Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات درباره بازداشت ناوالنی از سوی مشاور امنیت ملی بایدن، به مقام‌های خارجی توصیه کرد تا به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و بر امور و مسائل داخلی خود تمرکز کنند.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ روز یکشنبه الکسی ناوالنی، چهره اپوزیسیون روسیه در فرودگاه بین‌المللی مسکو و پس از بازگشت به روسیه بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در توئیتی نوشت، ناوالنی باید سریعا آزاد شود و عاملان حمله به زندگی او نیز باید مسئول شناخته شوند. حملات کرملین علیه ناوالنی نه تنها نقض حقوق بشر بلکه توهین و بی حرمتی به مردم روسیه است که می‌خواهند صدایشان شنیده شود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به این اظهارات واکنش نشان داد و در پستی فیسبوکی نوشت، احساس می‌کند باید به سالیوان و سایر مقام‌های خارجی که می‌خواهند اظهاراتی در مورد بازداشت ناوالنی منتشر کنند، بگوید که باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و در امور ملی یک کشور دیگر دخالت نکنند و به مشکلات کشور خودشان برسند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دفتر منطقه‌ای وزارت کشور روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک سرباز آمریکایی به اتهام دزدی از سوی دادگاه ولادیووستوک (Vladivostok) در شرق دور روسیه بازداشت شده است.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که این پرونده فاکتور سیاسی نداشته و اتهام جاسوسی در آن مطرح نبوده است.

رویترز نوشت: پرونده‌های جنایی علیه آمریکایی‌ها در روسیه در سال‌های گذشته اهمیت دیپلماتیک یافته‌اند از جمله پرونده مواد مخدر علیه «بریتنی گرینر» ستاره بسکتبال که سال گذشته در تبادل زندانیان آزاد شد و پرونده جاسوسی علیه «ایوان گرشکویچ» خبرنگار وال استریت ژورنال که وی و کارفرمایش آن را رد می‌کنند.

خبرگزاری ریانووستی نیز نوشت که دادگاه روسیه هویت سرباز آمریکایی را «گوردن بلک» معرفی و اعلام کرده وی دست کم تا ۲ ژوئیه (۱۲ تیر) در این کشور بازداشت خواهد بود.

مقام‌های آمریکایی با تائید بازداشت بلک در روسیه گفتند که بازداشت او به اتهام دزدی کردن از یک زن رخ داده است

ارتش آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که از بازداشت این سرباز در خاک روسیه مطلع شده است، اما هویت وی را فاش نکرد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود نیز در این باره گفت که این سرباز در کره جنوبی مستقر بوده و بدون اطلاع به مافوق‌های خود به روسیه سفر کرده است.

دادگاه مسکو همچنین در پرونده جداگانه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی به نام «ویلیام راسل نایکام» را به مدت ۱۰ روز به دلیل «اغتشاش گری‌های کوچک» بازداشت کرده است.

دادگاه مسکو اعلام کرد که فرد مذکور پس از مصرف نوشیدنی‌های الکی در بی احترامی آشکار به جامعه، شهروندان و نظم عمومی شرکت داشته است.

دیگر خبرها

  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • قطر پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس را مثبت ارزیابی کرد
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • پاسخ تند پرسپولیس به انتقاد مدیر سپاهان
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید