Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: تمام دنیا به این سمت رفته‌اند که اعتیاد را به عنوان یک پدیده اجتماعی قبول کرده، آن ‌را بشناسند و آسیب‌ها و فراگیری اعتیاد را کاهش دهند و این بهترین رویکردی است که در دنیا انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، ولی نصر در رابطه با اقدامات سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در حوزه پیشگیری آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی توسط سازمان بهزیستی کشور در حال انجام است ولی هنوز جوابگوی نیازهای ما به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما از ابتدای انقلاب رویکردهای مختلفی برای اعتیاد داشتیم و همه آن‌ها آزمون و خطا شد تا به برنامه‌های کنونی یعنی بحث پیشگیری بهتر از درمان رسیدیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به رویکردها برای مبارزه با اعتیاد از ابتدای انقلاب تصریح کرد: این رویکردها از ابتدای انقلاب بازداشت، کتک زدن و اعدام بود که نتیجه آن بی‌سرپرست شدن چند زن و فرزند شد و اعتیاد همچنان به رشد خود ادامه داد.

وی افزود: ترانزیت مواد مخدر از کانال ایران به عنوان به ‌صرفه‌ترین کانال به ‌سمت اروپا یک پدیده اجتماعی است که باید همه ابعاد آن‌ را در نظر بگیریم که رویکرد قبلی جواب نداد و پس از آن اردوگاه جمع‌آوری و اردوگاه کار و بقیه مسائل مطرح شدند.

نصر با اشاره به بحث بیماری انگاشتن اعتیاد بیان کرد: چندین سال وقت ما صرف این شد که در رابطه با بیماری یا جرم بودن اعتیاد به یک نتیجه واحد برسیم و در سال‌های بعد ما اعتیاد را به عنوان یک پدیده اجتماعی قبول کردیم که بین ما و برخی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها از جمله وزارت بهداشت و حتی دفاتر مراجع این بحث وجود داشت که باید به معتادینی که دچار آسیب شدند، خدمت داشته باشیم یا خیر.

وی ادامه داد: آسیب‌هایی که اعتیاد ایجاد می‌کرد، روز به ‌روز بیشتر می‌شد از جمله انتقال ایدز از راه سرنگ‌های آلوده و انتقال‌های خون و با مطرح شدن همه این مسائل ما به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم یک ‌سری وسایل پیشگیری‌کننده و محافظت‌کننده در اختیار معتادان قرار دهیم و این یعنی ما اعتیاد را به عنوان یک پدیده و معضل اجتماعی قبول کردیم اما قصد داریم تبعات آن‌ را کاهش دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در رابطه با بهترین رویکرد مقابله با اعتیاد بیان کرد: تمام دنیا به این سمت رفته‌اند که اعتیاد را به عنوان یک پدیده اجتماعی قبول کرده، آن ‌را بشناسند و آسیب‌ها و فراگیری اعتیاد را کاهش دهند و این بهترین رویکردی است که در دنیا انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی زنجان: هزینه واریزی به مستمری‌بگیران در مقابل تورم و گرانی جامعه بی‌فایده استفرماندار آران و بیدگل: بهزیستی نسبت به راه‌اندازی مراکز نگهداری معتادان متجاهر اقدام کنداجرای سند حمایتی بهزیستی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد

وی افزود: هنوز هم سازمان بهزیستی با اجرای این برنامه و رویکرد از مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلف خصوصا از طرف فعالان اجتماعی مورد انتقاد قرار می‌گیرد و بعضی پایگاه‌های فعالیت اجتماعی معتقدند که مرکز دی آی سی ما در یک منطقه باعث تقویت گسترش اعتیاد می‌شود.

نصر با اشاره به افتتاح کارزارهای رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و ارتقای مهارت‌های شناختی و رفتاری در مناطق حاشیه‌نشین تصریح کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده توسط بیماری کرونا و کاهش حضور فیزیکی ما در مناطق این کارزارها را به ‌همت مسئولان سازمان بهزیستی کشور و همکارانشان در ستاد و استان پیش‌بینی کردیم تا بتوانیم رسالت خود را در حوزه پیشگیری از اعتیاد انجام دهیم.

وی ادامه داد: این دو کارزار با دو نقطه هدف‌گذاری شده محیط کار و مناطق حاشیه‌نشین که آسیب‌زا هستند، طراحی شده است که امیدواریم بتوانیم با کمک ارگان‌ها و مسئولان همیشه در صحنه آن‌ها را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/163/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عنوان یک پدیده اجتماعی مدیرکل بهزیستی سازمان بهزیستی بهترین رویکرد اجتماعی قبول آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ سومین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در سال جدید به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در سازمان بهزیستی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجه‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجه‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار شد، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت اعلام و مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، برگزاری پویش‌ها، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر دختری و چند ویژه برنامه دیگر که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

انسیه خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواستند برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده است، نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده خبر داد و گفت: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده