Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم زارع روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مبلغ کل هزینه شده ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال برای مرمت اثر تاریخی حمام خزینه پیرشهید و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای دسترسی بهتر راه های هنامه واقع در بخش مرکزی شهرستان هزینه شد.

وی با اشاره به اهمیت آثار تاریخی شهرستان و مرمت آنان گفت: در این خصوص پیشنهاد داده شده دهیاری ها و بخش خصوصی پای کار بیایند و برای امور اقتصادی و فرهنگی از این آثار استفاده کنند زیراکه این بخش موجب اشتغالزایی و رونق اقتصادی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع افزود: طی سال های اخیر اعتبارات خوبی برای مرمت آثار تخصیص یافته و اقدامات خوبی انجام شده ولی هنوز بسیاری از آثار نیاز به مرمت و اعتبار مورد نیاز دارد.

حمام خزینه روستای پیرشهید شهرستان شیروان بنای تاریخی دوره قاجاریه که با معماری ویژه اسلامی ایرانی ساخته شده است.

این حمام خزینه که در سال ۸۲ با شماره ۸۹۴۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده از سه بخش اصلی شامل رختکن،گرمخانه و خزینه آب سرد و گرم تشکیل شده است.

روستای پیر شهید در فاصله‌ پنج کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع است که ۳۲۰ خانوار مشتمل بر هزار و ۴۱۶ نفر جمعیت در آن سکونت دارند.

غارهای دستکند هنامه واقع در شمال شهرستان شیروان خراسان شمالی و بالادست باغ های سرسبز منطقه در دل کوه واقع شده است.

غارهای هنامه شیروان یک مجموعه معماری دستکند است که در سه طبقه روی هم در سینه کوهی در جنوب روستای به همین نام از توابع دهستان سیوکانلو در ۱۸ کیلومتری شمال شهرستان شیروان قرار گرفته است.

غارهای دستکند در دل کوه و بالادست یکی از دره های فرعی رود اترک به ارتفاع حدود هزار و ۴۴۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده که از جاذبه های دیدنی خاصی برخوردار است.

مجموعه معماری دستکند با توجه به گستره آن ها زمانی جمعیت قابل توجه از ساکنین بومی منطقه را در خود جای می داده و در سینه کوهی به نام گرمه دره قرار گرفته است که حدود ۱۰۰ متر از کف دره ارتفاع دارد.

این مجموعه منحصر به فرد در خراسان شمالی که مربوط به قرون اولیه اسلامی(قرن ۳-۵ ق) با شماره ۲۲۲۱۴ در فرودین ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان ‌شیروان در ‌ ۶۰کیلومتری شرق بجنورد و در مسیر اصلی مسافران شمال مشهد و زائران بارگاه قدسی ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) واقع است که دارای ۶ روستای هدف گردشگری است.

برچسب‌ها گردشگری مرمت اعتبار شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مرمت اعتبار گردشگری مرمت اعتبار شیروان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ کهن شهر تاریخی بلقیس به عنوان دومین بنای خشتی و گلی کشور از یادگار‌های عصر ساسانی در اسفراین خراسان شمالی است که این روز‌ها نه تنها کاوش‌های باستان شناسی‌اش متوقف شده بلکه بخشی از دیوارش نیز به دلیل مرمت‌های غیراصولی در اثر بارندگی‌های اخیر فرو ریخته است.
رحمانی مدیر پایگاه شهر تاریخی بلقیس گفت: به زودی مرمت این با شروع می‌شود.
شهر تاریخی بلقیس اسفراین پس از ارگ بم، بزرگترین بنای خشتی ایران است.

{$sepehr_media_11036795_600_350 }

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد