Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@08:37:47 GMT

رکوردشکنی بازار آنلاین فیلم آسیا در سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۰۴۹۵

رکوردشکنی بازار آنلاین فیلم آسیا در سال ۲۰۲۰

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد بازار آنلاین فیلم آسیا سال گذشته میلادی، برای اولین بار در تاریخ، بیش از ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشت. در سال ۲۰۲۰ همچنین برای اولین بار درآمد حاصل از اشتراک‌های پولی در این منطقه به درآمد حاصل از تبلیغات رسید. بدون در نظر گرفتن بازار بزرگ سینمایی چین، پیش‌تر بخش عمده درآمد بازار آنلاین فیلم در آسیا از پلتفرم ویدئو به درخواست متکی به تبلیغات (AVOD) بود، اما این تفاوت در حال کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، این آمار هفته جاری به عنوان بخشی از یک مطالعه گسترده با عنوان Asia Pacific Online Video & Broadband Distribution ۲۰۲۱ از سوی گروه تحقیقاتی مدیا پارتنرز اژیا منتشر شد. به استناد یافته‌های این مطالعه، منطقه آسیا در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از بخش فیلم آنلاین درآمد داشت. محققان پیش‌بینی می‌کنند این درآمد با رشد میانگین سالانه ۱۲ درصد، در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

درآمد بازار فیلم آنلاین چین نیز با ۱۴ درصد افزایش در سال ۲۰۲۰ به ۱۴ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود این رقم با نرخ رشد سالانه ۱۶ درصد، تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

پلتفرم‌های جهانی پخش اینترنتی فیلم و سریال نیز در یک سال گذشته در حوزه ویدئو به درخواست به شرط اشتراک (SVOD) عملکرد موفقی داشتند. براساس تخمین‌های گروه تحقیقاتی مدیا پارتنرز اژیا، نتفلیکس سال ۲۰۲۰ به لطف استقبال در کشورهایی، چون ژاپن، کره جنوبی و استرالیا و محبوبیت محتوای آسیایی (محصولات ژاپنی و کره‌ای) و فیلم‌های دست اول جهانی خود در آسیا اقیانوسیه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. نتفلیکس آمار درآمد خود از آسیا را به تفکیک کشور‌های مختلف منتشر نمی‌کند.

سرویس اینترنتی دیزنی پلاس نیز سال ۲۰۲۰ را با ۳۰ میلیون مشترک در آسیا به پایان رساند که ۲۵ میلیون نفر از آن‌ها از هند و باقی از کشور‌های اندونزی، استرالیا، نیوزیلند و ژاپن بودند.

براساس پیش‌بینی محققان، اگرچه رشد تعداد مشترکان این دست از سرویس‌ها در سال ۲۰۲۱ کاهش می‌یابد و تولید محتوای جدید در نیمه اول این سال همچنان تحت تاثیر همه‌گیری کرونا باقی خواهد ماند، اما مقیاس و سرعت سرمایه‌گذاری روی محتوای درجه یک این سرویس‌ها به حدی است که نرخ اشتراک مشتریان جدید در میان مدت همچنان بالا باقی می‌ماند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 کاظم صدیقی ویروس کرونا فائزه هاشمی سینمای جهان اکران آنلاین نتفلیکس سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی گفت: «این کار شرایط خاص خودش را دارد. شهرداری تهران برای تنظیم بازار و ایجاد ثبات خدمت گذاری بهتر، هم میادین تره بار و هم فرشگاه شهروند را دارد تا بتواند از تنش‌های حوزه بازار جلوگیری و خدمات را توسعه دهد.»

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: «اکنون بیش از ۵۵ درصد میوه و تره بار تهران توسط میادین تره بار توزیع می‌شود و اگر کوچکترین اتفاقی در این میادین رخ دهد عملا معیشت مردم آسیب می‌بیند.»

او در خصوص قرار داد واگن های چینی هم گفت که کارها در حال پیگیری و انجام هستند.

در حال تکمیل است...

کد خبر 846908 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران

دیگر خبرها

  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و العین + پخش آنلاین