Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به برداشت بیش از ۱۷۰۰ نمونه از آب اهواز در سال ۹۹گفت: وضعیت کیفی آب شرب اهواز روزانه مورد سنجش قرار گرفته و اختلاط آب شرب و فاضلاب صحت ندارد. - اخبار استانها -

مهران احمدی بلوطکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، در پاسخ به خبر منتشر شده در برخی از رسانه ها و فضای مجازی در خصوص آلودگی آب شرب منطقه پردیس و اختلاط با فاضلاب، اظهار داشت: در راستای پیگری موضوع  تماس تلفنی با  مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست برقرار شد، وی ضمن تکذیب خبر، موضوع ذکر شده در برخی خبرگزاری‌ها را درست ندانسته و این مورد را برداشت اشتباه رسانه ها در تجزیه و تحلیل  مصاحبه  و ثبت  خبر عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متولی تامین آب و گزارش وضعیت شبکه آب شهری از وظایف شرکت آبفا بوده و  نظارت بر شبکه توزیع آب شهری و روستایی بعد از تصفیه خانه بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت می باشد .

رئیس مرکز بهداشت غرب شهرستان اهواز  ادامه داد: با توجه به نظارت‌ها و پیگیری مستمر انجام شده بیماری‍‌های منتقله از آب و غذا از جمله هپاتیت آ کنترل و در محدوده زمانی ذکر شده موردی از طغیان این بیماری در مراکز بهداشت ثبت نشده و همچنین تاکنون گزارشی از وجود فاضلاب در شبکه شرب آب شهری شهرستان اهواز  محرز  نشده است .

دبیر شورای سلامت شهرستان اهواز گفت:  کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت بصورت مستمر نظارت کمی و کیفی بر امر توزیع آب در شبکه آبرسانی شهرستان اهواز را داشته و روزانه نسبت به کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب در تمامی نقاط مناطق شهری و روستایی  اقدام می‌کنند .

وی ادامه داد:  متولی آب در شهر شرکت آبفا بوده و تمامی مشکلات موجود در اسرع وقت به این سازمان گزارش و پیگیری جهت رفع مشکلات صورت خواهد گرفت.

انتقاد معاون استاندار از کشت صیفی‌جات با فاضلاب در قم/اقدامات پیشگیرانه انجام شودآب‌گرفتگی و تجمع فاضلاب به مناطق جدیدالتأسیس اهواز هم رحم نکرد/ کیان‌شهر در محاصره دریاچه مصنوعی فاضلاب شهری+ فیلم

احمدی بلوطکی گفت: از ابتدای سال 1399 تا کنون بیش از 1700 نمونه میکروبی ار شبکه آب عمومی در محدوده شهری تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز اخذ شده و آنالیز نمونه‌ها  حاکی از مطلوبیت میکروبی 95 درصدی در شبکه آب شهری است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: متاسفانه به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی در برخی مواقع شاهد گل آلود بودن و کدورت بالا و بوی نامطبوع آب در برخی مناطق شهری هستیم که پیگیری‌های لازم و فوری در جهت رفع اینگونه مشکلات صورت خواهد گرفت.

احمدی بلوطکی ضمن بیان اینکه تلاش و پیگیری بیشتر شرکت آبفا  در جهت رفع مشکلات  از جمله  شکستگی لوله‌های آبرسانی ، گرفتگی های فاضلاب و ... از انتظارات مرکز بهداشت می باشد، خاطر نشان کرد: سلامت مردم خط قرمز مراکز بهداشت بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل ضمن اطلاع رسانی توسط این مرکز،  پیگیری‌های حقوقی لازم انجام خواهد شد .

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان افزود: شایسته است در جهت جلوگیری از ایجاد دل نگرانی مردم  قبل از اطلاع رسانی در خبرگزاری ها و فضای مجازی،  صحت خبر از سازمان‌های متولی و افراد متخصص از جمله مراکز بهداشت و شرکت متولی تامین کننده آب شرب یعنی شرکت آبفا اهواز  اخذ و سپس در اختیار عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/341/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز بهداشت غرب اهواز رئیس مرکز بهداشت غرب شهرستان اهواز مراکز بهداشت شرکت آبفا آب شهری شبکه آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتاً آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در این بیانیه بیان شده است: طرح کهاب (جمع‌آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

در این بیانیه تصریح شده است: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

کد خبر 6096326

دیگر خبرها

  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • (ویدیو) شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد یا اشتباه فنی بود؟
  • دریچه‌های فاضلاب خیابان ادهم اهواز و دردسر‌های آن برای رانندگان به روایت فیلم
  • شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد یا اشتباه فنی بود؟
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد