Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@23:39:46 GMT

نانواها کرونا نمی‌گیرند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۰۳۰۸

نانواها کرونا نمی‌گیرند؟

بر اساس آمارهای منتشر شده تا کنون هیچ نانوایی به بیماری کرونا مبتلا نشده است. رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران علت این موضوع را گرمای بالای ۶۰ درجه نانوایی‌ها می‌داند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، بیژن نوروزی مقدم اظهار داشت: با شروع کرونا در اسفندماه سال گذشته اعلام شد که نانوایان با توجه به اهمیت تأمین قوت غالب مردم جزو دسته اول قرار دارند که باید به کارشان ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا شناخت درستی از ویروس کرونا وجود نداشت و بیش از آنکه مردم متوجه راه‌های انتقال و پیشگیری آن باشند دچار ترس از کرونا شده بودند و از این رو خانواده‌های کارگران مشغول به کار در نانوایی‌ها که اکثراً در شهرستان‌ها ساکن هستند خواستار بازگشت فرزندانشان از تهران بودند تا در معرض آسیب ابتلاء به کرونا قرار نگیرند.

ببینید: عکس/ اقدام پسندیده یک نانوا برای پیشگیری از کرونا

رییس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در رابطه با آمار مرگ و میر یا ابتلای نانوایی‌ها به کرونا نیز گفت: تا کنون هیچ گونه گزارشی از مرگ و میر یا ابتلای کرونا در میان نانوایی‌های تهران نداشتیم، زیرا گرمای بالای ۶۰ درجه پاشنه آشیل بیماری کرونا است یعنی از زمان تهیه خمیر و چانه نان تا قرار گرفتن در تنوری با دمای حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه امکان بقای این ویروس وجود ندارد. البته برای حفظ ایمنی فروشندگان نان هم تصمیم بر این شد که حداقل ارتباط را با مشتری داشته باشند و فروشندگان ماسک بزنند و از دریافت پول نقد تا حد ممکن خودداری کنند تا فضای امن نانوایی حفظ شود.
 

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی نانوایی کرونا سلامت اتحادیه نانوایان تهران ویروس کرونا آمار مبتلایان به کرونا نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، براساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است. در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران