Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری آذربایجان ‌شرقی گفت: نقش دادستان‌ها در ارتقای جایگاه و تحقق اهداف عالی دستگاه قضایی بسیار محوری و تعیین است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، موسی خلیل اللهی در نشست با دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های دستگا قضایی در کنار مردم بودن است و دادستان‌ها در خط مقدم حرکت در راستای اهداف دستگاه قضایی هستند و عملکرد آنها بیشترین تأثیر را در ارتقای جایگاه استان در حوزه‌های قضایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولویت نخست دستگاه قضایی همکاری، تعامل و همفکری با تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات مختلف است البته باید جایگاه و استقلال دستگاه قضایی در هر شرایطی حفظ شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز به دلیل تلاش همکاران قضایی و اداری جایگاه مجموعه دادگستری آذربایجان شرقی به لحاظ عملکرد در بین دیگر استان‌ها جزو رتبه‌های برتر قرار دارد که این موضوع با توجه به وسعت استان آذربایجان شرقی بسیار مطلوب و مناسب است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد و حمایت از تولید و رعایت کرامت انسان‌ها از جمله اساسی‌ترین موضوعات و اهداف قوه قضائیه است اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مکرر رئیس قوه قضاییه در مورد حفظ کرامت انسان‌ها، این موضوع باید در اولویت قرار گیرد چرا که با رعایت این مسئله بسیاری از مشکلات نیز برطرف می‌شود.

خلیل اللهی با بیان این که بنا به دستور رئیس قوه قضاییه در امر انجام وظایف قضایی باید به مسئله اقتدار، تدبیر و مهربانی توجه ویژه شود، یادآور شد: باید توجه داشت که همه در مقابل قانون برابر بوده و مفاد قانونی در مورد همه افراد جامعه لازم الاجرا است.

به گفته وی هر گونه همکاری و تعامل با دیگر دستگاه‌ها باید با اقتدار، تدبیر و مهربانی همراه باشد.

خلیل اللهی با تاکید بر لزوم رسیدگی با حوصله و صبر به مسائل قضایی برای کشف حقیقت، ادامه داد: یکی از وظایف اصلی دادستان‌ها حفاظت از حقوق عامه بوده و باید در تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌ها دادستان‌ها حضور داشته و موضوع را پیگیری کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد: کارشناسی در امور قضایی فرصتی برای تحقق عدالت استمهلت یک ماهه دادگستری هرمزگان برای تعیین تکلیف واگذاری‌ها در منطقه آزاد قشمسند تحول دستگاه قضا در دادگستری کل استان کردستان اجرایی می‌شود

وی به ابلاغ دستورالعمل کاهش زندانیان از سوی قوه قضاییه اشاره و اضافه کرد: در این راستا طرح پایش زندانیان و بازدید از زندان‌ها هر سه ماه یک بار باید اجرا و نتایج آن به تبریز اعلام شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان این که برخورد جدی و قاطعانه با مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خشن با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های ذی‌ربط برای حفظ امنیت و آسایش جامعه جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است گفت: گاهی برخی افراد موجب سلب آسایش، آرامش و اخلال در امنیت جامعه می‌شوند و شاید حتی فردی هم از این موضوع شکایت نکند اما دادستان‌ها موظف هستند به عنوان مدعی العموم در مقابل این موضوع به عنوان مطلع پیگیر شوند.

خلیل اللهی در پایان بر رسیدگی فوری دادستان‌ها به پرونده‌های مسن، کثیرالشاکی، امنیتی و خاص تاکید کرد.

انتهای پیام/115/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی دادگستری آذربایجان رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی دستگاه قضایی خلیل اللهی دادستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف نمود.
عتباتی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.
مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است.

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز