Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در جریان تصویب کلیات و بررسی لایحه دو فوریتی شوراهای حل اختلاف گفت: در این لایحه که با همکاری قوه قضاییه و وزارت دادگستری تدوین شده است، نقش قضاوتی از شوراهای حل اختلاف حذف می‌شود و در نتیجه صرفاً صلح و سازش خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او ادامه داد: نزدیک به ۳۲ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف فعال هستند که ۱۴ هزار نفرشان به صورت تمام وقت روزانه و حدود ۱۷ هزار نفر کارمند دولت یا بازنشسته به عنوان مشاور و همکار حقوقی فعالیت می‌کنند.

دلخوش تصریح کرد: در این لایحه افراد دفتری تمام وقت پس از چهارده و پانزده سال کار در شوراهای حل اختلاف باید تعیین تکلیف شوند.

او یادآور شد: تعیین دعاوی ارجاعی به شورای حل اختلاف و ارجاع دعاوی به دادگاه عمومی در صورت عدم سازش طرفین دعوا به مدت سه ماه بخشی از ویژگی‌های این لایحه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه مجلس یازدهم صحن علنی کمیسیون قضایی و حقوقی شوراهای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پسر صادق آهنگران به صحبت‌های تازه پدرش/ اختلاف پدر و پسر تمام شد؟

حاج صادق آهنگران به تازگی مهمان برنامه برمودا بود و صحبت‌های تازه‌ای درمورد فرزندش داشت. محمدعلی آهنگران پسر او نیز در توییتر به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و نوشت: 

دیگر خبرها

  • ۹ سال انتظار برای تشکیل نهاد حامی کودکان کافی نیست؟/ پلیس اطفال و نوجوانان پشت چراغ سبز مجلس
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • واکنش پسر صادق آهنگران به صحبت‌های تازه پدرش/ اختلاف پدر و پسر تمام شد؟
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • ببینید | افشای بخشی از لایحه حجاب و عفاف توسط نماینده مجلس: اتصال تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی به فراجا