Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@17:51:05 GMT

حکم ۲.۵ سال حبس برای رئیس "سامسونگ"

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۶۱۳۰

"جی وای لی" وارث شرکت سامسونگ الکترونیکس به اتهام پرداخت رشوه، به دو سال و ۶ ماه حبس محکوم شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 دادگاه عالی سئول نخستین بار "لی" را در سال ۲۰۱۷ پس از افشای نقش وی در رسوایی فسادی که باعث برکناری "پارک گئون های" رئیس جمهور کره جنوبی شد، به زندان محکوم کرد. وی که سکاندار اصلی گروه سامسونگ به شمار می‌رود، یک سال در زندان ماند اما در فوریه سال ۲۰۱۸ پس از نصف‌شدن دوران محکومیتش و معلق‌شدن آن، از زندان آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه عالی در سال ۲۰۱۹ حکم مذکور را نقض و دستور محاکمه مجدد را صادر کرد.

"لی" ۵۲ ساله درگیر یک مبارزه حقوقی بوده که چهار سال پیش شروع شد و مربوط به یک ادغام جنجالی در سال ۲۰۱۵ بود. این مدیر سامسونگ متهم شد به دوست رئیس جمهور کره جنوبی، اسب و هدایای دیگر پرداخت کرده تا حمایت وی را از جانشینی رسمی خود در شرکت سامسونگ جلب کند. دادگاه عالی هفته گذشته با اشاره به اتهامات متعدد از جمله رشوه مربوط به سامسونگ، حکم محکومیت ۲۰ ساله رئیس جمهور سابق کره جنوبی را تایید کرد.

ارزش سهام سامسونگ الکترونیکس پس از اعلام رسمی حکم دادگاه، حدود چهار درصد سقوط کرد.

محکومیت "لی" به زندان، خلائی را در بزرگترین سازنده تراشه حافظه، تلفن هوشمند و دستگاه‌های مصرفی جهان ایجاد می‌کند آن هم در شرایطی که شیوع کووید ۱۹ ابهامات فزاینده در خصوص روابط آمریکا و چین و رقابت را تشدید کرده است. اگرچه فعالیت‌های روزمره سامسونگ توسط گروهی از مدیران انجام می‌شود، اما فقدان "لی" ممکن است باعث توقف یا پیچیده شدن سرمایه گذاری‌های عظیم یا اقدامات استراتژیک بلندمدت شود.

در آخرین جلسه دادگاه در ۳۰ دسامبر، "لی" یک عذرخواهی بلندبالا را خواند و وعده‌های قبلی خود برای تبدیل کردن سامسونگ به یک شرکت عالی و عدم تکرار اشتباهات گذشته را تکرار کرد و متعهد شد قدرت در سامسونگ را به فرزندانش منتقل نکند. جانشین شدن رسمی "لی" به جای پدرش که در اکتبر درگذشت، احتمالا تا زمان آزادی وی از زندان به تاخیر خواهد افتاد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، "لی" با یک پرونده دیگر مربوط به ادغام میان "سامسونگ سی اند تی" و "چیل اینداستریز" در سال ۲۰۱۵ روبرو و به ارتکاب تخلفات متعدد از جمله نقض قوانین بازار‌های سرمایه متهم است. وی از زندان در جلسات این دادگاه شرکت خواهد کرد.

برچسب ها: سامسونگ ، حکم حبس ، رئیس جمهور کره ، زندان ، کره جنوبی ، رئیس سامسونگ ، سئول ، فساد مالی ، رشوه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سامسونگ حکم حبس رئیس جمهور کره زندان کره جنوبی رئیس سامسونگ سئول فساد مالی رشوه رئیس جمهور کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش قند خون با گلکسی واچ 7

ایتنا - طبق گزارش های جدید گلکسی واچ ۷ احتمالا با قابلیت رصد قند خون به بازار عرضه شود.
اخبار و گزارش‌های تازه‌ای درباره سری هفتم گلکسی واچ منتشر شده است. پیش‌بینی می‌شود این سری ساعت هوشمند سامسونگ شامل ۳ مدل باشد، حال آنکه سری‌های پیشین شامل دو دستگاه بوده‌اند. اکنون گزارشی جدید از کره جنوبی حاکی از آن است که یک ویژگی رصد سلامتی مهم احتمالا در این گجت پوشیدنی به کار می‌رود.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق گزارش‌ها مذاکراتی درباره ویژگی‌های کلید رصد قند خون و یکپارچه سازی هوش مصنوعی در ساعت نیز انجام شده است.

پیش‌بینی می‌شود سامسونگ ویژگی رصد قند خون را در سری گلکسی واچ ۷ بگنجاند. بسیاری از تولیدکنندگان گجت های پوشیدنی از جمله اپل نیز مشغول کار روی این ویژگی رصد سلامتی و گنجاندن آن در دستگاه هایشان هستند این ویژگی برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت کمک حال است.

البته در بیانیه رسمی سامسونگ به گلکسی واچ ۷ اشاره ای نشده است. اما احتمال زیاد دارد قابلیت رصد قند خون در این محصول ارائه شود. همچنین باید منتظر ماند و دید آیا این برند کره جنوبی ویژگی مذکور را در تمام مدل ها ارائه می کند یا خیر.

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز