Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، همزمان با ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) گروه جهادی شهدا اقدام به برگزاری پویش یاس کبود کرد و به منطقه‌ای محروم حوالی استان قزوین رفت.

بر اساس این گزارش، در این پویش فاطمی ۵۰ بسته غذایی به همراه بسته‌های فرهنگی در مناطق محروم قزوین کشور توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن اسماعیلی مدیر گروه جهادی شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: در پویش یاس کبود که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) به اجرا در آمد، منطقه محرومی در استان قزوین به نام «لوشکان» شناسایی شد و در ادامه بسته غذایی و فرهنگی میان خانواده‌های هدف این منطقه توزیع شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این رزمایش مؤمنانه در استان قزوین گفت: این خانواده‌ها طی یک کارشناسی منطقه‌ای شناسایی شده و بسته‌ها را دریافت کردند. در کنار سبد غذایی، سبد فرهنگی نیز به خانواده‌هایی که دارای فرزند بودند اهدا شد، که شامل لوازم التحریر بود.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه بسته فرهنگی شامل پاک‌کن، مداد رنگی، دفتر نقاشی و دو جلد کتاب داستان و خاطره با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داشت، گفت: ما در این بسته‌ها حتی خانواده‌هایی که فرزندان نوجوان و کودک داشتند را به شکل مجزا دیدیم تا کتاب‌هایی با شرایط سنی خاص‌شان را تقدیم کنیم.

به گفته مسئول گروه جهادی شهدا، خانواده‌هایی که دانش‌آموز یا کودک و نوجوان داشتند هر دو بسته فرهنگی و غذایی را دریافت می‌کردند و سایرین فقط بسته غذایی و بهداشتی تحویل می‌گرفتند.

وی به توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده، هم در این منطقه محروم اشاره کرد و گفت: در این حرکت مؤمنانه خیرینی گروه جهادی را همراهی کردند.

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی کتابی که شامل خاطراتی از این سردار قهرمان بود توزیع شد، گفت: کتاب «مالک زمان» عنوان اثری بود که در این بسته‌های توزیعی در کنار بسته‌های فرهنگی به خانواده‌های این منطقه از کشور اهدا شد.

این گزارش اضافه می‌کند،‌گروه جهادی شهدا شامل جوانانی است که کار فرهنگی کرده و پس از فرمایش رهبر انقلاب در مشارکت جوانان در رزمایش مؤمنانه، وارد این مسیر هم شد و پس از تأسیس ۶ کتابخانه در مناطق محروم، پویش‌های مختلفی را هم راه‌اندازی و اجرا کرده است. در کنار آن توزیع ماسک و مواد بهداشتی، قربانی و توزیع نان و غذا را نیز در مناطق کمتر برخوردار عهده‌دار است.

در ادامه فیلم مربوط به این پویش مؤمنانه و فاطمی را که در منطقه ‌«لوشکان» به اجرا در آمد ببینید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه جهادی شهدا کتاب نیازمندان ایام فاطمیه گروه جهادی شهدا بسته غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده صبح یکشنبه در صحن علنی شورا اظهار کرد: کلید حل همه مسائل کشور در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها آن طور که لازم است به آموزش و پرورش پرداخته نشده و این سیستم با حداقل امکانات بیشترین تلاش‌ها را در امر تعلیم و تربیت صورت داده است.

شهردار اصفهان گفت: اگر نسلی تربیت کنیم که این نسل در حوزه‌های مختلف به منابع انسانی نظام تزریق شود بسیاری از مشکلات از مسیر تعلیم و تربیت حل خواهد شد.

وی افزود: هر کشوری که مسیر رشد را توانسته با موفقیت طی کند به امر تعلیم و تربیت به خوبی پرداخته است، امیدواریم ما نیز با وجود مشکلات و فشارها آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

قاسم زاده با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، گفت: وقتی ما یک دانش آموز را ۱۲ سال از خانواده امانت می‌گیریم هر گونه شکل دهی به شخصیت او باید در مدرسه صورت گیرد.

کد خبر 6092870

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • گروه جهادی شهدای صمصامی ناجی زن باردار کوهرنگی
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا