Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا کنعانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اطفای حریق امروز از صبح در منطقه ادامه دارد، یک بولدوزر به منطقه اعزام شد تا محلی که در سنوات گذشته برای آب‌گیری بالگرد استفاده می‌شده را بهسازی کند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای این است که بالگرد مسافت کمتری برای آب‌گیری داشته باشد و با هماهنگی انجام شده محل‌های دیگری نیز مثل سد برای آب‌گیری پیش‌بینی‌شده و بالگرد هلال احمر و سپاه آماده پرواز برای خدمات پشتیبانی و اطفاء حریق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حافظت محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه آب‌گیری از سد برای اطفای حریق انجام می‌شود، افزود: برای اینکه ما بتوانیم محل آب‌گیری نزدیک‌تر داشته باشیم در سنوات گذشته که حریق در پارک ملی گلستان اتفاق افتاد محلی را دیواره‌سازی کرده بودند که بتوانند با فاصله کمتری آب‌گیری کنند.

کنعانی با بیان اینکه یک دستگاه بولدزر برای بهسازی و تقویت محل آب‌گیری استقرار پیدا کرده است، ابراز کرد: این مهم برای این است که اگر نیاز بود آب‌گیری از محل نزدیک‌تری غیر از سد انجام بگیرد یک محل جایگزین هم داشته باشیم به نوعی به‌عنوان زیرساخت است که در حریق‌های دیگر بتوانیم از محل آب‌گیری جدید هم بتوانیم استفاده کنیم.

وی از اعزام بالگرد سپاه برای عملیات اطفای حریق به منطقه خبر داد و تصریح کرد: نیروهای بسیج در مرکز اداری پارک ملی مستقر هستند و سازمان‌دهی شدند نیروهای ارتش نیز به مرکز اداری پارک رسیدند و گروه‌بندی شدند و گروه‌ها به منطقه اعزام خواهند شد.

مدیرکل حافظت محیط زیست استان گلستان در خصوص نیروهایی که به منطقه اعزام می‌شوند، گفت: 6 گروه 10 نفره سازمان‌دهی شده و به منطقه اعزام می‌شوند گروه‌هایی که روز گذشته به منطقه اعزام شدند روی یال مستقر هستند و دیشب در منطقه بودند.

به گفته کنعانی؛ بر اساس بررسی‌هایی که دیشب داشتیم حدود 20 نقطه کورسوی آتش داشتیم که به خاطر کنده‌های درختان بود و امروز عملیات اطفای حریق کنده‌های درختان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی فعال در منطقه نداریم ابراز امیدواری کرد در صورتی که شرایط جوی همراهی کند امروز اطفای حریق به طور کامل انجام خواهد شد، بالگرد سپاه هم برای آب‌پاشی به منطقه اعزام شده است.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست استان گلستان گلستان سپاه مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان محمدرضا کنعانی پارک ملی گلستان حریق منطقه اعزام اطفای حریق آب گیری برای آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مصدوم در حادثه تصادف در محور پیرانشهر - نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در محور نقده - پیرانشهر (پست دوآب) تصادف پژوپارس و MVM X33 گزارش شد.

 حمید محبوبی افزود: امدادگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی جلدیان پیرانشهر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

 در این حادثه اقدامات پیش بیمارستانی لازم بر روی مصدومین انجام و مصدومین حادثه به مرکز درمانی اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • تا پای جان برای دختر ایران
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • ۳ مصدوم در حادثه تصادف در محور پیرانشهر - نقده
  • مصدومیت ۴ تن در سانحه رانندگی پیرانشهر
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم