Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، شهریار حیدری با بیان اینکه هدف اصلی ایران در حفظ برجام برداشته شدن تحریم‌هاست، اظهار کرد: اگر تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ملت ایران در زمان ترامپ اعمال شده برداشته نشود قطعا برجام برای ایران خسارت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در برجام ایران و کشورهای ۱+۵ تعهد کرده بودند یکسری تعهدات را عملیاتی کنند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این تعهدات را عملی کرد اما آمریکا از این توافقنامه بین‌المللی خارج شد و اروپایی‌ها نیز با فشار کاخ سفید به تعهدات خود عمل نکردند و برجام را به سمت نابودی بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس با بیان اینکه در سال‌های اجرای برجام ایران شفاف‌سازی کرد اما طرف‌های غربی بدعهدی کردند، اظهار داشت: ذیل برجام قرار بود محدودیت‌های ایران در بحث بیمه، مراودات بانکی، صنعت هوایی و کشتیرانی برداشته شود که متاسفانه با خروج ترامپ از برجام عملیاتی نشد و در نهایت ایران تصمیم به کاهش تعهدات برجامی خود گرفت.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اگر بایدن بدون قید و شرط برجام را اجرا کند ایران نیز تعهدات خود را اجرایی خواهد کرد، افزود: اما اگر طرف‌های غربی بخواهند بحث مذاکره را پیش‌ بکشند و از ما زمان بخرند قطعا این موضوع برای ایران هیچ سودی نخواهد داشت. در مقابل این بدعهدی‌ها اجرای مصوبه مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بهترین گزینه است که دولت باید در زمان مقرر به مفاد این قانون عمل کند.

حیدری با بیان اینکه مصوبه مجلس در اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بر اساس حقوقی است که ملت ایران در آژانس بین‌الملللی انرژی اتمی دارند، گفت: حتی غنی‌سازی ۲۰ درصدی که در حال انجام شدن است با اطلاع آژانس بوده چون بنای جمهوری اسلامی ایران شفاف‌سازی است و پنهانکاری در مساله هسته‌ای خود ندارد.

کد خبر 579664 برچسب‌ها آمریکا - جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا جوزف بایدن تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس اقلیم کردستان عراق، با آقای دکتر احمدیان، نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار کرد.

آقای بارزانی ضمن ابراز خوش حالی از حضور در تهران و دیدار‌های انجام شده، گفت امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه‌ی اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

ئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه‌ی ابعاد از جمله در بعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی هم با خوشامد گویی به آقای بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد، که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است؛ لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضد انقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد نماید.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی نمود.

آقای احمدیان افزود جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.

دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافق نامه‌ی امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • مبینا ندایی در کمپ توسعه بدمینتون آسیا شرکت می‌کند
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد