Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از برگزاری کنگره دوسالانه فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این کنگره آثار خود را به آدرس www.jdkhj.ir(بخش رویدادها) ارسال کنند.

حمید مرادی، امروز دوشنبه ۲۹ دی به خبرنگاران گفت: کنگره دوسالانه فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی به همت جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: کنگره دوسالانه فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی در چهار بخش اصلی، فرعی، ویژه و جنبی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود که بخش اصلی شامل شعر کلاسیک، شعر نو، سپید، نیمایی و آزاد است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش فرعی در قالب خوشنویسی، طراحی، نقاشی، کاریکاتور و ... است، افزود: بخش ویژه نیز شامل مقالاتی در زمینه سیری در اندیشه، کلام و اشعار ابن حسام خوسفی، باورهای عامیانه در شعر ابن حسام، باورهای نجومی در شعر ابن حسام، تشیع در شهر ابن حسام، نحوه زندگی و ساده زیستی در شعر ابن حسام، زیارت در دیوان ابن حسام و موسیقی در شعر ابن حسام است.

مرادی بیان کرد: در بخش جنبی موضوعات محیط زیست، سلامت و آسیب‌های اجتماعی درنظرگرفته شده که علاقمندان می‌توانند آثار خود را در زمینه طبیعت، عشق، گذشت، مهربانی و شعر با موضوع سلامت به دبیرخانه این کنگره به آدرس www.jdkhj.ir(بخش رویدادها) ارسال کنند.

وی، هدف از برگزاری این کنگره را معرفی ابن حسام به عنوان‌ شاعر بلندآوازه و اولین سراینده اشعار آیینی، شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر ادبی، هنری و علمی، تقویت روحیه خودباوری در قالب خلاقیت‌های هنری‌، ایجاد تعامل بین شاعران و ایجاد بستری مناسب برای تقویت تفکر خلاق در قالب خلاقیت‌های ادبی و هنری عنوان کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه اشعار باید در قالب فایل word باشد،  ادامه داد: علاقمندان می‌توانند حداکثر پنج اثر را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند و توجه داشته باشند که اشعار ارسالی نباید در هیچ جشنواره یا کنگره‌ای شرکت داده و یا داوری شده باشد.

مرادی با بیان اینکه به برگزیدگان جوایزی ارزنده اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ۳۰ بهمن ماه بوده و در صورت وجود شرایط مناسب، برنامه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جهاد دانشگاهی شعر جهاددانشگاهی خراسان جنوبی کنگره دوسالانه شعر ابن حسام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی از راهیابی فیلم کوتاه «مدرسه آنالوگ» به بخش بین المللی جشنواره رشد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سعید فوداجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ از بین 3 هزار و 700 اثر ارسالی از 119 کشور جهان در پنجاه و سومین دوره جشنوراه بین‌المللی فیلم رشد جزو منتخب‌ها شد.

وی افزود: این اثر به بخش بین‌المللی این رویداد راه یافت و در حال پخش در عرصه ملی و بین‌المللی است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: کارگردان این اثر احسان عمیدیان و تهیه‌کننده آن محسن سروریان بوده و این فیلم از تولیدات حوزه هنری خراسان جنوبی و محصولی از مرکز فیلم جوان سوره است.

به گفته وی محتوای این فیلم کوتاه در زمینه معلمی فداکار در زمان کرونا است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • تحریم صهیونیست‌ها در دوسالانه هنری ونیز