Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ نواندیش نوشت: هر چه به انتخابات ریاست جمهورى ١٤٠٠ نزدیکتر مى شویم، گمانه زنى از نامزدهاى احتمالى این انتخابات بیشتر از قبل مى شود.

تاکنون اسامى زیادى به عنوان نامزدهاى قطعى (حسین دهقان، عزت الله ضرغامى، محمدرضا عارف و ...) و احتمالى انتخابات ریاست جمهورى (مسعود پزشکیان، على لاریجانى، ابراهیم رییسى و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) مطرح شده است، اما در این مطلب مى خواهیم ١٠ نامزد احتمالى که جوان ترین و مسن ترین در میان سایر افراد مطرح هستند را معرفى کنیم.

 

5 نامزد احتمالى جوان و مطرح این انتخابات به ترتیب سن عبارتند از:

 محمد جواد آذرى جهرمى ٣٩ سال - وزیر ارتباطات و فنآورى اطلاعات

مهرداد بذرپاش ٤٠ سال - رییس دیوان محاسبات

سورنا ستارى ٤٨ سال - معاون علمى و فناورى رییس جمهور

امیرحسین قاضی زاده هاشمى ٤٩ سال - نایب رییس مجلس یازدهم

سعید محمد ٥٢ سال - فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا

 

5 نامزد احتمالى مسن و مطرح این انتخابات نیز به ترتیب سن عبارتند از:

مصطفى میرسلیم ٧٣ سال - نماینده مجلس یازدهم

محمدباقر نوبخت ٧٠ سال - رییس سازمان برنامه و بودجه

محمدرضا عارف ٦٩ سال - رییس فراکسیون امید مجلس دهم

محسن رضایى ٦٦ سال - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

مسعود پزشکیان ٦٦ سال - نایب رییس مجلس دهم

 

شایان ذکر است که مجلس یازدهم با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهورى حداقل و حداکثر سن کاندیداها را ٤٠ و ٧٠ در نظر گرفته که این موضوع هنوز به تصویب شوراى نگهبان نرسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 کاندیداهای انتخابات 1400 نامزدهای انتخابات 1400 سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در مجلس یازدهم دست لابی‌های پنهان را بستیم»، گفت: بعد از ۴۵ سال تمام جداول بودجه در صحن علنی مجلس بررسی شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت:

«ملت عزیز ایران، این تحول را جدی بگیرید! 

‏تمام جداول ریز و درشت بودجه، پس از ۴۵ سال، از پشت درهای بسته خارج شد و شفاف به صحن علنی مجلس آمد. معتقدیم ریال به ریال بودجه کشور حق‌الناس و متعلق به عموم مردم است. در مجلس یازدهم، دست لابی‌های پنهان را بستیم.»

امسال برای اولین بار مجلس جدوال بودجه ۱۴۰۳ را در صحن علنی بررسی کرد. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی، تنها احکام و سقف منابع و مصارف لوایح بودجه در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

بررسی جداول در مجلس نیز براساس اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛ بدین شکل که ابتدا مجلس بخش اول لایحه بودجه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند و بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌رسد.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد؛ امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه به پایان رسید و برای اعمال نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد