Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رئیسی در ارتباط زنده با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در ارتباط با بازگشایی‌ها، گفت: ویروس کرونا  هنوز وجود دارد و در حال جهش و قوی‌تر شدن است و نمونه‌هایی از این جهش را می‌توان در انگلیس، برزیل و آفریقا مشاهده کرد.

وی افزود: موج‌های بیماری کرونا که تا به حال در کشور ما مشاهده شده حاصل جهش ویروس نبوده بلکه متأثر از رفتارهای اشتباه خودمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی سبب از دست دادن هموطنانمان بود، هر زمان میزان رعایت پروتکل‌ها کاهش می‌یابد بیماری کرونا اوج می‌گیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در شرایطی که آمریکا، آلمان و انگلیس در تعداد مبتلایان کرونایی، رکورد شکنی می‌کنند با همدلی مسئولین و همکاری مردم ما توانستیم با اجرای طرح شهید سلیمانی پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود و به آرامش نسبی برسیم. وضعیت استان تهران و البرز به گونه‌ای بود که باید زرد اعلام می‌شد ولی این اعلام به معنای آن نیست که ویروس از بین رفته باش، وضعیت زرد تهران و البرز بدان معنا است که مشاغلی که ۱۱ ماه تعطیل بودند می‌توانند به فعالیت خود بازگردند.

وی تصریح کرد: مردم باید با تغییر سبک زندگی بپذیرند که حتماً نباید با اعمال جریمه از سفر و ترددشان جلوگیری شود. حضور دانش آموزان در مدارس به هیچ وجه اجباری نیست. پایه‌های اول و دوم در مناطق زرد و آبی در صورت تمایل خانواده‌ها، دانش آموزان می‌توانند دو روز در هفته آن هم دو ساعت در روز به مدرسه بروند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص حضور کادر و مدیران مدارس در مدارس گفت: وزیر آموزش و پرورش درباره حضور کادر آموزشی در مدارس تصمیم گیری خواهد کرد اما تا این لحظه به منظور مدیریت مدرسه و ارتباط با والدین دانش آموزان تصمیم بر حضور داشتن کارکنان و کادر آموزش است.

رئیسی با اشاره به نگاه علمی و درست وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس پایه اول و دوم تصریح کرد: گرچه نگاه وزیر آموزش و پرورش در مورد بازگشایی‌ها درست است اما در شرایط کرونایی فعلی، حضور در مدارس به هیچ وجه اجباری نیست.

وی در خصوص اعمال نکردن ممنوعیت سفر به استان‌های جنوبی و شمالی کشور عنوان کرد: درست است که برای وضعیت زرد در کشور اعمال محدودیت تعریف نکرده ایم اما همین ۴۰ هزار نفری که امروز وارد قشم شده اند از آن دسته افرادی هستند که به هر بهانه اقدام به هنجارشکنی کرده و مهمانی و دورهمی راه می‌اندازند اینجاست که باید طبق تجربه باید از زور و فشار برای اعمال محدودیت‌ها استفاده کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ایجاد هر موج بیماری مساوی با ۱۰ هزار نفر مرگ بیشتر است، افزود: به این منظور از وزارت کشور خواسته ایم تا دوباره اعمال محدودیت‌های شدیدتر برقرار گردد. در حال حاضر وضعیت ۲۵۳ شهر در کشور متعادل شده اما اگر پروتکل‌ها رعایت نشود احتمال شروع موج چهارم بیماری وجود خواهد داشت از سویی با خستگی فراوان کادر درمان، موج چهارم بیماری خبر بسیار بدی برای ما محسوب می‌شود.

رئیسی در خصوص برخورد با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی گفت: با اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور به ۸۳ درصد رسیده اما در برخی اماکن و شهرها عده‌ای پروتکل‌ها را زیر سوال می‌برند از این رو وقتی حدود ۱۰ شهر استان مازندران در وضعیت قرمز هستند باز هم شاهد صف کشیدن مردم برای ورود به این استان هستیم. با رصد به موقع و بی وقفه تعداد پلمب ها و ثبت تخلفات، با ناقضان پروتکل‌ها برخورد خواهد شد.

وی از در دسترس قرار گرفتن ۴ واکسن جدید تولید ایرانی تا تابستان سال آینده خبر داد و افزود: هدف اصلی ما این است که اول برای گروه پر خطر (کادر درمان، سالمندان پر خطر و جانبازان شیمیایی) بتوانیم قبل از سال جدید تهیه واکسن را انجام دهیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از همکاری و ایجاد مسیر جدید تهیه و تولید واکسن میان ایران و کوبا خبر داد و افزود: واکسنی که تهیه آن با انعقاد قراردادی میان ایران و کوبا به تولید رسیده، فاز اول انسانی خود را در کوبا طی نموده بنابراین و طبق قرارداد فی مابین، تکنولوژی این واکسن از کوبایی‌ها است ولی این واکسن ایرانی محسوب می‌شود از این رو می‌توانیم فاز ۳ این واکسن را تا پایان سال جاری در کشور خودمان شروع کنیم.

رئیسی در خصوص تزریق‌های صورت گرفته واکسن کرونا بر روی مسئولین کشورهای همسایه یادآور شد: بسیاری از این واکسن‌ها در مرحله ۲ و ۳ قرار دارند این در حالی است که اصرار ما بر این است که واکسن ایرانی و تولید داخلی به مردم کشورمان تزریق شود.

وی با اشاره به پرداخت ۵۲ میلیون دلار برای خرید واکسن کواکس، افزود: با پرداخت این مبلغ حدوداً ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز برای ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر واکسن خریداری شده که البته به رغم کارشکنی‌های بسیار از سوی آمریکا این مبلغ انتقال و در حساب نشست و در حال حاضر در انتظار دریافت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن تا ۲ ماه آینده هستیم. این میزان دوز به ما کمک می‌کند تا قبل از تولید میزان مورد نیاز واکسن داخلی، پاسخگوی شبکه درمان کشورمان باشیم.

رئیسی همچنین از احتمال ورود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن از روسیه و چین خبر داد و ابراز داشت: تهیه و دریافت این میزان دوز این امکان را فراهم می‌کند تا قبل از پایان سال جاری، واکسیناسیون را در کشورمان آغاز کنیم.

47232

کد خبر 1477095

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن وزارت بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد: یک هیات تجاری متشکل از طرف ایرانی و روسی با ورود به بندر امیرآباد با مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد دیدار و در خصوص گسترش همکاری تجاری و سرمایه گذاری در بندر امیرآباد بحث و گفتگو کردند.

این شرکت روسی که در زمینه کشتیرانی و حمل ریلی کالا در روسیه فعالیت دارد، هدف از این دیدار را ترانزیت کالا از کشور‌های حاشیه دریای خزر از طریق کریدور شمال – جنوب به هندوستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و صادرات محصولات باغی استان مازندران به کشور روسیه اعلام کرد

 این شرکت با دارا بودن ۲۳ فروند شناور و بیش از ۵۰۰ Teu کانتینر یخچالی در دریای خزر، در زمینه حمل ریلی نیز در روسیه فعالیت دارد و فعال سازی حداکثری خط دریایی استاراخان به امیراباد برای مبادلات تجاری از برنامه‌های اصلی آنان است که در این راستا نسبت به تشکیل شرکت بازرگانی و سرمایه گذاری مشترک دو ملیتی اقدام نموده اند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن برشمردن مزایا و امکانات بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توان تجهیزاتی، موقعیت بندر امیرآباد را در دریای خزر تثبیت کرده و امروزه شاهد بالاترین میزان فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر هستیم.

محمدعلی موسی پور با استقبال از پیشنهادات طرف روسی ضمن ارائه آمار عملکردی و میزان فعالیت این بندر بعنوان یک بندر استراتژیک و تنها بندر متصل به ریل در شمال کشور، افزود: خوشبختانه موقعیت بندر امیرآباد در شمال ایران و اتصال به شبکه ریل سراسری این بندر را متمایز کرده و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل ترکیبی سبب شده تا جایگاه بسیار خوبی در کریدور شمال – جنوب داشته باشیم و با تکیه بر این عوامل در سال گذشته توانستیم به بالاترین رکورد تخلیه و بارگیری در ادوار فعالیت ۲۳ ساله بندر دست یابیم.

او یکی از اقدامات مهم بندر امیرآباد را در سال گذشته شروع صادرات مرکبات استان مازندران از طریق حمل دریایی به روسیه عنوان کرد و گفت: با انتقال چند محموله گلوگاه‌های مسیر شناسایی و طی سفر استاندار اسبق مازندران به کشور روسیه توافقات مناسبی در زمینه تسهیل فرایند واردات و صادرات بین بنادر دو کشور، امور گمرکی، استاندارد و دامپزشکی صورت پذیرفته است که با اقدامات انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته مطمئنا در سال جدید شاهد توسعه تجارت در بخش دریایی و شقوق حمل و نقل چند وجهی خواهیم بود.

موسی پور از اعلان آمادگی طرف روسی جهت سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی، خدماتی و لجستیکی استقبال کرد و بر اساس توافق بعمل آمده مقرر گردید طرفین نسبت به عقد تفاهم نامه و برگزاری نشست فنی و تخصصی در هفته‌های اتی اقدام و پس از بررسی‌های فنی و ارزیابی‌های اقتصادی در چارچوب دستورالعمل سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در سریعترین زمان ممکن قرارداد سرمایه گذاری امضا نمایند

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد همچنین به امکانات و تسهیلات بندر امیرآباد و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت صادرات میوه و مرکبات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک واحد سردخانه و سورتینگ ۴ هزار و ۵۰۰ تنی و ۱۴۰ پلاک برای تامین برق کانتینر‌های یخچالی در بندر امیرآباد وجود دارد و با توجه به ظرفیت بالای طرف روس در تامین کانتینر یخچالی و شناور کانتینری شرایط بسیار خوب برای صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات استان مازندران فراهم است و پیشنهاد ما به طرف روسی این است که فعالیت خود را در زمینه صادرات میوه و مرکبات و محصولات باغی استان مازندران شروع کند که این فعالیت تجاری مطمئنا شروعی برای گسترش همکاری‌ها خواهد بود.

موسی پور در پایان گفت: گسترش همکاری‌های تجاری بین دو کشور منجر به رونق و فعالیت بیش از پیش کریدور شمال – جنوب خواهد شد و این اطمینان وجود دارد که جایگاه ویژه بندر امیرآباد در این مسیر کمک شایانی به ترانزیت کالا‌های ایران و روسیه در این مسیر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد