Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد خانی امروز در نشست خبری به میزبانی خبرگزاری فارس آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در حدود ۴ میلیون نفر مشترک دارد که سه میلیون شهرنشین با ۱۰۰ درصد تحت پوشش و یک میلیون و ۸۰ هزار ( ۲هزار و ۷۵۰ روستا) جمعیت روستایی است. 

وی افزود: از جمعیت روستایی فقط ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند و مابقی جمعیت روستایی که در حدود ۲۰۰ هزار نفر می‌باشد، تحت پوشش نیستند ولی این به منزله آن نیست که هیچ خدماتی دریافت نمی‌کنند بلکه تمام نظارت‌ها و پایش‌ها از این مناطق انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه شرکت به ۶۵ شهر ارائه خدمات می‌کند، افزود: خدمات شرکت آب فاضلاب در بخش روستایی برای یک هزار و ۴۳۰ روستا با جمعیت ۸۰۹ هزار نفری از طریق ۵ سد انجام می‌گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع خدمات شهری و روستایی از یک هزار و ۱۰۴ حلقه چاه (۳۵۲ حلقه چاه شهری و ۷۵۱ حلقه چاه روستایی) ، ۴۸۴ دهانه چشمه، ۷۰ رشته قنات استفاده می‌شود. 

خانی با تاکید بر اینکه در بیش از ۱۶۰ آبادی، پروژه عمرانی در حال اجرا داریم، ۱۲۵ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات بسیج سازندگی و خیرین د  قالب پروژه‌های ملی_ استانی تخصیص یافته است. 

وی با اشاره به تکمیل ۹ مجتمع آبی با تحت پوشش قرارگیری ۳۸۸ روستا، گفت: یک سوم این مجتمع‌ها جزو برنامه سال جاری است و مابقی در سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد. 

معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد: آب تبریز از سه منبع سد نهند، شهید کاظمی و چاه‌های دامنه سهند تامین می‌شود و با توجه به انتقال آب از این منابع به شهر در فاصله بسیار زیاد ۱۸۰ کیلومتری است از این‌رو قطعی برق استان قطعا اثراتی در این روند می‌گذارد. 

خانی در خصوص طرح‌های ملی در آذربایجان شرقی نیز گفت: مجتمع‌های آبرسانی که جزو طرح های ملی هستند شامل مجتمع آبرسانی ستارخان در ورزقان، آلمالو هشترود،  یخفروزان اهر، سراجوی غربی،  قوری چای مراغه، قوری چای عجب شیر،  مناطق اهر، هریس و ورزقان، صائین سراب و مجتمع آبرسانی حاج قاسم سلیمانی ارس هستند.

وی همچنین یادآور شد: با طرح های در دست اجرای استان در مجموع ۱۶۰ هزار نفر روستایی جدید زیر پوشش اداره آب و فاضلاب آذربایجان قرار می‌گیرد.

 قائم مقام شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اجرای پروژه انتقال آب ارس به تبریز و شهرهای مسیر گفت: این یک پروژه طولانی مدت و منبع چهارم تامین آب تبریز است و با توجه به زمان‌بری و هزینه سنگین این پروژه باید مردم تا اتمام این پروژه از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری کنند  چراکه آبیاری باغچه، شستشوی قالی و خودرو جزو مصارف بی‌رویه است.

 خانی به افزایش مصرف ۶ درصد در سال اشاره کرد و گفت: این میزان افزایش مصرف با شیوع کرونا به ۱۸ درصد رسیده است. 

وی خاطرنشان کرد: بازسازی خط انتقال نهند با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، بازسازی ایستگاه پمپاژ مسیر زرینه رود، انتقال آب ارس به تبریز، تکمیل خط انتقال زرینه رود(خط پشتیبان) و تکمیل رینک تبریز از جمله پروژه‌های اولویت‌دار است. 

وی مصرف سرانه آب در استان برای هر نفر در شبانه روز را 250 لیتر دانست و گفت: میانگین استاندارد مصرف سرانه 150 لیتر بوده و شهروندان در این استان 100 لیتر در شبانه روز بیشتر آب مصرف می‌کنند.

خانی در ادامه به صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز آذربایجان شرقی آب فاضلاب زرینه رود محمدخانی خبرگزاری فارس فارس تبریز انتقال آب ارس به تبریز ستارخان یخفروزان اهر عجب شیر سراجو هشترود انتقال اب ارس سد نهند شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تحت پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح