Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان سبب شد تمام رشته‌های ورزشی برای مدتی از فعالیت باز بمانند و ورزش به صورت گروهی و برگزاری مسابقات تعطیل شد؛ رشته تکواندو نیز از این جریان مصون نماند و به صورت مقطعی مسابقات و تمرینات این رشته پرمخاطب متوقف شد.

اما در ادامه و با بهبودی و کنترل شرایط، تکواندو‌کاران به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میدان بازگشتند تا مجددا نبض این رشته مهیج در شهر و استان اصفهان شروع به تپیدن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکواندو شاید جزو محدود رشته‌هایی بود که خود را با شرایط و همچنین تکنولوژی وقف داد و با استفاده صحیح از آن، شاهد برگزاری مسابقات کشوری و جهانی به صورت مجازی در آن بودیم.

مسابقات مجازی تکواندو در بخش پومسه در استان اصفهان به شکل منظم برگزار شد و با توجه به زیرساخت‌های از پیش تعیین شده، ورزشکاران این رشته در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا با یکدیگر رقابت کردند.

بازسازی و ترمیم خانه تکواندو در زمان کرونا

شهرام الله‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ورزشی در اصفهان، پیرامون اقدامات هیأت تکواندو استان اصفهان در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: پس از مشخص شدن ماهیت واقعی ویروس کرونا و با تیکه بر اینکه این مهمان ناخوانده بزودی از جمع ما خداحافظی نخواهد کرد، فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از وقفه موقت مجدد آغاز شد؛ مسابقات مجازی پومسه در رده‌های مختلف با سیستمی که پیش از آغاز سال جدید طراحی شده بود، در دوران کرونا برگزار شد.

رئیس هیأت تکواندو استان اصفهان تشریح کرد: لیگ پومسه نیز به صورت مجازی برگزار شد که هم‌اکنون نیز به شکل خوبی و با حضور ۷۰۰ ورزشکار درحال اجرا است، برگزاری کلاس‌های داوری نیز به صورت آنلاین در سطوح مختلف نیز جزو اقدامات صورت گرفته در طول یک سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم امکان برگزاری مسابقات به شکل حضوری، بازسازی و ترمیم خانه تکواندو با اعتبار ۴۰۰ میلیون نیز در دستور کار قرار گرفت؛ همچنین مسابقات کارگران و بسیج استان نیز به صورت برخط برگزار شد، همچنین مسابقات قهرمانی کشور در بخش بانوان نیز با همت استان اصفهان برگزار شد.

الله‌آبادی در ادامه بیان داشت: برگزاری مسابقات انتخابی قهرمانی استان نیز برگزار و نفرات برتر جهت حضور در مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش آقایان و بانوان در حال آماده سازی هستند، مسابقات کشوری به صورت آنلاین برگزار خواهد شد؛ برگزاری مسابقات پومسه ساحلی نیز برای نخستین بار در کشور برگزار شد.

پیشنهاد خواهرخواندگی با شهرهای شیان و بارسلونا

رئیس هیأت تکواندو استان اصفهان ادامه داد: پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه مثلث گردشگری اصفهان - رشت - مشهد و مثلث گردشگری اصفهان - شیراز - یزد با رویکرد ورزشی با محوریت تکواندو را ارائه دادیم، این پیشنهاد به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و پس از کرونا به صورت حضوری و اکنون به صورت مجازی بتوانیم میزبان ورزشکاران مختلف باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین از طریق شهرداری اصفهان پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه و خواهرخواندگی با شهر شیان کشور چین، شهر کویت در کشور کویت و بارسلونا در اسپانیا را داشتیم تا بتوانیم مسابقاتی را به شکل حضوری و یا غیرحضوری برگزاری کنیم، همچنین تفاهم‌نامه‌ای با شهر بنت در استان سیستان و بلوچستان خواهیم داشت و با این شهر ارتباط تکواندویی خوبی ایجاد کنیم.

الله‌آبادی اضافه کرد: در طی یک‌ ساله گذشته به صورت مجازی در مسابقات آسیایی شرکت کردیم که محمدتقی حاتمی، حمید حاتمی و مرجان سلحشور در این مسابقات کسب مقام کردند و محمدتقی حاتمی نیز در مسابقات مجازی قهرمانی جهان مقام سوم را کسب کرد؛ همچنین زینب طغیانی در مسابقات مجازی قهرمانی آزاد پومسه جهان مقام سوم را کسب کرد.

رئیس هیأت تکواندو استان اصفهان در پایان تشریح کرد: شیوع ویروس کرونا از لحاظ مالی به بدنه تکواندو ضرر زد، برخی قصد داشتند که به صورت اسپانسر به ما کمک کنند ولی با توجه شرایط اقتصادی کشور اکنون قادر به همکاری با ما نیستند، تیم‌ها با توجه به اینکه مسابقات حضوری برگزار نمی‌شود در جذب اسپانسر دچار مشکل شدند؛ اداره کل ورزش نیز شخصا دچار مشکل مالی است و ما نیز در طول یازده‌ ماه گذشته درخواست مالی نداشتیم زیرا شرایط آنان را درک می‌کنیم.

مسابقات مجازی برای ورزشکاران انگیزه ایجاد کرد

مرجان تاجی رستم‌آبادی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص فعالیت حرفه‌ای‌اش در طول یک ساله گذشته تشریح کرد: شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم، شرایط برای همه سخت بود و ورزشکاران نیز از این موضوع مستثنی نبودند.

تکواندوکار اصفهانی ادامه داد: بسته بودن ورزشگاه‌ها و نبود امکانات ورزشی سبب افت ورزشکاران شد؛ قطعا بازگشتن ورزشکار به حالت آمادگی زمان بر خواهد بود و از لحاظ روحی نیز تأثیراتی را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که شرایط تمرینی برای ورزشکاران مهیا شد، وضعیت بهتری داریم و با تعداد محدود‌تر تمرینات را برگزار می‌کنیم، برگزاری مسابقات پومسه به صورت مجازی نیز در این شرایط سخت برای ورزشکاران ایجاد انگیزه کرد.

تاجی در پایان گفت: با وجود مشکلاتی که پیش آمد تکواندو اصفهان به فعالیت خود ادامه داد و ورزشکاران برای مسابقات کشوری توانستند به تمرینات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ن20

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش اصفهان تکواندو اصفهان تکواندو هیأت تکواندو اصفهان هیأت تکواندو استان اصفهان شیوع ویروس کرونا برگزاری مسابقات استان اصفهان مسابقات مجازی صورت مجازی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: افرادی که سال جاری در کنکور سراسری آزمون خواهند داد مراقب باشند در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مرحله اول کنکور سراسری، مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود با تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش آموزان می‌کنند.

وی افزود: به هیچ عنوان سوالات کنکورها قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، جایی درج و افشاء نشده است و تبلیغات فروش سوالات در فضای مجازی در اصل به دو صورت است که یا سوالی در اختیار فرد نیست، تبلیغ دروغین است و با هدف اخذ وجه اتفاق می‌افتد یا سؤالاتی که در قبال دریافت پول به متقاضی ارائه می‌شود مربوط به کنکور سنوات گذشته است که به دروغ به عنوان سوالات جدید ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور دانشجویان و دانش آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتماد کردن به کاربران در فضای مجازی و واریز کردن مبالغی مبنی بر دریافت سوالات خودداری کنند چراکه این نوع تبلیغات تنها جهت کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و در صورتی که در هر ساعت از شبانه روز با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود مواجه شدند، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

کد خبر 747693

دیگر خبرها

  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر