Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عنایت‌الله رحیمی تاکید اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری در دیدار با مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در زمینه بهره‌برداری از آزادراه شیراز - اصفهان را نیز گواهی بر عزم و اراده دولت برای تکمیل این آزادراه دانست.

وی گفت: در طول تاریخ پروژه آزادراه شیراز-اصفهان برای نخستین بار است که در یکسال حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شد و اولین بار است که ۲ بار معاون رئیس جمهوری، ۲بار وزیر راه و شهرسازی و یکبار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یکسال از این پروژه بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس افزود: پروژه آزادراه شیراز –اصفهان در برخی نقاط برای تملک مسیر با مشکلاتی مواجه بود، همچنین بعضی این پروژه در قالب اسناد خزانه بود که نقد کردن آن با تورمی که وجود دارد تفاوت می‌کند. اگر برآورد ما این بود که این پروژه با سه هزار میلیارد تومان به اتمام می‌رسد یکباره با احتساب درصد تورم به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

استاندار فارس با بیان اینکه امیدمان این است که تا پایان دولت پروژه آزادراه شیراز-اصفهان را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: این پروژه ۶ قطعه آن در تعهد پیمانکار فعلی است و قطعه هفت آن با اجبار و اصرار ما به این پروژه اضافه شده که در قالب تنگ خیاره به سه راه قلات است که اهمیت ویژه‌ای دارد.

رحیمی افزود: قطعا ۶ قطعه‌ای که مورد پیمان بوده تا پایان دولت تدبیر و امید به نتیجه می‌رسد و برای قطعه هفت نیز تلاش می‌کنیم همزمان با ۶ قطعه دیگر به نتیجه برسد. همچنین در تلاش هستیم که قطعه هشت این آزاد راه که قطعه یک آزادراه شیراز – بوشهر است را شروع کنیم که ادامه آزادراه شمال، مرکز و جنوب کشور است.

استاندار فارس گفت: آزادراه از ایزدخواست تا شیراز تعریف شده و در ادامه آزادراه شیراز تا بوشهر را خواهیم داشت که قطعه یک آن را در قالب قطعه هشت آزادراه شیراز-اصفهان در دستور کار قرار داده‌ایم تا عملیات اجرایی آن به زودی شروع شود.

آزادراه شیراز- اصفهان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی به شمار می‌ رود که کلنگ احداث آن در سال ۸۹ به زمین خورد. این پروژه پس از بهره‌برداری، حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیر شیراز- اصفهان را کاهش می‌دهد که مساوی با کاهش ۱۲۰ دقیقه‌ای زمان سفر نسبت به مسیر قبلی است.

کد خبر 579743 برچسب‌ها استان‌ فارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس آزادراه شیراز اصفهان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز