Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@07:09:09 GMT

دیه و حبس مجازات عاملان قتل پسر پولدار

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۵۳۰۰

دیه و حبس مجازات عاملان قتل پسر پولدار

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، رسیدگی به این پرونده از اسفند سال ۹۵ با گزارش ربوده شدن پسر جوانی به نام شهرام آغاز شد. پدر شهرام به پلیس گفت: پسرم پس از خروج از خانه دیگر بازنگشت و تلفنش را پاسخگو نبود تا اینکه چند ساعت بعد پسری با تلفن خانه‌مان تماس گرفت و گفت شهرام را ربوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر مادر شهرام هم به مأموران گفت: پسرم با یکی از دوستانش به نام خسرو اختلاف داشته است. پس از آن پلیس برای دستگیری خسرو وارد عمل شد، اما دریافت او قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشته که توسط پلیس مرزبانی دستگیر شده است. خسرو پس از بازداشت گفت: من و شهرام سال‌ها همدیگر را می‌شناختیم. می‌دانستم وضع مالی خوبی دارد به همین خاطر با یکی از دوستانم به نام رضا به طمع سرقت پول‌هایش تصمیم گرفتیم او را بدزدیم. شهرام سگ گرانقیمتی داشت که آن را چند روز قبل دزدیدم و به خانه یکی از دوستان مشترک‌مان بردیم. بعد با شهرام تماس گرفتیم و گفتیم سگش آنجاست، اما وقتی او برای گرفتن سگش آمد دست و پایش را بستیم. بعد از او خواستیم تا با پدرش تماس بگیرد و بگوید تا برایمان پول واریز کند، اما شهرام مقاومت کرد و ماهم به ناچار چند ضربه چاقو به او زدیم که چند ساعت بعد فوت کرد. پس از آن جسدش را داخل خودروی خودش گذاشتیم و او را در حاشیه شهر بهارستان دفن کردیم و تلفن همراه و پول‌هایی را که در جیبش بود سرقت کردیم.

 

پس از این اعترافات رضا ۱۷ ساله نیز بازداشت شد و حرف‌های خسرو را تأیید کرد. با تکمیل تحقیقات و اعترافات متهمان، کیفرخواست صادر و پرونده آن‌ها برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 

در ابتدای جلسه اولیای دم برای متهمان درخواست قصاص کردند و سپس متهمان در جایگاه قرار گرفتند و هرکدام دیگری را به عنوان قاتل معرفی کردند. وقتی تحقیقات پلیس و پرس و جوی قضات دادگاه برای مشخص شدن عامل اصلی جنایت بی‌نتیجه ماند، قضات هر ۲ متهم را به پرداخت نصف دیه و همچنین به اتهام آدم‌ربایی به ۱۲ سال زندان محکوم کردند.

 

رضا همچنین به اتهام سرقت موبایل و پول‌های قربانی به ۵ سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد و این حکم در دیوان عالی کشور هم مهر تأیید خورد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آدم ربایی قتل اخاذی پسر پولدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت