Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@18:19:56 GMT

چرا اتاق خودرو به صدا می‌افتد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۱۸۳۹

چرا اتاق خودرو به صدا می‌افتد؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، شاید توجه کرده باشید که به هنگام نشستن در خودرویی که بیش از پنج سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر کار کرده است، هنگام حرکت، پیچیدن یا ترمز گیری صدا‌هایی از بدنه خودرو مانند شیشه‌ها، در‌ها و به طور کلی اتاق خودرو شنیده می‌شود. اما چه چیز موجب به وجود آمدن این امر می‌شود؟

خودرو از چند هزار قطعه متشکل شده است که به یکدیگر متصل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعات بر اثر استفاده طولانی مدت ممکن است اندکی استحکام اولیه خودرو را از دست بدهند و موجب ایجاد سر و صدای داخل کابین شوند.

عوامل متعددی هستند که باعث پدید آمدن این صدا‌ها می‌شوند. پستی بلندی‌های سطح جاده‌ها، تایر‌های خودرو و کمک فنر‌ها از جمله مهم‌ترین عوامل هستند.

اگر جاده‌ای دارای پستی بلندی‌های غیر استاندارد باشد یا اگر راننده با سرعت زیاد در این نوع جاده‌ها حرکت بکند، به دلیل تکان‌ها شدیدی که بدنه تحمل می‌کند، در طولانی مدت باعث می‌شود تا بدنه خودرو به صدا بیوفتد.

کمک فنر‌ها نیز در این امر نقش بسیاری دارند. این قطعات که جزئی از سیستم تعلیق خودرو هستند، پس از مدتی استفاده فرسوده می‌شوند و خاصیت اولیه خود را از دست می‌دهند.

اگر به هنگام اقتادن در دست انداز‌ها یا سرعت گیر‌ها صدا‌های غیر عادی از کمک فنز‌ها به گوش رسید، به این معنی است که زمان تعویض آن‌ها فرا رسیده است. تعویض نکردن به موقع آن‌ها موجب افزایش استحلاک و ضربات شدیدتر به اتاق خودرو می‌شود.

از عوامل دیگری که بر این امر تاثیر دارد، نحوه رانندگی کردن خود راننده است. سرعت زیاد، ترمز‌ها ناگهانی (موجب آسیب رسیدن به سیستم تعلیق و کمک فنر‌ها می‌شود)، پیچیدن با سرعت زیاد، کم کردن ارتفاع خودرو و استفاده از کمک فنر‌های اسپرت که موجب می‌شوند تا ضربات شدیدتری به بدنه وارد شود هم از دیگر عوامل ایجاد این صدا‌ها هستند.

گفتنی است که در خودرو‌های اسپرت که ارتفاع کمتر و کمک فنر‌های خشک دارند، احتمال بروز صدای اتاق، بیشتر از سایر خودرو‌ها است.

منبع: خودروکار

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بدنه خودرو کمک فنر ها ترمزها خودرو های اسپرت کمک فنر ها صدا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجاری ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اتاق ایران، با همکاری اتاق مشترک ایران و تاجیکستان، همایش تجاری ایران و تاجیکستان را با حضور هیأتی به ریاست وزیر صنعت و فناوری‌های نو جمهوری تاجیکستان و متشکل از تجار و فعالان اقتصادی این کشور در حوزه‌های ساخت‌وساز، محصولات لبنی، محصولات گوشتی، کشاورزی، کنسرو و میوه‌های خشک، صنایع‌دستی، بسته‌بندی، داروسازی، تجهیزات صنعتی، محصولات نفتی، مواد غذایی، آب‌معدنی، لوازم یدکی، در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ در سالن اجتماعات طبقه دهم اتاق ایران برگزار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو بر اثر سرعت غیر مجاز در بزرگراه تهران
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • همایش تجاری ایران و تاجیکستان
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید