Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، محمدرضا جوادی یگانه درباره کمپین «همسایه هم» اظهارداشت: پیرو دستور شهردار تهران مبنی بر ابلاغ پروژۀ ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی، دستوراالعمل اجرای آن نیز ابلاغ شده است که این کمپین، با داشتن شوراهای هماهنگی و سیاستگذاری که وظیفۀ برنامه‌ریزی‌ها، سیاستگذاری‌های ستادی را بر عهده دارند و همچنین دبیرخانه‌های منطقه‌ای که مسئولیت هماهنگی و نظارت بر فرایند اجرای طرح را در هر منطقه برعهده خواهد داشت، فعالیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کمپین در سه حوزۀ قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت و محیط زیست با تاکید بر مدیریت و کاهش پسماند اجرا می شود که بر "تغییر رفتار شهروندان"، به منظور ارتقای رفتارهای شهروندی ایشان، متناسب با سبک زندگی در شهرهای جدید و در جهت مسائل و چالش‌ها شهری و اجتماعی تاکید دارد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مباحث قوانین و حریم خصوصی در این طرح شامل قوانین و توافقات، حقوق و مسئولیت‌ها و تعاملات و روابط مطلوب است، تصریح کرد: در مبحث همسایگی و مشارکت 4 محور بهداشت، نظافت و زیباسازی محیط همسایگی، توجه به اقشاری همچون سالمندان، کودکان و زنان در محیط همسایگی، تقویت روابط همسایگی در عین توجه به ملاحظات مربوط به زندگی در کلانشهر تهران و ایجاد بسترهای شناسایی مسائل مشترک و تقویت روحیه مطالبه‌گری و مشارکتی مورد تائید است.

وی ادامه داد: در موضوع محیط زیست و مدیریت و کاهش پسماند، فعالیت گروه‌های هدف مختلف در حوزۀ های کاهش تولید پسماند و بهره‌گیری از الگوهای مصرف کیسه های پارچه ای و تفکیک صحیح پسماند و استفاده از ظرفیتهای جدید برای تحویل پسماند خشک، مشارکت و توسعه فضاهای سبز محیطی و برگزاری فستیوال های محله‌ای با رویکرد توسعۀ ایده های محیط زیستی از جمله هوای پاک و زمین پاک مطرح شده است.

جوادی یگانه خاطرنشان کرد: تیم‌های تسهیلگری در هرمنطقه در راستای تشکیل گروه‌های کوچک محلی، پویش‌های محلی و اجرای فعالیت‌های خرد اجتماع‌محور فعالیت کرده و کمک می‌کند تا مشارکت مردمی در طرح انجام شود، همچنین تمامی مناطق 22 گانه برای اجرای بخش ترویجگری دارای کارویژه‌های متناظر با سه محور طرح هستند؛ در مناطق این گروه، محور «قوانین و حریم خصوصی» فعالیت ویژۀ بخش ترویجگری است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا جوادی یگانه معاون شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور با تاکید بر اینکه اجرای کامل این برنامه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند، اظهار داشت: متاسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

جعفر رحمانی در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه این سازمان برگزار شد؛ از نتایج اجرایی نشدن کامل برنامه ششم توسعه  مانند عدم تحقق رشد اقتصادی در دهه 90 شمسی سخن گفت.

وی در این نشست با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور از برنامه‌های توسعه‌ای ناموفق کشور بود و تنها فقط 30 درصد از آن محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان داشت: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در 5 سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان