Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد مسجد تاریخی که اخیرا در نزدیکی «لوتوس لیک» یا «دریاچه لوتوس» کشف شده است ، ۵۰۰ سال قدمت دارد و پس اعلام نظر مقامات مربوطه می تواند به عنوان یک مکان باستانی اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenews»، تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد مسجد تاریخی که اخیرا در نزدیکی «لوتوس لیک» یا «دریاچه لوتوس» کشف شده است ، 500 سال قدمت دارد و پس اعلام نظر مقامات مربوطه می تواند به عنوان یک مکان باستانی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس جزئیات ارائه شده در این زمینه، بخش محیط زیست سازمان توسعه سرمایه (CDA) اخیراً هنگام انجام کارهای توسعه در دریاچه لوتوس ، ویرانه هایی از این مسجد قدیمی را پیدا کرد.

 

در مرحله اول به نظر می رسید که این مسجد تقریباً 100 سال قدمت داشته است اما هنگامی که اداره محیط زیست نظر متخصصان را از مقامات مربوطه جویا شد ، آنها از روی ویرانه های باقیمانده تشخصی دادند که این ساختمان پانصد سال پیش ساخته شده است.

 

اکنون سازمان توسعه سرمایه در حال آماده سازی مقدمات بررسی جامع مسجد برای تعیین حقایق واقعی در مورد آن است.


اداره محیط زیست سازمان توسعه سرمایه معتقد است که این مسجد به عنوان مکان عبادت توسط روستاییان در «شکرپاریان» واقع در «اسلام آباد» پاکستان  استفاده می شده است.

 

گفته می شود که درخت «بانیان» واقع در حیاط مسجد نیز 500 سال قدمت دارد.

 

مدیر کل اداره محیط زیست سازمان توسعه سرمایه از این مسجد بازدید کرد و اعضای ستاد را به تهیه طرحی برای بازگرداندن این مسجد به جلال و شکوه اولیه خود دعوت کرد.

 

کارشناسان اداره باستان شناسی نیز در روند مرمت مسجد که احتمالا طی هفته های آینده آغاز می شودمشارکت خواهند کرد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: پاکستان مسجد آثار باستانی سازمان توسعه سرمایه محیط زیست سال قدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام