Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه طی ۷۲ ساعت گذشته ۵۶ هکتار از عرصه های جنگلی استان گیلان درگیر حریق بوده است، گفت: کلیه پرسنل منابع طبیعی گیلان در آماده باش صد درصدی هستند تا به محض وقوع حریق در هر نقطه از جنگل ها عملیات اطفا را انجام دهند.

میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی ۷۲ ساعت گذشته ۶۱ فقره آتش سوزی در سطح جنگل های استان گیلان به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: در مجموع ۵۶ هکتار از عرصه های جنگلی استان گیلان درگیر حریق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تلاش نیروهای حفاظتی و سایر نیروهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان و همکاری فرمانداری و هلال احمر و بسیج و جهاد کشاورزی و... موفق به مهار و اطفای کامل حریق شدیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، خسارت وارد شده به عرصه های جنگلی استان طی هفته گذشته را سطحی دانست و اضافه کرد: آسیب جدی به تنه های درختان موجود در جنگل ها و تاج آنها وارد نشده و تنها شاهد سوختن درختان افتاده و شکسته و کنده ها و لاش برگ ها بودیم.

اختری، با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش مجدد باد گرم از فردا، خاطرنشان کرد: کلیه پرسنل منابع طبیعی گیلان در آماده باش صد درصدی هستند تا به محض وقوع حریق در هر نقطه از جنگل ها عملیات اطفا را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در شرایط وزش بادهای گرم شدید استفاده از بالگرد اطفا کاربرد خاصی ندارد، گفت: پرواز بالگرد اجازه خالی کردن آب در نقاط موثر آتش را نمی دهد؛ البته با هماهنگی مدیریت بحران استان، دو بالگرد اطفای آماده پرواز در اختیار داشتیم تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از مسافران خواست طی روزهای آینده وارد حریم جنگل ها نشوند و تصریح کرد: مردم و ساکنین جنگل نیز از روشن کردن آتش طی روزهای پیش رو خودداری کنند و در صورت مشاهده حریق با شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حریق جنگلی منابع طبیعی گیلان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران - منطقه نوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دامداران از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است:
از کلیه مرتعداران و دامداران استان مازندران درخواست می‌شود در عمل به تکالیف قانونی خود با مامورین منابع طبیعی همکاری کرده و موجبات پایداری و سلامت مراتع و رونق بخشی به تولید را فراهم کنند.

بدین منظور رعایت موارد ذیل الزامی می‌باشد:

۱_ از کوچ و چرای زودرس دام در مراتع اجتناب گردد.


۲_ از چرای دام مازاد و بیش از ظرفیت مندرج در پروانه چرا و طرح مرتعداری جدا" خودداری گردد.


۳_ دامدارانی که فاقد پروانه چرای دام می‌باشند به هیچ وجه حق تعلیف و گسیل نمودن دام به مراتع را ندارند.

کلیه دامداران و فرزندان آنها که از مزایای خروج دام از جنگل بهره‌مند شده اند، حق استفاده از مراتع را ندارند.

عدم رعایت موارد فوق توسط دامداران تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده و تکرار آن برابر ضوابط و مقررات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود