Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@22:37:55 GMT

در سوگ شیده لالمی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۴۶۳۹

در سوگ شیده لالمی

به گزارش همشهری آنلاین، ما خبرنگارها با اخبار بد آشناییم. چه‌بسا روزها که با اخبار نحس زندگی می‌کنیم و در شغل ما از این گریزی و گزیری نیست. به همین دلیل شاید کمتر از دیگران نشان می‌دهیم که چگونه قلبمان از اتفاقات تلخ و ناگوار مجروح می‌شود. اما خبر درگذشت ناگهانی همکار جوانمان خانم شیده لالمی مثل تیغ گلوی ما را برید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی به خودمان دلداری دادیم، به امیدهای واهی دل بستیم که شاید دروغ باشد، دقیق نباشد یا شوخی بی‌مزه‌ای باشد. اما داس مرگ فرود آمده بود.

در ۹‌ماه گذشته، گروه اجتماعی همشهری بی‌وقفه در وضعیت فوق‌العاده بود. چیزی شبیه وضعیت جنگی؛ بلای کرونا به مردم زده بود، بلای بیکاری و افزایش فقر، بلای مشکلات مدارس و دانشگاه‌ها، بلای موبایل نداشتن دانش‌آموزان مناطق محروم، بلای ازدست‌دادن‌ها و شمع‌های زندگی که خاموش می‌شد. خبرهای خوب کم بود، خیلی کم. اما شیده حضوری جانانه داشت. همه‌جا را می‌پایید. مراقب کادر درمان بود، حواسش به بیکاران بود، نبض زندگی تنگدستان در دستش بود و دلش برای همه نگرانی‌های همه می‌تپید. وقتی خواستیم صفحه‌ای مختص کرونا داشته باشیم، در پذیرفتن مسئولیت آن درنگ نکرد.

شیده لالمی، دبیر اجتماعی روزنامه همشهری درگذشت

شیده لالمی دبیر اجتماعی جانانه‌ای برای همشهری بود و برای روزنامه‌نگاری در شرایط بحران و سخت، آبرو بود. از دیدگاه‌های خود و حاصل کار بچه‌های گروهش دفاع می‌کرد و اگر لازم بود آن را چندبار توضیح می‌داد و در همان حال با همه همکاران رفتاری توأم با مهربانی و احترام داشت؛ حرفه‌ای و دوست‌داشتنی. باسواد بود و درس‌خوانده و همواره در پی آموختن. می‌دانم و دیده بودم که نهادهای مدنی و مؤسسات بیرون از روزنامه وقتی به گزارش‌های معتبر تحقیقی نیاز داشتند روی کمک لالمی حساب می‌کردند. روزنامه‌نگاری محقق و آکادمیک و در عین حال در میانه میدان. راست این است که مثل او زیاد نداشتیم و نداریم.

ما در روزنامه همشهری به این ‌زودی‌ها نمی‌توانیم رفتن ناگهانی او را باور کنیم. حتما تا مدت‌ها شماره‌اش را می‌گیریم که در مورد یک سوژه جدید با او مشورت کنیم. حتما زنگ خواهیم زد که بپرسیم تیتر اجتماعی فردا چیست. شاید هم تماس بگیریم که بگوییم مطلب امروز صفحه‌ات عالی بود. شیده حالاحالاها در تحریریه همشهری حضور دارد. از چشمه محبتی که به ما و مردمش داشت تا مدت‌ها سیراب هستیم و تلاش می‌کنیم آن دوستی، عشق و تعهد را به نیابت از او منتشر کنیم.

منبع: روزنامه همشهری

کد خبر 579733 برچسب‌ها مرگ همشهری روزنامه روزنامه‌ نگاری گاز گرفتگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرگ همشهری روزنامه روزنامه نگاری گاز گرفتگی شیده لالمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دلیل عدم آگاهی بسیاری از مردم، برخی افراد با سوء استفاده از این مساله اقدام به دریافت پول از شهروندان می‌کنند. به طوری که در برخی شهرها، افراد وقتی به کافی‌نت مراجعه می‌کنند از آنها مبلغی را مطالبه و عنوان می‌شود که درصد اندکی سهم کافی‌نت و مابقی سهم اتاق اصناف برای صدور مجوز است. این در حالی است که قانون تاکید دارد که دریافت مجوز الکترونیکی یا همان شناسه یکتا رایگان است

برای گرفتن شناسه یکتا به آدرس www.g۴b.ir مراجعه و روی گزینه شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی کلیک کند. پس از آن در منوی جستجو، موضوع فعالیت صنفی‌تان را تایپ کرده و گزینه دریافت شناسه یکتا را فشار دهید. ۳ گزینه پیش روی شماست، اگر کسب و کارتان شخصی است وارد گزینه اشخاص حقیقی شده و از آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانیsso.my.gov.ir/login شماره موبایل را وارد کرده و رمز ورود را بزنید. در اینجا دیگر شما خودتان می‌توانید در چند ثانیه شناسه یکتا بگیرید. کاملا رایگان.

کد خبر 849412 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شاخص کسب و کار اصناف دولت الکترونیک

دیگر خبرها

  • ماهیگیری در رودسر بلای جان جوان ۲۲ ساله شد
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • عفونت چشم بلای جان قهرمان کشتی شد
  • سردار آزمون وسط معرکه | دستاورد؛ جدا کردن!
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • بلای جان رامین رضاییان مقابل پرسپولیس (عکس)
  • بیماری مرموز؛ بلای جان نظامیان اسرائیلی