Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به اقدامات انجام شده در نوار مرزی عراق با سوریه اعلام کرد: با توجه به عدم حضور نیروهای ارتش سوریه در شمال شرق این کشور، نیروهای عراق عملیات پیشدستانه خود را بر این مناطق متمرکز کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المورد نیوز، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح عراق از تلاش‌های گسترده نیروهای مسلح این کشور برای تامین امنیت مرز با سوریه خبر داد و  گفت: نیروهای امنیتی تلاش فعال و جدی دارند و «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر ضرورت امنیت نوار مرزی عراق با سوریه اصرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق عملیات پیشدستانه خود را  در مناطق شمال شرقی سوریه  با توجه به اینکه نیروهای ارتش سوریه در آن حضور ندارند و گروه‌های تروریستی در آن حضور دارند، متمرکز کرده‌اند.

یحیی رسول تاکید کرد: عملیات کنترل و تحکیم امنیت مرزها با کشور همسایه سوریه به شکل گسترده جریان دارد تا تروریست‌ها تحت تعقیب قرار گیرند. بازمانده‌های داعشی شکست خورده و پنهان شده‌اند و عملیات‌های پیشدستانه نیروهای امنیتی هم نقش بسزا و مثبتی در مبارزه با تروریسم داشته است.

خبر دیگر اینکه «مضر الکروی» نماینده پارلمان عراق گفت: در نشست مهمی با وزیر کشور عراق در مقر وزارت کشور در بغداد، اوضاع امنیتی دیالی بررسی و پنج پرونده که مهمترین آن اوضاع در ناحیه «جلولاء» بود که به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان منجر شده است، در این نشست راههای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی و استقرار مجدد نیروهای ویژه در اطراف جلولاء به منظور پر کردن خلاء امنیتی و تقویت ثبات و رویارویی با بازمانده‌های داعشی و پایان جرایم سازمان یافته بررسی شد و وزیر کشور هم بر ضرورت برقراری امنیت در استان دیالی تاکید کرد.

دیالی اخیرا شاهد تحرکاتی است که به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان و غیرنظامیان منجر شده است.

دستگیری یک تروریست در جنوب غرب کرکوک

از سوی دیگر پلیس عراق امروز با صدور بیانیه ای از  دستگیری یک سرکرده داعشی در ناحیه «الریاض» در جنوب غرب کرکوک پس از کمین موفق خبر داد که بازجویی از این تروریست نشان داد که وی سمت‌های مهمی در داعش داشته است و در جابجایی افراد داعشی و نیز مواد غذایی برای تکفیری‌ها میان کرکوک و صلاح الدین و دیالی، دخالت داشته است.

از سوی دیگر نیروهای اطلاعات و امنیت در منطقه الدبس در استان کرکوک علاوه بر کشف دو موشک انداز، موشک های میان برد و خمپاره انداز و مهمات و تجهیزات نظامی در روستای «السدره» از توابع منطقه «الدبس» در کرکوک کشف و خنثی کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش اخبار عراق داعش اخبار عراق نیروهای امنیتی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان