Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام دولتی در آلمان خواستار کنترل‌های مجدد مرزی در اروپا برای مهار کرونا شده و بسیاری مقام‌های این کشور هم از احتمال تمدید مجدد قرنطینه سراسری با توجه به وضعیت بحرانی کشور خبر داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان "مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب دولتی سوسیا مسیحی خواستار اقدامات واحد در آلمان و اروپا برای مهار کرونا شده و گفت: اختلافات زیاد مردم را سردر گم کرده و پذیرش محدودیت ها از طرف آن ها را دشوار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منصفانه این است که اقداماتی در نظر گرفته شود که برای همه معتبر است. ما به یک طرح انعطاف پذیر که در همه جای آلمان اعمال شود نیاز داریم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام آلمانی همچنین تاکید کرد که بهترین حالت در نظر گرفتن یک استراتژی واحد در مبارزه با بحران کرونا است. وی افزود: اگر این موفقیت حاصل نشود کنترل های مرزی معقول و منطقی خواهد بود.

وی طرح کنترل های مرزی را در بهار بسیار موثر دانسته و گفت: این شرایط مداوم نخواهد بود و با واکسیناسیون بیشتر اوضاع بهبود پیدا می کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

با توجه به شرایط بحرانی کرونا در آلمان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و سران ایالات روز سه شنبه درباره محدودیت های احتمالی بعدی برای شهروندان در دوران کرونا با هم مشاوره خواهند کرد.

زودر مسئله اصلی در برخورد با این بحران را این دانست که اغلب اقدامات متقابل خیلی دیر تصمیم گرفته شده و خیلی زود هم لغو می‌شد.

کاهش چشمگیر مسافران بزرگترین فرودگاه آلمان در سال 2020

کاهش حمل و نقل هوایی به دلیل بحران کرونا هم باعث کاهش شدید درآمد فرودگاه فرانکفورت آلمان در سال 2020 شده است.

بر اساس اطلاعات اپراتور فرودگاه فرانکفورت که در روز دوشنبه اعلام شد با حدود 18.8 میلیون مسافر تعداد مسافران در سال 2020 حدود 73.4 درصد کمتر از سال 2019 بود که با شمار مسافران هوایی در سال 1984 منطبق است.

در دسامبر سال گذشته بزرگترین فرودگاه آلمان حدود 892 هزار مسافر و به این ترتیب 81.7 درصد مسافر کمتر نسبت به این دوره زمانی در سال 2019 را ثبت کرد.

درخواست وزیر خارجه آلمان برای قائل شدن حقوق خاص برای افراد واکسینه شدهکرونا در اروپا|از کاهش رشد اقتصادی در انگلیس تا دعوت از آلمانی‌ها برای روی آوردن به کار در خانه

در این شرایط "اولاف شولتز"، معاون صدر اعظم آلمان انتظار دارد که دولت و مقامات ایالتی آلمان در مشاوره های خود در روز سه شنبه درباره تقویت محدودیت های کرونایی تصمیم گیری کنند. وی تاکید کرد که باید اقدامات بعدی برای مهار بحران کرونا انجام شود.

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان هم اعلام کرده است که اقدامات قرنطینه‌ای و محدودیت ها در هر صورت باید تمدید شود. همچنین اقدامات تصمیم گرفته شده باید بهتر کنترل شود.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم شمار مبتلایان جدید کرونایی در کشور را همچنان بالا ارزیابی کرده و با اشاره به کم شدن بسیار آرام شمار تخت های پر بخش های مراقبت های ویژه در عین حال گفت: ما هنوز آنجایی که باید باشیم قرار نداریم.

وی با اشاره به خطر گسترش ویروس انگلیسی کرونا این مسئله را مهم دانست که آمار مبتلایان تا جایی که امکان دارد پایین نگه داشته شود.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 7141 مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان در 24 ساعت و 214 مورد مرگ کرونایی دیگر در این مدت خبر داده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2050099 نفر به کرونا مبتلا شده و 47440 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ویروس کرونا اخبار آلمان ویروس کرونا محدودیت ها برای مهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از برقراری ارتباطات مالی شبه سوئیفت با برخی کشورها خبر داد و گفت: با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم.

به گزارش تسنیم، مهدی ضیغمی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: ۱۰۳ کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین بیش از ۳۵۰۰ شرکت‌کننده درخواست حضور داشتند که با توجه به محدودیت‌های زیرساختی تنها توانستیم ۲۵۰۰ نفر را پذیرش کنیم.

وی افزود: امیدواریم با افزایش زیرساخت‌ها بتوانیم در سال‌های آینده ۵ هزار نفر بازدیدکننده تجاری را از این نمایشگاه پذیرا باشیم و مشکلات موجود رفع شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ایران توانمندی‌های صادراتی خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله فولاد، خدمات، فنی مهندسی، ساختمان، پتروشیمی، ماشین‌آلات، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دانش‌بنیان و… در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهد.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیئت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشورها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

وی تصریح کرد: کشورهای دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشورهای دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشورها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم، اما به دلیل محرمانگی درباره آن‌ها تبلیغات نمی‌کنیم.

ضیغمی گفت: با دستور رئیس جمهور مشوق‌های صادراتی به تجار پرداخت خواهد شد و از طرفی خطوط مستقیم دریایی و هوایی با کشورهای هدف راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش شده که تمرکز نمایش فعالیت‌های ایران در حوزه‌های صنایع غذایی دانش‌بنیان، ساختمان، تجهیزات پزشکی و حوزه‌های غیرپزشکی باشد، زیرا ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات این محصولات به دیگر کشورها داریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره گردش مالی شبه سوئیفت گفت: امکان ارائه اطلاعات آن را نداریم.

ضیغمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم، گفت: قراردادهای مختلفی توسط بخش خصوصی در این نمایشگاه منعقد می‌شود که امیدواریم فضای مذاکره دوجانبه با فعالین اقتصادی کشورهای مختلف فراهم شود.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌هایی که در سال‌های گذشته با ایران قرارداد بستند امسال برای توسعه روابط به ایران می‌آیند؛ جزئیات قراردادهای منعقد شده در روز آخر به طور کامل منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • ماموریت جدید برای قاتل هالند: هری کین!
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه