Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارائی‌های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان از طریق «بانک واسطه» آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت مسیر انتقال را تضمین کند.

 به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص انتشار خبری در ارتباط با پرداخت حق عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر علیرغم محدودیتهای ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، همواره با استفاده از معدود کانال‌های انتقال مالی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته و در سال‌جاری نیز با توجه به مسدود شدن کانال‌های انتقال منابع مالی توسط آمریکا، از مدتها پیش با خزانه داری سازمان ملل در مورد معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آخرین پیشنهاد کشورمان در این خصوص تادیه این بدهی از طریق استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده است که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی های لازم می‌باشد.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارائی‌های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان از طریق «بانک واسطه» آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت مسیر انتقال را تضمین نماید.

براساس این گزارش، عصر امروز تعدادی از  رسانه‌های خبری اعلام کردند که  آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به ولکان بوزکر، رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار اجرای ماده ۱۹ منشور ملل متحد در مورد کشورهای جمهوری آفریقای مرکزی، کومور، کنگو، ایران، لیبی، نیجر، سومالی، سودان جنوبی، زیمبابوه و سائوتومه و پرنسیپ شد.

طبق ماده ۱۹ منشور ملل متحد، هر کشور عضو در صورتی که حق عضویت خود را برای مدت بیش از دو سال پرداخت نکند، حق رای خود را در مجمع عمومی سازمان ملل از دست می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سعید خطیب زاده بانک مرکزی سازمان ملل وزارت امور خارجه كره جنوبي جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل ملل متحد حق عضویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه ایران در اولین دیدار خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود سامح الشکری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، شب گذشته، وزیر امور خارجه ایران در راس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا وارد این کشور آفریقایی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، پیش‌نویس بیانیه بانجول و پیش‌نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می‌نماید.

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران