Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنگامیکه مهندسان از داربست ضلع شرقی کلیسای جامع فلورانس بالا رفتند انتظار نداشتند نشانه‌هایی از حیوانات مربوط به قرن‌های گذشته را پیدا کنند.

این تیم در حال انجام کارهای حفاظتی بر روی صدها هزار کاشی سفالی بود که سقف‌ها و گنبدهای کلیسای جامع قرون وسطایی سانتا ماریا دل فیوره را پوشانده است. آن‌ها در حال تهیه نقشه‌هایی از تک تک سفال‌ها و کاشی‌ها و فهرست بندی آن‌ها در یک فرآیند سخت‌گیرانه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این پروژه، آن‌ها از یافتن صدها اثر پای حیوانات در کاشی‌های قرمز-قهوه‌ای رنگ شگفت‌زده شدند.

کارلو ساکونی از تیم فنی می‌گوید که این کاشی‌های سفالی که همه در اوایل دهه ۱۴۰۰ در ایمپرونتا، یک شهر کوچک در جنوب فلورانس ساخته شده بودند، قبل از پخت در کوره در هوای آزاد خشک شدند. هنگامی که خاک رس نرم، در حال خشک شدن بود، هم حیوانات وحشی و هم حیوانات خانگی از روی کاشی‌ها عبور کرده‌اند و اثر پای خود را بر جای گذاشته‌اند.

تاکنون اثر پای روباه، آهو، گربه، سگ، مرغ و سایر پرندگان و سمور جنگلی روی این کاشی‌های سفالی شناسایی شده است.

آقای ساکونی افزود: «در حال مطالعه روی رد پاها هستیم چراکه یک موضوع عجیب و غریب است زیرا در طی خشک کردن کاشی‌های سفالی در کارخانه‌های مختلف کاشی شهر ایمپرونتا، آن‌ها را در فضای باز می‌گذارند تا خشک شوند بنابراین آن‌ها توسط حیوانات لگد شده‌اند.»


ساموئل کاکیاگلی، معمار مسئول این پروژه می‌گوید که کاشی‌های دارای جای پا دور ریخته نمی‌شوند. این کاشی‌ها حتی اگر دارای نقص‌های کوچک و ناچیز مانند رد پای حیوانات باشند، قابل قبول هستند.

با این حال کاشی‌هایی که اخیرا ساخته شده‌اند در بخش‌هایی از سقف کلیسای جامع کار گذاشته شده‌اند./یورونیوز

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کلیسای جامع کاشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ 1403/2/3 توسط این سازمان به فروش رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • باز هم یک حکم قضایی خاص در عجب‌ شیر
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران
  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان