Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:16:25 GMT

آژیر تالار بورس به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۴۷۷۸

آژیر تالار بورس به صدا درآمد

دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۲۱۶۳۷ هزار واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۱۶۵ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 29 دی) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 21637 هزار واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 165 هزار واحد آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، شستا، فارس، تاپیکو، وبملت، شپنا به ترتیب با 2571، 2509، 1795، 1662، 1101، 899 و 825 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، ولپارس - ليزينگ پارسيان، وبصادر - بانك صادرات ايران و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش دوشنبه (29 دی) شاخص کل فرابورس با ریزش 178 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 680 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای چخزر - صنايع چوب خزر كاسپين، وسپهر - سرمايه گذاري مالي سپهرصادرات، سپيدار - سپيدار سيستم آسيا، پيزد - مجتمع صنايع لاستيك يزد، آريا - پليمر آريا ساسول، رافزا - رايان هم افزا، بالاس - مهندسي ساختمان تاسيسات راه آهن در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که (شنبه 27 دی) شاخص کل بورس با ریزش 15151 واحدی در ابتدای معاملات اولین روز کاری خود در هفته جاری در ارتفاع یک میلیون و 214 هزار واحد ایستاد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 43043 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 186 هزار واحدی قرار گرفت.

 

بر اساس جدول معاملاتی شنبه 27 دی بورس شاخص قیمت وزنی-ارزشی، با کاهش 11247  واحدی معادل 3.50 درصد به رقم 310 هزار و 104 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با کاهش 10318 واحدی معادل 2.27 درصد، عدد 444 هزار و 501 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت هم وزن نیز با کاهش 6751 واحدی معادل 2.27 به 290 هزار و 855 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور 48532 واحد کاهش معادل 2.75 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 715 هزار و 822 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 33627 واحد کاهش معادل 3.87 درصد به رقم  835 هزار و 477 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 79597 واحد کاهش معادل 3.07 درصد همراه بود و رقم 2 میلیون و 515 هزار و 427 واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح شنبه 27 دی نمادهای فارس، فملی، فولاد، وبملت، وتجارت، شتران و شپنا به ترتیب با 3460، 2662، 1994، 676، 618، 602 و 572 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح شنبه 27 دی نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، ثبهساز - بهساز كاشانه تهران، بركت - گروه دارويي بركت، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات شنبه 27 دی نمادهای فارس، فولاد، فملی، کگل، شستا، تاپیکو، کچاد به ترتیب با 3532، 3729، 2712، 1495، 1487، 1166 و 1143 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در پایان معاملات شنبه 27 دی نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خودرو - ايران‌ خودرو، ثبهساز - بهساز كاشانه تهران، خساپا – سايپا، ولپارس - ليزينگ پارسيان، امين - تامين سرمايه امين و وخارزم - سرمايه گذاري خوارزمي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و معامله‌گران بورس 8 میلیارد و 644 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 827 هزار نوبت معامله و به ارزش 837 هزار و 605 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس ارتفاع یک میلیون بر شاخص کل بورس سرمایه گذاری هفته جاری واحد رسید هزار واحد روز کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۴۵ واحدی قرار گرفت و برای سومین روز متوالی در هفته جاری، نزولی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با کاهش ۶ هزار و ۱۸ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات بازار سهام، ارزش بازار بورس تهران به ۷۸ همت و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۹۵ هزار و ۴۷۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش معاملات امروز نیز به ۳۶ همت و ۱۸ میلیارد تومان رسید.

گفتنی است، نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد وامید بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز با ریزش ۱۸۹ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۹۹ واحدی قرار گرفت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۸۵۸ میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۰۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۱۷ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های فجهان، خاور، مادیرا، بپاس، دماوند، هرمز و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت