Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، سخنگوی کمیسیون اروپا در حوزه روابط خارجی روز یکشنبه با صدور یک بیانیه از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا به «تمام فعالیت‌های شهرک سازی» در کرانه باختری اشغالی پایان دهد.

در این بیانیه آمده است: «تازه ترین تصمیم اسرائیل برای پیشبرد طرح‌هایی جهت تأیید و ساخت تقریباً ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری مغایر با قوانین بین المللی بوده و بیش از پیش چشم اندازهای یک راه حل پایدار دو دولتی را تضعیف می کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه از مقامات اسرائیلی می‌خواهد تا فرآیند مزایده جهت ساخت واحدهای مسکونی برای یک شهرک کاملاً جدید در منطقه «گیوات هاماتوس» را به تعویق بیاندازند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید که این اقدامات «تحولات مثبت و مربوط به توافقنامه‌های عادی سازی [روابط] میان اسرائیل و شماری از کشورهای عربی» را تضعیف می‌کند.

گفتنی است، دوشنبه گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از صدور یک دستور برای ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری اشغالی خبر داد. در پی آن، مقامات اسرائیلی روز چهارشنبه با ساخت ۵۳۰ واحد مسکونی جدید در بیت المقدس شرقی موافقت کردند.

لازم به ذکر است که کرانه باختری شامل بیت المقدس شرقی طبق موازین حقوق بین الملل یک منطقه اشغالی قلمداد می‌شود و از این رو، ساخت شهرک‌های یهودی نشین- و همچنین طرح الحاق- در این منطقه غیرقانونی است. اتحادیه اروپا نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان حاکمیت رژیم صهیونیستی بر مناطق اشغال شده از سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد.

کد خبر 5124248

منبع: مهر

کلیدواژه: اسرائیل عادی سازی روابط با اسرائیل رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا کرانه باختری نتانیاهو ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی فلسطین جو بایدن سوریه ایران روسیه کنگره آمریکا استیضاح ترامپ حشد شعبی افغانستان عربستان سعودی کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

در ادامه مسیر مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی، مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی و مهم در حیفای اشغالی خبر داد.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق اعلام کرد که این حمله با چندین پهپاد صورت گرفته است.

در بیانیه رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بر تداوم حملات به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید شده است.

دیگر خبرها

  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است