Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا،  عزاداران فاطمی با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور در میدان شهرداری رشت با سینه زنی در سوگ بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها عزاداری کردند.

در این مراسم ضمن قرائت زیارتنامه حضرت فاطمه زهرا (س)  مداحان اهل بیت در سوگ شهادت آن بانوی گرامی مداحی کردند.

گیلان به مناسبت شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سیاهپوش است و مردم ولایتمدار استان در سوگ آن حضرت همنوا با سراسر کشور عزاداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین های عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دیشب در شب شهادت آن حضرت با رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق مختلف استان گیلان برگزار شد و امروز نیر در برخی مناطق در حال برگزاری است.

۳۸۰ بقعه متبرکه استان گیلان از "پنجشنبه" گذشته میزبان ویژه برنامه های طرح سوگواره یاس نبوی است، این برنامه ها تا بیست و نهم دی ماه ادامه دارد.

آیین های ویژه سوگواری یاس نبوی به صورت حضوری، مجازی و کاروانی در بقاع متبرکه دارای فضای باز و صحن گسترده با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، در مناطق زرد و کم خطر مراسم به صورت حضوری و در بقاع متبرکه واقع در مناطق قرمز مراسم به صورت پخش در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برگزار می شود.

ختم صلوات و قرائت قرآن کریم به یاد شهدا به ‌ویژه شهدای مدافع حرم، قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا (س) و نصب تابلوهای نمایشگاهی بصیرت فاطمی در صحن بقاع متبرکه از جمله برنامه های سوگواره یاس نبوی در استان گیلان است.

پنج هزار خانوار در گیلان برای برگزاری روضه های خانگی در ایام فاطمیه اقدام کرده اند که از این تعداد ۲ هزار روضه خانگی در شهرستان رشت و بقیه در سایر شهرستان های گیلان برگزار می شود.

حضرت فاطمه (س)  به روایتی در ۱۳ جمادی الاول و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱هجری قمری به شهادت رسید.

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شد،  ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کردند و در برهه های حساس زندگی در کنار امام بود و از وی حمایت می کرد، و در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است

برچسب‌ها رشت گیلان سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان سازمان تبلیغات اسلامی رشت گیلان سازمان تبلیغات اسلامی اخبار کنکور حضرت فاطمه زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاکپور همزمان با اردیبهشت مقاومت، ایام شهادت جمعی از مدافعان حرم مازندرانی در حماسه کربلای خان طومان در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا حضور یافت و گفت: لشکر ۲۵ کربلا منشأ بسیاری از موفقیت‌ها در دوران دفاع مقدس و دوران بعد از دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی بوده است، مانند مناطق شمال غرب کشور که با تروریست‌ها و عناصر ضد انقلاب درگیر بوده‌ایم و بسیاری از پیروزی‌ها را در این منطقه مدیون این لشکر هستیم و در این راه برادران عزیزی هم به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: درخشش لشکر ۲۵ کربلا را در جبهه مقاومت هم شاهد بوده ایم و یکی از آن مناطق مهمی که همیشه برای این لشکر می‌درخشد و آن واقعه و عملیات در ذهن مردم شمال کشور باقی می‌ماند منطقه خان طومان است که در شرف سالگرد شهادت آن بزرگ مردان بنده در اینجا حضور دارم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره‌ی همه شهدا، شهدای امنیت کشور و شهدای لشکر ۲۵ کربلا که جان خودشان را در جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از ناامنی در مرزهای کشور فدا کردند، بیان داشت: کمال احترام و قدردانی را نسبت به خانواده معظم شهدای لشکر ۲۵ کربلا مخصوصاً شهدای خان طومان که بعد از مدت‌ها پیکر مطهرشان به آغوش وطن بازگشته بود را به جا می آورم.

مازندران در اردیبهشت خان طومان ۱۶ شهید والامقام مدافع حرم تقدیم کرده است.

کد خبر 6091466

دیگر خبرها

  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود