Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:25:27 GMT

مرغ ها بیت کوین باز شدند!/ قطع برق وگاز صنایع

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۴۳۶۳

مرغ ها بیت کوین باز شدند!/ قطع برق وگاز صنایع

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: طی روزهای اخیر با اجرای طرح مانور جهادی شماری دستگاه‌های غیرمجاز ارز دیجیتال از خانه‌ها و برخی در لانه‌های مرغ خانگی در مازندران کشف شد.

افزایش مصرف برق و کاهش افت سوخت و گاز نیروگاه‌ها و قطع گاز و برق صنایع بزرگ، شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌های سیمان و غیره سرنخ‌ها را مزارع خانگی بیت کوین در مازندران می‌رساند و برخی از آن در مرغداری‌های خانگی برپا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیت کوین و تجارت ارز خارجی این روزها معضل مناطق مختلف کشور از جمله مازندران است، سودجویانی که برای کسب سود غیرمجاز اقدام به برپایی دستگاه‌های دیجیتالی کردند و پای مرغ‌ها را به این موضوع کشانده اند.

بیت کوین خانگی مشکل جدید صنعت برق در کشور و مازندران به شمار می‌رود تا جایی که فقط طی دو روز ۱۴۰ دستگاه بیت کوین غیرمجاز از خانه و بعضاً لانه‌های مرغ در استان جمع آوری شده است.

فرزاد سپری مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران که این روزها دلش از مزارع غیرمجاز بیت کوین در استان خون است و به ناچار برای مدیریت مصرف برق صنایع بزرگ و کارخانه سیما استان را قطع کرده است، می‌گوید: برخی دستگاه‌ها را از لانه‌های خانگی مرغ جمع آوری کردیم.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید. امروز برخی سودجویان هرجایی که شده حتی در لانه‌های خانگی مرغ اقدام به راه اندازی دستگاه‌های بیت کوین کردند که سعی در شناسایی و برخورد با متخلفان داریم.

امروز برخی سودجویان هرجایی که شده حتی در لانه‌های خانگی مرغ اقدام به راه اندازی دستگاه‌های بیت کوین کردند که سعی در شناسایی و برخورد با متخلفان داریم

وی می‌گوید: افزایش مصرف برق و برنامه ریزی برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها و جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی ما را واداشته تا برق صنایع بزرگ و صنعتی را قطع کنیم و درحالی که این اقدام با سیاست برق که فروش انرژی است، تضاد دارد.

سپری از کشف ۱۴۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز دیجیتال در استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌های طی دو روز در استان جمع آوری شده است.

به رغم آنکه پرورش دهندگان برخی مرغ‌های خانگی از آن به عنوان پوشش برای تولید ارز دیجیتال غیرمجاز استفاده می‌کنند اما به دلیل افزایش مصرف برق و گاز، سوخت بسیاری از صنایع در مازندران قطع شده و از مدار تولید خارج شدند.

قطع برق و گاز صنایع غیرقانونی است

قطع مکرر و بدون برنامه برق بسیاری از واحدهای تولیدی را از کار انداخت و سبب بروز ضررهای هنگفت به بخش تولید شده است، سید مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قطع سوخت برق و گاز صنایع غیرقانونی است وباید خسارت وارده به بخش تولید پرداخت شود، افزود: قطع بی برنامه برق و گاز در فصل زمستان بسیاری از واحدهای تولیدی را غیرفعال کرده است.

وی ادامه داد: وقتی برق و گاز مکرر و بدون اعلام قبلی قطع می‌شود واحدهای تولیدی باید ساعت‌ها زمان بگذارد و بتواند چرخ‌های تولید را مجدد فعال کند و این مسئله منجر به بروز خسارت‌های زیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه متولیان امر برای مدیریت مصرف سوخت راحت ترین شیوه همان قطع برق و گاز صنایع را درپیش گرفته اند، افزود: طبق قانون این کار خلاف است و نباید سوخت هیچ واحد تولیدی قطع شود.

رضوی در عین حال دوگانه سوز شدن سوخت واحدهای تولیدی را هزینه بر دانست و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی قابلیت دوگانه سوز شدن ندارند و به عنوان نمونه واحدهای آجرپذی چگونه می‌توانند با سوخت گازوئیل فعالیت کنند.

رئیس خانه صنعت مازندران تصریح کرد: به جای قطع گاز و برق صنایع و واحدهای تولیدی می‌توان با مدیریت مصرف در بخش خانگی، فشار وارده به حوزه صنعت را کاست و باید در این جهت برنامه ریزی شود نه آنکه راحت ترین شیوه یعنی قطع گاز و برق صنایع را در پیش گرفت.

درحالی که برخی سودجویان در لانه‌های مرغ بیت کوین بازی می‌کنند و مصرف بی رویه برق، منجر به خاموشی برق بسیاری از صنایع و حتی مرغداری‌های دیگر شده است، اوضاع صنعت و تولید مازندران که در سال جاری به دلیل مشکلات فراوان از جمله کسادی بازار، تحریم‌ها، بالارفتن هزینه‌های تولید چندان تعریف ندارد با قطع برق و گاز، دغدغه‌ها دوچندان شده است.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با قطع گاز و برق سبب بروز مشکلات عدیده برای بخش صنعت و تولید می‌شود، افزود: با این کار عملاً کار تولید می‌خوابد و باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

وی گفت: وقتی چند نوبت در روز برق قطع می‌شود در کنار قطع چندهفته ای گاز، تیشه به ریشه تولید می‌زند و متولیان امر باید هرگونه قطع سوخت برق و گاز از چند روز قبل اطلاع رسانی داشته باشند تا تولید بتواند چاره جویی کنند.

وقتی چند نوبت در روز برق قطع می‌شود در کنار قطع چندهفته ای گاز، تیشه به ریشه تولید می‌زند و متولیان امر باید هرگونه قطع سوخت برق و گاز از چند روز قبل اطلاع رسانی داشته باشند

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید برای جایگزینی سوخت به صنایع و تولید کمک کنند و نمی‌توان یک شبه نسبت به این کار اقدام کرد و باید بار مالی و روانی این مسئله و اقدام را سنجید.

همچنین حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران نیز با بیان اینکه سوخت بسیاری از صنایع استان قطع است، افزود: این کار سبب اختلال در کار تولید می‌شود و اگر گاز و برق یک واحد تولیدی چند روز مدام قطع باشد این اقدام مشکلات جانبی دیگری را در پی خواهد داشت.

وی خواستار تعامل بیشتر مسئولان گاز و برق استان برای حمایت از تولید شد و گفت: طی روزهای اخیر با تعامل صورت گرفته سوخت گاز و برق برخی واحدها وصل شده است.

بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در مازندران فعالیت دارند که ۱۰۰ هزار نفر در آن شاغل هستند و قطع بی برنامه سوخت برق و گاز علاوه بر اختلال در تولید، بیکاری کارگران و فعالان بخش صنعت را نیز منجر خواهد شد.

کد خبر 5124068

منبع: مهر

کلیدواژه: بیت کوین مرغداری ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه ایام فاطمیه شیراز گرگان شهرکرد عکس استانها شهادت حضرت زهرا س شیوع کرونا بوشهر عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهرستان کرج واحدهای تولیدی سوخت برق و گاز قطع گاز و برق برق صنایع گاز صنایع دستگاه ها قطع برق بیت کوین مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند. مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند. جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند. «کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید. شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران