Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:23:50 GMT

تحریم حشدالشعبی باعث تقویت مقاومت خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۸۶۳۸

تحریم حشدالشعبی باعث تقویت مقاومت خواهد شد

زارعی با بیان اینکه تحریم‌ها عیله جریان‌های مقاومت بر خلاف تصور آمریکا باعث تقویت مقاومت می‌شود، بیان کرد: با تحریم حشدالشعبی، این نیرو در عراق بیشتر در کانون توجه مردم این کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تحریم حشدالشعبی عراق از سوی آمریکا با دکتر سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعدالله زارعی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ملت‌های مختلف از جمله انصارلله یمن و حشدالشعبی گفت: نباید فراموش کنیم که این تحریم‌ها صرفا به ترامپ مربوط نیست و باید این اقدامات را به نام آمریکا نوشت و هنگامی که ریاست جو بایدن شروع شود، شاهد خواهیم بود سیاست تحریمی که نسبت به نهادهای مقاومت اعمال شده است، ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در تمام کشورهای منطقه، گروه‌های مقاومت را نشانه رفته‌اند و آمریکا اساسا مشکلات خود در غرب آسیا را همین گروه‌ها می‌دانند. تحریم آمریکا علیه یک گروه رسمی به نام حشدالشعبی در عراق که بخشی از ساختار این کشور محسوب می‌شود در حقیقت تحریم دولت عراق است زیرا تحریم یک جزء از یک مجموعه به منزله تحریم کل آن مجموعه محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه تحریم‌ها عیله جریان‌های مقاومت بر خلاف تصور آمریکا باعث تقویت مقاومت می‌شود، بیان کرد: با تحریم حشدالشعبی، این نیرو در عراق بیشتر در کانون توجه مردم این کشور قرار می‌گیرد.

وی از واکنش دولت عراق به تحریم حشدالشعبی اشاره و عنوان کرد: پس از آنکه آمریکایی‌ها، «فیاض» رئیس حشدالشعبی را در لیست تحریم‌ها قرار دادند، رئیس جمهور و نخست وزیر عراق با وی ملاقات کرد و به نوعی نشان از همراهی دولت عراق با حشدالشعبی است.

زارعی، تحریم حشدالشعبی توسط آمریکا را نشانه بلاهت واشنگتن دانست و اظهار کرد: اقدام آمریکا در تحریم انصارالله نیز نشانه بلاهت آمریکا است. مردم یمن هر روز توسط هواپیماهای سعودی و اماراتی بمباران می‌شوند و آمریکایی‌ها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند در حالی که ادعای حقوق بشر می‌شوند. در چنین شرایطی، مردم یمن بیشتر متوجه ارزش انصارالله می‌شوند و در نهایت برای آمریکایی خسارت می‌اورد زیرا دشمنان آمریکا را تقویت و نه تضعیف می‌کند.

وی با اشاره به این نظریه سیاسی که یک ملت برای تقویت همبستگی باید دشمن داشته باشد، گفت: آمریکایی‌ها دائما برای خود دشمنانی را معرفی می‌کنند و حالا آمریکایی‌ها خودشان را در جایگاه دشمن ملت‌های منطقه قرار دادند و این مسئله سبب انسجام کشورهای خاورمیانه و جریان مقاومت خواهد شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حشدالشعبی تحریم ها تحریم تحریم حشدالشعبی آمریکایی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

 به گزارش تابناک، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ویدئوی مقاومت عراق از حمله به حیفا
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد