Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:10:40 GMT

تساوی فیروزجا در دومین گام از مسابقات تاتا استیل

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۱۹۴۳

تساوی فیروزجا در دومین گام از مسابقات تاتا استیل

علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج جهان در دومین دیدار در مسابقات تاتا استیل مقابل ماکسیم واشیه لاگرا به تساوی رضایت داد.

به گزارش ایسنا، دور دوم مسابقات تاتا استیل از امروز ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران پیگیری شد که علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان مقابل ماکسیم واشیه لاگرا شطرنج باز فرانسوی قرار گرفت و با مهره سیاه به تساوی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اوایل بازی این دو شطرنج باز، رقابت را  متعادل دنبال می کردند. اواخر بازی انجین ها ماکسیم را برتر از علیرضا می دانستند اما فیروزجا توانست بازی را دوباره متعادل کند. در آخر هم فیروزجا پیشنهاد تساوی داد و حریف او پذیرفت. 

این تساوی در حالی برای فیروزجا به دست آمد که او با ریتینگ  ۲۷۴۹ در این رقابت ها حضور دارد. همچنین حریف فرانسوی او دارای ریتینگ ۲۷۸۴ بود.

فیروزجا در دور سوم این رقابت ها فردا به مصاف شطرنج باز اسپانیایی خواهد رفت. حریف او در دور سوم این مسابقات دارای ریتینگ پایین بوده و به نظر می آید علیرضا مشکلی برای پیروزی در این رقابت نخواهد داشت. 

روز گذشته نابغه شطرنج ایران در اولین بازی،  نتیجه را به مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان واگذار گرد.  فیروزجا اکنون با یک تساوی نیم امتیازی است.

در دیگر دیدار این رقابت ها گراندلیوس سوئدی موفق شد در یک بازی زیبا یان کریشتف دودا را شکست دهد. همچنین فابیو کاروانا مقابل حریف آلمانی به پیروزی رسید. 

در زمان نگارش این خبر بازی مگنوس کارلسن با حریف اسپانیایی متعادل دنبال می شود اما نفر اول شطرنج جهان از نظر زمانی حدود ۲۰ دقیقه برتری دارد.

به گزارش ایسنا، باتوجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت‌های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت‌های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشور ها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابتهای شطرنج به صورت حضوری پیگیری شد. 

در جدیدترین مسابقات  ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات  به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند کار خود را آغاز کرده است.

در این مسابقات چهره‌های برتر شطرنج جهان دست به مهره شدند. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج حهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا، آرین طاری و علیرضا فیروزجا دو نابغه جوان ایرانی شطرنج در این رقابت‌ها حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شطرنج علیرضا فیروزجا رقابت ها تاتا استیل شطرنج جهان شطرنج باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بنابر تصمیم هیأت اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری(IWF)، ایروان پایتخت ارمنستان و کاراکاس ونزوئلا، به ترتیب در سال ۲۰۲۷ و ۲۰۲۷ میزبان رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری خواهند بود.

ایروان سال ۲۰۲۳ مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در سال جاری میلادی میزبان رقابت‌های پان‌امریکا بود. علاوه بر ۲ رویداد، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۶ نیز به شهر بئونوس آیرس آرژانتین اعطا شد.

محمد جلود، رئیس IWF از انتخاب میزبان رویدادهای جهانی در قاره‌های مختلف دنیا استقبال کرد و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه‌ریزی بهتر برای برگزاری آن دانست.

با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ هنوز مشخص نشده است اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال ۲۰۲۷، یکی از رویدادهای مهم کسب سهمیه خواهد بود.

کد خبر 6088490 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد
  • آتالانتا حریف یوونتوس در فینال کوپا ایتالیا شد
  • علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • آغاز رقابت ۸ تیم برای رسیدن به جام جهانی/جدال ایران با حریف مرموز
  • دلیل غیبت رییس اینتر در قهرمانی: ترس از بازداشت!