Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@01:06:03 GMT

برف و باران در کشور تا پایان هفته

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۰۴۴۶

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از یکم تا 4 بهمن در شمال غرب، دامنه جنوبی البرز، سواحل خزر، شرق و جنوب شرق بین ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که این کاهش دما در شمال شرق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سلسیوس خواهد بود. ناطقان: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: از چهارشنبه یکم بهمن تا‌ شنبه چهارم بهمن ‌کاهش محسوس دما و سرما را در برخی مناطق کشور داریم، بر این اساس در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل خزر، شرق و جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که این کاهش دما در شمال شرق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سلسیوس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این راستا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، قم، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان  کاهش دما را خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: اثر این موضوع افزایش مصرف سوخت و حامل‌های انرژی است ضمن آنکه‌ احتمال خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی و یخبندان شبانه و همچنین یخ زدگی و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

ضیائیان اظهار کرد: توصیه می‌شود مدیریت در توزیع و مصرف بهینه انرژی، محافظت از تاسیسات کشاورزی، تامین سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی نظیر دامداری‌ها و مرغداری‌ها و احتیاط در تردد جاده ای، در دستور کار باشد.

* باد شدید با سرعت‌ ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز تا اواخر وقت فردا وزش باد شدید با سرعت متوسط ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در برخی مناطق کشور خواهیم داشت که امروز این باد شدید در استان های گیلان، اردبیل، خراسان رضوی، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان وزیدن گرفته است.

وی افزود: ‌روز دوشنبه ۲۹ دی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، سمنان، اردبیل، گیلان، فارس، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که اثر آن آسیب به سازه‌های گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: توصیه می شود استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد در دستور کار باشد و از محلول پاشی و سمپاشی خودداری شود، همچنین از کندوها محافظت شود و در دامداری ها نسبت به خشک نگه داشتن سطح زمین و مسدود نگه داشتن درب‌های سالن‌ها اقدام شود همچنین در مرغداری‌ها نسبت به تهویه و کنترل دما در شرایط باد اقدامات لازم انجام شود.

* برف و باران در چندین استان کشور تا پنج‌شنبه دوم بهمن

ضیائیان اظهار کرد: امروز ‌تا اواخر وقت پنج شنبه دوم بهمن، بارش برف و باران و وزش باد و همچنین کولاک برف در ارتفاعات برخی استان‌ها پیش‌بینی می‌شود؛ در این راستا روز آینده در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و شمال خوزستان بارش برف و باران و وزش باد داریم.

وی گفت: روز سه شنبه ۳۰ ‌دی ماه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت و‌ این شرایط جوی روز چهارشنبه یکم بهمن در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و همچنین شمال خوزستان و ارتفاعات تهران حاکم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌روز پنجشنبه دوم بهمن در استان هایی که ذکر شد همچنین استان اصفهان، سمنان و گلستان نیز بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان تصریح کرد: در این راستا احتمال اختلال در سفرهای برون‌شهری، کاهش ‌دید در مناطق کوهستانی، لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها، تاخیر و احتمال لغو پروازها وجود دارد.

وی افزود: توصیه می‌شود در ترددهای برون‌شهری احتیاط جدی وحود داشته باشد همچنین پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، در دستور کار باشد. منبع: فارس برچسب ها: برف و باران ، پایان هفته ، کاهش دما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: برف و باران پایان هفته کاهش دما مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می شود آذربایجان غربی آذربایجان شرقی درجه سلسیوس کاهش دما باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (سه‌شنبه ) در غالب مناطق کشور به جز غرب و جنوب غرب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

طی این روز بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

چهارشنبه این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد.

پنجشنبه در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

جمعه در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه به تدریج روند افزایش دما را در کشور خواهیم داشت.

سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر، خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

کد خبر 846524 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • تداوم باد و باران در کشور
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود