Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- معرفی کلاودبری | خواص کلاودبری | مضرات کلاودبری | خواص ضد سرطانی کلاودبری | خواص کلاودبری برای کم خونی | خواص کلاودبری برای قلب | خواص کلاودبری برای سم زدایی | خواص کلاودبری برای سلامت استخوان| نحوه مصرف کلاودبری | خواص کلاودبری برای سلامت گوارش

 معرفی کلاودبری یا تمشک شمالی


Cloudberry چیست؟
Cloudberry یک میوه خوشمزه است که با نام علمی rhizomatous شناخته شده به عنوان Rubus chamaemorus هم معرفی گردیده ست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مردم با تمشک شمالی نا آشنا هستند چرا که در درجه اول در محیط های آلتیک و یا آلپ، و همچنین در جنگل های نهر در نیمکره شمالی رشد می کنند. آنها معمولا در روسیه، شمال اروپا، اسکاندیناوی، برخی از جزایر بریتانیا، نیوفاندلند، کانادا و آلاسکا رشد می کنند.

این میوه به علت اینکه دارای آب و شیرینی و همچنین غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک (به ویژه اسید اللاژیک) به شدت به عنوان اجزای آشپزی استفاده می شود و ارزشمند هستند که می تواند به طور کلی برای سلامت بدن مفید باشد. این میوه ازانواع توت هاست اغلب در آب نبات، مربا، نوشیدنی های الکلی و سایر محصولات پخته شده استفاده می شود. آنها همچنین می توانند خام خورده شوند، اما عطر و طعم کاملا ترش دارد.
بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از مزایای سلامت کلاود بری داشته باشیم. 

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص پشن فروت

خواص کلاودبری یا تمشک شمالی


مهمترین مزایای سلامت کلاودبری شامل توانایی آن در محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی، سم زدایی بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرطان های خاص است. همچنین به علائم پیری، تحریک گردش خون، جلوگیری از دیابت و بهبود هضم کمک می کند.

کلاودبری یک منبع غنی از:

ویتامین C اسیدچرب امگا 3 ویتامین E امگا 6 آهن منیزیم

ویتامین C است که 75 گرم نیاز روزانه را پوشش می دهد . کلاودبری همچنین حاوی ویتامین E در مقادیر بالاتری نسبت به بسیاری از میوه ها و دانه ها است. روغن کلاودبری به خصوص در ویتامین E غنی است.

خواص کلاودبری برای کم خونی

 Cloudberries دارای آهن و همچنین بسیاری از مواد معدنی مفید است. محتوای آهن به ویژه برای گردش خون اهمیت دارد، زیرا مولکول اصلی تولید گلبول قرمز است. با داشتن آهن به اندازه کافی در رژیم غذایی، احتمال ابتلا به کم خونی را کاهش می دهد.

خواص کلاودبری برای قلب


کلاودبری دارای ترکیب منحصر به فردی است که اکثر میوه ها کمبود آن را دارد، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 دارند. HDL یا کلسترول خوب را تنظیم می نماید و واقعا می تواند کمک به تعادل سطح کلسترول و کاهش فشار در سیستم قلبی عروقی شما باشد.

خواص کلاودبری برای سم زدایی

کلاودبری به مدت طولانی به عنوان یک دیورتیک برای تحریک ادرار استفاده می شود. ادرار کمک می کنند بدن را از سموم خطرناک نجات می دهد و آب اضافی، نمک و حتی چربی را از بین ببرند. همچنین، آنها کمک می کند تا فشار را بر روی کبد و کلیه نیز کاهش می دهد.

خواص ضد سرطانی کلاودبری 


به استثنای ویتامین C در کلاودبری ها، فیتوسترول ها و کاروتنوئید ها نیز وجود دارد، به جز اثرات قوی اسید ellagic. آنها به کاهش وقوع سرطان، کاهش روند روند پیری، کاهش ظاهر چین و چروک و کاهش احتمال بیماری مزمن مرتبط است. Cloudberries همچنین دارای مواد شیمیایی خاصی هستند که از نظر طب سنتی ضد باکتری و ضد ویروسی هستند و میوه آن بسیار مفید است.

خواص کلاودبری برای سلامت گوارش

محتوای فیبر رژیمی در کلاودبری ، آن را برای بهینه سازی سیستم گوارش ایده آل می کند. فیبر باعث تحریک حرکت پرستالتی می شود که باعث یبوست، نفخ کردن، گرفتگی و سایر شرایط جدی مانند زخم معده یا سرطان می شود. همچنین فیبر رژیمی به تنظیم کننده گیرنده های انسولین در بدن کمک می کند. این امر باعث می شود که شکر به طور منظم به جریان خون منتقل شود، که دیابت نوع 2 را جلوگیری یا کنترل می کند. فنولیک در خاکسترهای قرمز همچنین از پاتوژن های دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

خواص کلاودبری برای سلامت استخوان

کلاودبری غنی از منیزیم است که جزء کلیدی سلامت استخوان است، زیرا جذب کلسیم توسط بدن افزایش می یابد.این میوه می تواند به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند و استخوان ها را سالم نگه دارد.

نحوه مصرف کلاودبری

کلاودبری در بهترین حالت زمانی است که تازه و به حداقل رسیده باشد. آنها را می توان به جگر، آب میوه، سوپ انواع توت و دسر تبدیل کرد. توت زیبا و روشن رنگی نیز برای تزیین بسیاری از غذاها مناسب است. کلاودبری به صورت یخ زده یا آبدار نگهداری می شود و یا برای پختن پخته می شود. روغن دانه با ارزش نیز در تولید لوازم آرایشی استفاده می شود. مانند لوبیا سبز، کلاودبری حاوی اسید بنزوئیک است، به این معنی که توت ها می توانند در آب خود خرد شده و در یک محل خنک نگهداری شوند. 


مضرات کلاودبری

به طور معمول به عنوان یک آلرژن شناخته نمی شود، اما یک ترکیب منحصر به فرد از مواد مغذی و اسیدهای موجود در کلاودبری وجود دارد که ممکن است افراد حساس را تحت تاثیر قرار دهد. به عبارت دیگر، از کلاودبری ها در آرامش لذت ببرید و بدن خود را کنترل کنید تا ببینید که چگونه پاسخ می دهد.

کلودبری به عنوان یک گیاه دارویی است

این توت ساده و در عین حال بسیار زیبا نه تنها خوشمزه است. نه ، بسیاری از درمانگران بر این عقیده اند که ابر ابر یک گیاه دارویی قوی است:

کلودبری دارای اثر ضد باکتری ، ایجاد کننده عرق ، قابض ، هموستاتیک و ضد اسپاسم است.

کلودبری یک آنتی اکسیدان قوی است.

این ماده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و بنابراین برای بهبودی توصیه می شود.

کلودبری دارای اثر ادرارآوری است و از آن در برابر احتباس آب استفاده می شود.

در گذشته ، به دلیل محتوای بالای اسید بنزوئیک و اسکوربیک ، از این توت ها در پیشگیری و درمان اسکوربوت استفاده می شد .بیماری که عمدتاً ناشی از رژیم کم ویتامین C است.

امیدواریم مطلب خواص کلاودبری برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید :  8 خاصیت آووکادو برای لاغری

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت استفاده می شود ویتامین C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید و مضرات سشوار برای مو

بیشتر افراد برای خشک کردن و حالت دادن مو‌های خود از سشوار استفاده می‌کنند. عده‌ای هم فقط وقتی به آرایشگاه می‌روند، آرایشگر موهایشان را سشوار می‌کشد و بقیه سال دست به سشوار نمی‌زنند. در این مطلب مزایا و معایب استفاده از سشوار برای سلامت مو را بررسی و در ادامه ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار بیان کرده‌ایم.

معایب استفاده از سشوار

با مزایای استفاده از سشوار آشنا هستیم. از خشک کردن مو در سرما یا قبل از خواب گرفته تا باز کردن فر و گره آن، زیبایی ظاهر، حالت‌دهی آسان، پرپشت نشان دادن مو و...، اما بد نیست معایب آن را هم بررسی کنیم.

آسیب زدن به بافت و ساختار مو | استفاده از سشوار باعث می‌شود مو‌ها خشک و آسیب‌پذیر شود. اگر می‌خواهید مو‌های شما ساختار نرم و سالم خود را حفظ کند، در استفاده از سشوار زیاده‌روی نکنید. علاوه بر این باید مراقب باشید که از دمای بالای آن استفاده نکنید و همیشه با دمای پایین‌تر کار کنید. ظاهر نرم و براقی که بعد از سشوار کشیدن می‌بینید موقتی و ظاهری است. دمای بالای سشوار مو‌ها را خشک می‌کند و در طولانی مدت، مو‌های شما نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهد.

ضعیف شدن فولیکول مو| مو از انتهای فولیکول شروع به رشد می‌کند، در نتیجه اگر می‌خواهید مو‌هایی سالم و زیبا داشته باشید باید مراقب فولیکول‌های مو باشید. اگر در استفاده از سشوار زیاده‌روی کنید ممکن است فولیکول‌های مو آسیب ببینند که نتیجه آن نازک شدن مو و ریزش آن است.

سوزاندن مو و پوست سر| گاهی اوقات بعضی سشوار‌ها به خصوص آنهایی که در سالن‌های آرایش استفاده می‌شوند، دمای بسیار بالایی دارند. پس اگر با سشوار در دمای بالا کار می‌کنید و یک دسته از مو را مرتب و چند بار سشوار می‌کشید، احتمال سوختن مو و حتی سوختن پوست سر وجود دارد.

کدر شدن تار‌های مو| سشوار کشیدن مو، آنها را درخشان و زیبا نشان می‌دهد، اما اگر هر روز این کار را انجام دهید، مو‌های شما درخشندگی خود را از دست می‌دهد و به‌مرور زمان کدر می‌شود. این آسیب سشوار به مو در دما‌های بالا بسیار بیشتر است.

 آیا می‌توانیم هر روز سشوار بکشیم؟

هر وسیله‌ای که با حرارت، مو‌ها را حالت می‌دهد می‌تواند به مو‌های شما آسیب بزند؛ چه یک بار در هفته از آن استفاده کنید چه هر روز. اما قرار گرفتن مو‌ها در معرض دمای بالا آن هم به‌صورت روزانه می‌تواند بسیار مخرب باشد. هر چقدر کمتر از این وسیله استفاده کنید، مو‌های شما سالم‌تر می‌ماند. به‌خصوص درباره مو‌های کودک که ظریف‌تر و حساس‌تر است باید برای استفاده از سشوار بیشتر احتیاط کنید و نکات مهم برای سشوار کشیدن مو‌های کودک را یاد بگیرید.

 خشک کردن مو با سشوار یا در هوای آزاد؟

تحقیقات نشان داده خیس ماندن مو‌ها برای طولانی مدت هم می‌تواند آسیب‌زا باشد. خشک کردن مو با هوا به CMC (کمپلکس غشای سلولی، چسبی که سلول‌های مو را در کنار هم نگه می‌دارد) در الیاف مو آسیب می‌زند، در حالی که خشک کردن با سشوار آسیب نمی‌زند. دلیل احتمالی این امر این است که وقتی مو‌های شما خیس می‌شود، ساقه‌های مو متورم می‌شود؛ از جمله لایه دلتای CMC. خشک کردن مو با هوا فرایندی کند است، زیرا ممکن است تا دو ساعت طول بکشد تا تار‌های موی شما به‌طور کامل خشک شود. در این دوره CMC درون رشته‌های مو به‌طور مداوم در معرض آب قرار می‌گیرد و در حالت متورم می‌ماند. پژوهشگران هشدار داده‌اند که این شرایط ممکن است حتی از استفاده از سشوار هم مضرتر باشد.

 ۳ نکته ساده برای کاهش دادن آسیب سشوار به مو
۱. در حمام از نرم‌کننده استفاده کنید تا مو حالت گرفته و برای باز کردن فر و گره آن نیاز به استفاده زیاد از سشوار نباشد.
۲. موی خیس را سشوار نکشید. بعد از بیرون آمدن از حمام، به‌آرامی مو‌های خود را با حوله خشک کنید و آب اضافی آن را بگیرید.
۳. به دمای سشوار توجه کنید. بهترین دما برای خشک کر

منبع: روزنامه خراسان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • خواص جکوزی برای پوست
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ