Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا ورزی کارگردان آثار ارزشمندی چون«معمای شاه»، «سال های مشروطه»، «تبریز در مه» و «عمارت فرنگی» است که در خصوص وضعیت و تفاوت های شبکه نمایش خانگی و تلویزیون با خبرگزاری برنا به گفت و گو پرداخت.

محمدرضا ورزی کارگردان و تهیه کننده در خصوص اینکه تلویزیون چگونه می تواند مخاطبین خودش را حفظ کند به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: به طور کل تلویزیون مخاطبین خودش را دارد برای اینکه یک رسانه ی بزرگی است که فقط به سریال سازی بسنده نمی کند و انواع و اقسام برنامه ها از مسابقات گرفته تا برنامه های مناسبتی را برای سلایق مختلف تولید می کند بنابراین  شکل تلویزیون با شبکه نمایش خانگی تفاوت دارد در واقع شبکه نمایش خانگی صرفا برای سریال تعریف شده است و گاهی هم کنسرت پخش می کنند به نظر من هر دو مخاطبین خود را دارا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در شرایط فعلی که رقابتی بین رسانه ملی و شبکه نمایش خانگی وجود دارد باعث شده تا هر کدام تعریف متفاوتی از خود داشته باشند  چرا که رسالت تلویزیون و رسالت شبکه نمایش خانگی هر کدام با دیگری فرق می کند.

ورزی تصریح کرد: تعریف نمایش خانگی تفاوت زیادی با رسالت رسانه ملی دارد به طوری که رسانه ملی بسیار گسترده است و در واقع این گستردگی معطوف به فیلم و سریال نیست چرا که بسیاری از مطالبات مردم در رسانه ملی هنوز محفوظ است. من فکر می کنم باید بخش سریال سازی قسمت فیلمنامه ها و قصه ها و به نوعی بانک فیلم نامه قوی تر و غنی تر بشود.

او افزود: رسانه ملی در خانه و خانواده ها با همه اقشار مختلف جامعه سر و کار دارد و طبیعتا باید ملاحظات خاص خودش را داشته باشد ولیکن که امروزه در تلویزیون هم سریال هایی پخش می شود که مخاطب خودش را دارا است. مردم اثر خوب را می بینند و کاری که خوب نباشد را نیز نمی بینند در واقع مخاطب رسانه ملی در هر شرایطی مخاطب میلیونی است و تا روستا ها را هم پوشش می دهد. به طور کل هر یک از این دو یک رسالت را دارند نمی توان گفت که شبکه نمایش خانگی از رسانه ملی برتر و بهتر است چراکه هر کدام تعریف جداگانه ای برای خودشان دارند. و نباید یکی را به برتری برسانیم و دیگری را بد جلوه دهیم. ما باید وظایف هر کدام را تقسیم بندی کنیم و بدانیم که اهداف و هدف گذاری اشان چیست؟ درنهایت شبکه نمایش خانگی و رسانه ملی «تلویزیون» مخاطبان خودشان را دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون مردم سینما کارگردان تهیه کننده مخاطب محمدرضا ورزی شبکه نمایش خانگی شبکه نمایش خانگی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی

مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امید رضاوند با اشاره به شان و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین  و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی  در جامعه  برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر  فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت‌ آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماجرای کوچ عمو پورنگ از تلویزیون
  • روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
  • عمو پورنگ از تلویزیون رفت
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند