Web Analytics Made Easy - Statcounter

یارانه حمایت معیشتی ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی واریز شد، افزایش واحدهای صنعتی مناطق آزاد به ۲۲۰۰ واحد، جهش صادراتی ایران به اتحادیه اوراسیا، تولید فرش دستباف منطبق با سلایق کشورهای منطقه برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۲۸ دی شبستان به شرح زیر است:

چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان برگزار می شود

فردا با سفر یک هیات بزرگ اقتصادی از باکو به تهران، چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و جمهوری  آذربایجان در حوزه های حمل ‌و نقل، انرژی، صنعت،  بازرگانی، ارتباطات، فن آوری های نوین، بهداشت، درمان، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری کشاورزی، بانکی، بیمه ای و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار می شود.

 

جهش صادراتی ایران به اتحادیه اوراسیا/ رشد ۸ درصدی حجم تجارت کشورمان با ۵ کشور اوراسیا جهش صادراتی ایران به اتحادیه اوراسیا

آمار مندرج در گزارش سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا در بازه زمانی ۵ آبان ۹۸ تا ۵ آبان ۹۹ بوده است. همچنین مقایسه صورت گرفته نیز نسبت به بازه زمانی ۵ آبان ۹۷ تا ۵ آبان ۹۸ انجام شده است.

همچنین، در این میان اقلام ترجیحی صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا به دو بخش ۳۷ قلم کالای مشمول تثبیت تعرفه و ۳۵۴ قلم کالای مشمول تخفیف تعرفه تقسیم شده‌اند که آمارها نشان می‌دهد اقلامی که مشمول تخفیف تعرفه بوده‌اند در اوراسیا اقبال بیشتری داشته و رشد صادراتی بیشتری را نسبت به کالاهای مشمول تثبیت تعرفه در بازه زمانی مورد نظر نسبت به بازه زمانی مشابه (طی ۵ آبان ۹۷ تا ۵ آبان ۹۸) تجربه کرده‌اند.

اما این موضوع در مورد واردات از اتحادیه اوراسیا برعکس است. به این معنی که اقلام ترجیحی وارداتی از اوراسیا شامل ۲۴۰ قلم کالا مشمول تخفیف تعرفه و ۱۵۰ قلم کالا مشمول تثبیت تعرفه است که از بین این دو گروه، کالاهای مشمول تثبیت تعرفه نه تنها ارزش بیشتری نسبت به گروه دیگر دارند، بلکه کاهش کمتری را در بازه زمانی مورد بررسی نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده‌اند. بنابراین اقبال کالاهای مشمول تثبیت تعرفه در واردات بیشتر است.

براساس گزارش سازمان توسعه تجارت ایران و براساس آمارهای گمرک ایران، حجم تجارت کشورمان با مجموع پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا طی ۵ آبان ۹۸ تا ۵ آبان سال‌جاری، ۳میلیارد و ۴۱۹ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸ درصدی داشته است.

همچنین صادرات ایران به آن اتحادیه طی این مدت رشد ۳۰ درصدی را از لحاظ ارزش نشان می‌دهد و کسری تجاری با آن اتحادیه به میزان ۲۴۱ میلیون دلار بهبود یافته است.

 

تولید فرش دستباف منطبق با سلایق کشورهای منطقه/ برنامه ریزی برای ثبت نشان تجاری و علامت تایید فرش‌های دستباف ایرانی

فرحناز رافع، رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: این مرکز با انجام سلیقه‌یابی، به دنبال تولید فرش‌هایی منطبق با فرهنگ و سلیقه کشورهای همسایه و منطقه اوراسیا است تا تقاضا برای فرش ایرانی افزایش یابد. گشایش‌های احتمالی سیاسی و اقتصادی ناشی از تحولات بین‌المللی، می‌تواند به جهش صادراتی فرش دستباف منجر شود.

وی یادآور شد: از دو سال پیش و با اعمال دور تازه تحریم‌ها علیه کشورمان، فرش دستباف نیز یکی از اقلامی بود که با محدودیت‌هایی در بازارهای جهانی مواجه شد.

رافع خاطرنشان‌کرد: ‌اکنون برنامه‌های گسترش بازاریابی به‌ویژه در کشورهای همسایه و منطقه اوراسیا در دستور کار این مرکز است.

وی، همچنین از برنامه‌ریزی برای ثبت نشان تجاری و علامت تایید برای فرش دستباف خبر داد که به این منظور، اقدامات مشترکی با سازمان مالکیت معنوی و سازمان مدیریت صنعتی در دستور کار است.

رییس مرکز ملی فرش ایران بیان‌داشت: این مرکز با تبدیل تهدید تحریم به فرصت، در دو سال گذشته گام‌هایی به منظور ارتقای داخلی‌سازی زنجیره تامین مواد اولیه این هنر- صنعت برداشت.

رافع با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال بر تولید مواد اولیه این هنر- صنعت تلاشی نشده و نظارتی بر فروش مواد اولیه آن وجود نداشته است، یادآوری‌کرد: فرش یک کالای ایرانی است، اما ابریشم، موارد رنگ‌زا و در برخی موارد پشم مورد نیاز آن از خارج تامین می‌شود.

 

افزایش واحدهای صنعتی مناطق آزاد به ۲۲۰۰ واحد

مرتضی بانک افزود: در همین مدت چیزی حدود ۶۸۰ واحد نوآوری و فناوری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تشکیل شده است که جزو سیاست‌های دولت بود و به ثمر نشست.

وی گفت: در هفت سال گذشته برای حدود ۱۳۳ هزار نفر در مناطق آزاد و ۱۲۰ هزار نفر در مناطق ویژه اقتصادی اشتغال جدید ایجاد شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تراز صادرات و واردات این مناطق را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۳۷ میلیارد دلار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صادرات و چیزی حدود ۴۶ میلیارد دلار هم واردات داشتیم.

بانک گفت: در عین حال سال گذشته میزان صادرات ما در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافت.

 

یارانه حمایت معیشتی ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی واریز شد

سازمان هدفمند سازی یارانه ها با صدور اطلاعیه ای در خصوص زمان واریز یارانه حمایت معیشتی ویژه اقشار کم درآمد اعلام کرد:  

پیرو مصوبات مجلس محترم شورای اسلامی و ستاد ملی مبارزه با کرونا "دومین مرحله یارانه حمایت معیشتی ویژه اقشار کم درآمد" بر اساس لیست افراد مشمول اعلام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۲۷/۱۰/۱۳۹۹ به حساب ذینفعان واریز شد و قابل برداشت است.

بر اساس مصوبات فوق الذکر مقرر گردیده است:

۱-به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شود.

۲- به سایر افراد با دارا بودن مشخصات زیر ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها حقوق دریافت نمی کنند، افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها بیمه پرداز نباشند، افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص های بانکی از درآمد حداقلی برخوردار نباشند و افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند.

 

دسترسی کلانشهرها به بنزین یورو ۴ فراهم شد

«فاطمه کاهی» در گفت‌وگویی تلوزیونی اظهار داشت: وزارت نفت ۸۵ درصد تاییدیه سازمان محیط زیست در خصوص توزیع نفت گاز یورو ۴ را دریافت و به همه تعهداتش در زمینه توزیع این نوع بنزین عمل کرده است.

وی با اشاره به وضعیت توزیع بنزین یورو ۴ گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی براساس مصوبه هیات وزیران در خصوص توزیع بنزین یورو ۴ در تهران، مدت هاست در همه جایگاه‌های سوخت پایتخت، بنزین یورو ۴ توزیع می‌کند و پایش‌های مستمر سازمان محیط زیست نیز این موضوع را تائید می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در همه کلان شهرها حتی حومه تهران گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌شود، افزود: در بعضی موارد از وظیفه قانونی بیشتر عمل کرده‌ایم به عنوان نمونه در شهر اصفهان دو برابر میزان مصوبه هیات وزیران گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌شود.

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یارانه حمایت معیشتی مناطق آزاد بنزین یورو ۴ فرش دستباف بازه زمانی ۵ آبان ۹۸ تا ۵ آبان ۱۲۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی کشتکار ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حداقل حمایت مورد انتظار سرمایه‌گذاران صنعتی تأمین امکانات زیربنایی سرمایه‌گذاری از قبیل آب، برق و گاز است، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری نظیر تکمیل ملزومات و بسترهای لازم در سطح شهرستان را مدنظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحدهای صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و غیره در حال پیگیری و اقدام است.

کشتکار با اشاره به تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحدهای تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگراولویت‌های مهم اداره صمت دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم نماید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

وی با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ,۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

کد خبر 6086638

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی