Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماهواره SpaceX سه شنبه ۱۹ ژانویه (۳۰ دی ماه) برای هفدهمین مأموریت Starlink خود آماده شده که ۶۰ ماهواره Starlink را از Launch Complex 39A (LC-39A) در مرکز فضایی کندی پرتاب خواهد کرد. پرتاب در ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت تهران یا ۱۳:۲۳ به وقت ساعت جهانی تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین SpaceX در ۷ ژانویه با موفقیت اولین موشک ۲۰۲۱ خود را از ساحل فضایی مرکزی فلوریدا پرتاب کرد.

هدف از این پرتاب ایجاد شبکه‌ای است که به ارائه خدمات اینترنتی در سراسر جهان کمک کند.

بیشتر بخوانید

پرتاب موشک SpaceX و فرود موفقیت آمیز Dragon روی کشتی باری

تقویت کننده موشک مرحله اول Falcon 9 است که از این مأموریت پشتیبانی می‌کند و پیش از این نیز در هفت مأموریت دیگر پرواز کرده بود: مأموریت SXM-7 در دسامبر ۲۰۲۰، پرتاب ماموریت صورت فلکی RADARSAT در ژوئن ۲۰۱۹، اولین مأموریت نمایشی Crew Dragon در مارس ۲۰۱۹ و چهار Starlink مأموریت‌ها پس از جدایی مرحله اول، نیمی از Falcon 9 قبلاً از مأموریت Starlink پشتیبانی می‌کرد و دیگری از دو مورد پشتیبانی می‌کرد.

شمارش معکوس برای این پرتاب از ساعت ۱۲ بامداد با آوردن بالابر Falcon 9 آغاز می‌شود؛ و در ۳۸ دقیقه بامداد به راه اندازی هدایت کننده SpaceX می‌رسد.

راه اندازی، فرود و مستقر شدن این فضاپیما در فضا، با اوج گیری تنش مکانیکی در نوک موشک از ساعت ۱ دقیقه بامداد آغاز و ماهواره‌های Starlink ساعت ۱:۴ دقیقه بامداد در مدارمستقر می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسپیس ایکس ماموریت فضایی پرتاب ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

ایسنا/خراسان رضوی ۳۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه میرون واقع در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره بامداد یکشنبه موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت پایگاه نظامی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند و آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا در آمدند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که صدای انفجارهای شدید در منطقه میرون به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد