Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:12:02 GMT

چرا حضرت زهرا (س) الگویی برای همه است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۸۷۹۱

چرا حضرت زهرا (س) الگویی برای همه است؟

ایسنا/خوزستان نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری معتقد است: با توجه به ارزش‌های متعالی حضرت زهرا (س) ایشان برای همه مردم الگو است چون ارزش‌های متعالی ایشان در محدوده زمان و مکان خاصی نیست.

آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) بیان کرد: ویژگی‌های حضرت زهرا (س) ویژگی‌های یک انسان کامل است؛ انسانی که کمالاتش در زمینه‌های مختلف به فعلیت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توانایی در انجام مسایل اجتماعی، سیاسی، دنیوی، اخلاق و منش، خانه‌داری در شخصیت حضرت زهرا (س) تجلی دارد و در سیره ایشان قابل ملاحظه است.

حیدری با بیان این که ارزش‌های حضرت زهرا (س) مربوط به فطرت الهی است گفت: فطرت الهی تغییرپذیر نیست اما ارزش‌های الهی که در وجود حضرت زهرا (س) تجلی پیدا کرده برای زمان‌های متفاوت است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) الگوی متعالی و برتر انسانی و الهی است و دارای ارزش‌های الهی مافوق زمان و مکان است.

حیدری گفت: تقرب به خدا، عبادت‌های شبانه، تربیت فرزندان، دلسوزی‌های فراوان نسبت به اقشار فقیر و ضعیف جامعه، ولایت‌مداری، ایثار و بزرگواری و بصریت حضرت زهرا (س) نسبت به زمانه خود باید مورد توجه قرار بگیرد و همه مردم به ویژه زنان ایشان را الگوی خود قرار دهند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهادت حضرت فاطمه زهرا عضو مجلس خبرگان رهبری حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید زمان زاده افزود: در صورت خلا مراکز درمانی از نیروهای پرستاری، این مساله لطمه بزرگی بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که به طور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

بیشتر بخوانید: لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران به کجا رسید؟

وی گفت: امروز ضروت توجه به خواسته های پرستاران، از مرز درخواست های شخصی یا پیگیری های صنفی در سازمان نظام پرستاری و سایر نهادهای پرستاری عبور کرده و در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

زمان زاده افزود: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آن طور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و…، است.

وی خاطر نشان کرد: باید مسئولین در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

زمان زاده افزود: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی تر و معقولانه تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می باشد، ورود نمایند زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

کد خبر: 1228954 برچسب‌ها پرستار

دیگر خبرها

  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان