاه كه خداوند سرايى را كه تو در آنى ، برايم برگزيند."

این موضوع نشان می دهد حضرت زهرا (س) از تمام هستی خود برای دین مایه گذاشتند یعنی در انتخاب مسیر، هدف و حرکت و حتی چگونگی خطبه خواندن در برابر کسانی که در مقابل دین می ایستند از جمله مواردی است که در زندگی امروز ما باید تمام مسئولان در بحث های مالی و اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد. در موضوع تربیت فرزند نیز چگونه فرزندان خود را آقازاده خطاب می کنیم؛ آیا آقازاده ای بالاتر از آقازاده های حضرت علی (ع) داریم؟

 

آیا روش و سیره حضرت زهرا (س) فراموش شده است؟

در تمام ابعاد باید به سیره حضرت زهرا (س) نگاه کنیم. سیره حضرت زهرا (س) قابل فراموش شدن نیست و در تمام ابعاد زندگی بشر قابل پیاده شدن است و امروز باید همان گونه که حضرت ولیعصر (عج) الگوی خود را مادرش می داند، تکلیف همه بشریت مشخص است؛ مسئول و غیر مسئول همه باید تکلیف خود را بدانیم به خصوص مسئولان که در اولویت الگو قرار دادن زندگی حضرت زهرا (س) هستند و باید نگاه شان اگر می خواهند در جامعه اسلامی مسئولیت پذیر باشند به این بانوی مکرم اسلام اقتدا کنند.

 

چه توصیه ای به افرادی که وارد کرسی های مدیریتی و سیاسی می شوند، دارید؟

در آینده نزدیک انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا  برگزار می شود که هر کدام به نوبه خود مهم است که یکی در سطح کلان و ملی و دیگری در سطح مدیریت شهری و روستایی است. نکته مهمی که از زندگی اهل بیت(ع) می توان درس گرفت، این است که بدانیم یکی از القاب حضرت زهرا (س) صدیقه است یعنی صداقت و راستگویی. ببینیم چرا سردار سلیمانی این قدر محبوب شد. چه اتفاقی افتاد که دنیا را تکان داد. سردار سلیمانی با همه روراست بود. مردم امروز تشخیص می دهند و نگاه شان به این است که علمدار کیست، امروز علم در دست ولایت امر است. آنچه مهم است علم و علمدار است و کسانی که وارد عرصه سیاست به عنوان ریاست جمهوری و یا شورا و نماینده خود را معرفی می کنند چقدر در مسیر ولی امر هستند. ما ملاک خود را سردار سلیمانی قرار دهیم. سردار سلیمانی با تمام اقشار جامعه روراست بودند. تمامی معیارهای خود را با سردار سلیمانی تطبیق دهیم و کسانی که قرار است وارد عرصه های مختلف مدیریت و سیاست شوند را با این معیار بسنجیم و ببینیم که هر کس شبیه سردار سلیمانی است، معلوم است که در خط ولایت است و جان خود را برای ولایت می دهد.

 

مردم چگونه می تواند در انتخاب افراد در مستند های مختلف مدیریت و اجرایی کشور انتخاب درستی داشته باشند؟

اگر مسئول ما، گفتار و عمل اش یکی بود، مردم آن را تشخیص می دهند. تا وقتی سردار سلیمانی زنده بود، کمتر کسی او را می شناخت اما پس از شهادت او همه فهمیدند که چه غوغایی کرده است. صداقت، راستگویی، ولایت پذیری و اطاعت محض از ولایت از ویژگی های بارز وی است. باید بدانیم که هیچ گاه ولایت برخلاف مردم چیزی را نمی خواهد و برخلاف مسیر مردم حرکت نمی کند. در تمام سال های گذشته با مشکلاتی روبرو بودیم و تنها کسی که از مردم دفاع کرد و دین و بیت المال را حفظ کرد و اجازه نداد انقلاب از مسیرش خارج شود، ولی امر است. با تشخیص این ملاک ها می توانیم در انتخاب خود دقت کرده و تصمیم درست بگیریم.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: صداقت و راستگویی حضرت زهرا س مسئولان سیره حضرت زهرا سردار سلیمانی چشم خود چه اتفاقی زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی نیمه اول شجاعت لازم را برای شکست پرسپولیس نداشت

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی صداقت در نشست خبری بعد از بازی با تیم پرسپولیس با تشکر از هواداران تیم اظهار کرد: هواداران در ایجاد شرایط فوق العاده تیم را تنها نگذاشتند و از آنان تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه قول می‌دهیم که در اولین فرصت این باخت را جبران کنیم افزود: قول می‌دهیم که این بدهی را به هواداران صاف کنیم.

وی با اظهار اینکه آن گونه که باید در نیمه اول کیفیت لازم را نداشتیم، شجاعت و کیفیت را برای شکست دادن پرسپولیس صدر اول جدولی نداشتیم، گفت: در نیمه دوم با تعویض‌هایی که انجام دادیم شرایط به نفع ما رقم خورد و به گل رسیدیم اما به دلیل تجربه بازیکنان حریف امتیاز را از دست دادیم.

صداقت با بیان اینکه تیم پرسپولیس بعد از ۱۰ نفره شدن به لاک دفاعی رفت، گفت: باید بیشتر کار کنیم تا از موقعیت‌ها استفاده کنیم.

مربی تیم نساجی مازندران با عنوان یکی از شرایط بازیکنان راضی هستیم، گفت: ما باید با همین شرایط مسابقات را ادامه بدهیم و در پنجره نقل و انتقالی زمان برای ترمیم خواهیم داشت و اگر لازم شد برای تعویض و جابجایی بازیکن اقدام کنیم.

مربی تیم نساجی مازندران درباره شرایط داوری گفت: با شرایطی که سازماندهی که و فدراسیون فوتبال ایجاد کرد کادر فنی نمی‌تواند زیاد در کار داوری دخالت کند و همیشه به مسائل داوران احترام گذاشتیم و اکنون نیست تمکین می‌کنیم.

تیم نساجی با نتیجه دو بر یک برابر تیم پرسپولیس شکست خورد.

کد خبر 6098747

دیگر خبرها

  • سنگ قبر ۴۵۰ میلیون تومانی در بهشت زهرا(س)!
  • نساجی نیمه اول شجاعت لازم را برای شکست پرسپولیس نداشت
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)