Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا نهمین همایش سادات عظیم الشان کرمانشاهی در مسجد میبدی همراه با شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، حجت الاسلام سید مجتبی موسوی استاد حوزه علمیه قم و عضو بنیاد مهدویت در این همایش گفت: خطبه فدکیه از نظر علمی، سیاسی، اجتماعی، دفاع از حق، بصیرت افزایی، از جمله علوم بشری همچون علم منطق، دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که در طول تاریخ بسیار بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد: در آن زمان که پس از رحلت پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی(ع) بنا به وصیت پیغمبر و به خاطر حفظ دین اسلام ناچار بود سکوت کند‌ . اما حضرت فاطمه (س) چنین دستوری نداشتند و به خاطر دفاع از حق و جلوگیری از انحراف جامعه مسلمین تا چهل شبانه روز همراه با امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به در خانه مهاجرین و انصار می‌رفت و با بیاناتش به روشنگری می پرداخت. 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در آن زمان، پس از رحلت پیامبر اعظم (ص) حضرت علی(ع) تا سه روز مشغول غسل و کفن ایشان بود و سه روز بعد از آن هم مشغول جمع آوری قرآن بود که حدوداً یک هفته از منزل خارج نشد در این مدت عده ای با سوءاستفاده از موقعیت شورای ثغیفه را تشکیل دادند و خلیفه اول را جانشین پیامبر خواندند.

 

حجت الاسلام موسوی، افزود: هنگامی به حضرت علی(ع) جسارت کردند و ریسمان به گردنش انداختند و‌ شمشر بر گردنش نهادند برای بیعت گرفتن با خلیفه اول حضرت زهرا مرضیه با شجاعت تمام و برای دفاع از حق ولایت و امامت به مسجد پیامبر رفته و در واقع به بیداری و آگاهی مردم در دفاع از حق ولایتی بود که از حضرت علی(ع) غصب شده بود. 

 

وی عنوان کرد: محتوای خطبه حضرت زهرا(س) نکات مهمی دارد، حضرت خطبه را با حمد و ثنای الهی و با فصاحت تمام آغاز می کنند و در ادامه در مورد مباحث عقلی وتوحیدی نکاتی را بیان می کنند، در مورد هدف خلقت و همچنین بعثت پیامبر(ص) سخن می گویند و سپس در مورد قرآن و محتوای قرآن و همچنین فلسفه برخی از احکام سخن می گویند. 

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه وصیت نامه ایشان حاوی نکات سیاسی مهمی است عنوان کرد: هنگامی حضرت فاطمه (س) در بستر بیماری بودبه امیرالمومنین چنین وصیت کرد که مرا شبانه غسل و کفن کن و قبر مرا مخفی بدار زیرا نمیخواهم کسانی که مرا اذیت کردند در تشیع جنازه من شرکت داشته باشند .

 

وی به توضیح این وصیت نامه پرداخت و گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) با این وصیتشان می‌خواستند مبارزه جدیدی را آغاز کنند که ضربه سهمگینی به حکومت و‌ شورای خلیفه وارد آورد و با این وصیت خود افکار خفته مردم مدینه و کل مردم دنیا را تا قیامت بیدار کند. 
 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: آخرین کلام حضرت فاطمه زهرا(س) این است که یا علی جان سلام مرا به فرزندانم تا روز قیامت برسان. ویژگی این سلام دارای این پیام است که فرزندان سادات هم در دنیا و هم در قیامت دارای احترام هستند و در تاریکی قیامت که هیچکس نسبتش مشخص نیست، فرزندان اهل بیت دارای چهره ای نورانی هستند. 

 

گفتنی است در این مراسم مردم عزادار از مسجد آیت الله میبدی به سمت مسجد جامع همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بصورت دسته جات سینه زنی به سوگواری پرداختند.

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد میبدی رعایت پروتکل های بهداشتی همایش سادات کرمانشاهی خطبه فدکیه حضرت زهرا شهادت حضرت زهرا س حضرت فاطمه دفاع از حق حضرت علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی این همایش که باحضور حجت الاسلام والمسلمین جواد تقی‌پور امام جمعه شهرستان، بهروز محبی نجم آباد نمایند شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ابراهیمی فرماندار، احمدی زاده عضو شورای شهر جغتای وشورای عالی استان‌ها در محل هتل رضا جغتای برگزارشد امام جمعه جغتای در خصوص اهمیت مشورت گفت: خداوند در قرآن به مشورت سفارش کرده طوری که یک سوره به نام شورا در قرآن نامگذاری شده است.
 حجت الاسلام تقی پور با اشاره به آیات قرآن عنوان داشت که خداوند در قرآن می‌فرماید: هر قومی که مشورت نکرد هلاک شد.

وی در ادامه خطاب به اعضای شورا گفت: با یک چشم بر هم زدن سه سال از خدمت شما در مجموعه شورا گذشت و یک سال دیگر باقی مانده و فراموش نکنیم که خداوند یکی از سوال‌هایی را که در قیامت از ما می‌پرسد از لحظه لحظه عمر مان است پس از مدت عمر شورای باقی مانده از اختلاف پرهیز کنید و اگر در طول عمر باقی مانده شورایی به این نتیجه رسیده اید که دیگر نمی‌توان با کار شورایی همراهی داشته باشید میدان را برای خدمت دیگری فراهم کنید.

احمدی زاده عضو شورای شهر جغتای و نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها نیز در خصوص تحقق شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده به نقش مردم اشاره کرد و گفت: اگر به سخنان رهبر انقلاب در طول سال گذشته دقت کنیم بحث نقش مردم همیشه مد نظر ایشان بوده است.

عضو شورای عالی استان‌ها در اهمیت کار شورایی افزود: در کشورما شورا‌ها رکن چهارم و مجلس دوم نامیده می‌شود که با ارائه یک طرح خوب که شاید از مجموعه شورای یک روستای کوچک سرچشمه بگیرد میشود به عنوان یک لایحه به مجلس ارائه شود.

دبیر شورای شورای عالی استان‌ها به قسم یاد کردن اعضای شورا اشاره کرد و گفت: فراموش نکنیم برای خدمت و در قبال مردم قسم یاد کرده‌ایم و باید در درگاه خداوند پاسخگوی قسم خود باشیم.

ابوالقاسم ابراهیمی فرماندار شهرستان جغتای نیز با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سطح شهرستان گفت: بحمدالله در طول این مدت با همدلی و همراهی توفیقات خوبی را برای شهرستان شاهد بودیم و امیدواریم که با همدلی و همراهی مدت باقیمانده نیز شاهد تحول و پیشرفت باشیم.

 فرماندار جغتای خطاب به بهروز محبی نجم اباد نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته شهرستان جغتای رتبه اول استان در تحویل گندم به دولت را داشته الان نیز همین سربازان خط تولید تقاضای عدم خاموشی چا‌ههای کشاورزی را دارند تا بتوانند در تولید همانند سنوات گذشته پیشتاز باشند.

در پایان شورای روستا‌های فریمانه دستوران و حطیطه از بخش مرکزی و شورای روستا‌های حسین آباد رحیم خان، راه چمن و خلیل آباد از بخش هلالی به عنوان شورا‌های برتر انتخاب و هدایایی به رسم یادبود دریافت کردند.

 

دیگر خبرها

  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • بارش شدید باران بهاری در دهستان بنادک سادات +فیلم
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • شهیدی که قهرمان دو سنگر بود
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود